Stoer in ieder geval.
Jaa vind hem er ook wel erg stoer uit zien.
Duiker achtig, zal binnenkort eens aan mijn ouders vragen of ze nog weten wat voor horloge het was en of dat ze het misschien nog hebben.
Dan zou het horloge niet origineel meer zijn qua onderdelen?
De 6300 serie zoals vermeld op de achterzijde en op de wijzerplaat werd pas in 1984 gemaakt.
https://www.watch-wiki.net/doku.php?id=seiko_6300
Even geen plaatje voorhanden maar ik heb voor mijn 7e verjaardag bij V&D een Timex “duikhorloge” uitgezocht.
Op zich best een cool ding, een black coated handopwindertje met datum en een niet klikkende bezel. Ik meen me te herinneren dat het mineraalglas na enkele jaren zo goed als ondoorzichtig was geworden en rond mijn elfde vervangen door een digitale quartz (met alarm en stopwatch en zo, destijds gave nieuwigheden) van een vaag Kijkshopmerk, IWW of zoiets. De Timex heb ik niet meer, de IWW nog wel.
Duidelijk, voor zover ik weet is er nooit aan gesleuteld. De beschrijving zegt dat de 6300 serie een automaat is maar mijne is echt een handopwinder…
was Condor niet het huismerk van de Kijkshop?
Zo 1
Dat maakt het alleen maar leuker en uitdagender om uit te zoeken wat het nu werkelijk is
Ik ga ook nog eens verder zoeken…
Lijkt erop dat watch-wiki er behoorlijk naast zit.
Dit 6300-6000 boys model is nog redelijk voorhanden en is als handopwinder duidelijk ouder.
Het serienummer 695687 geeft als jaartal 1966 of 1976 met maand september (9)
Je hebt het over begin jaren 70, dus zou het 1966 moeten zijn, maar de start van dit model kan ik helaas niet vinden. Het is in ieder geval ergens rond die tijd.
P.S. op de foto van de achterzijde lijkt het dat de kroon scheef zit???
Jaartal 1976 kan goed kloppen. Was toen brugsmurf, vandaar het formaat jongens.
Kan zeker dat de kroon scheef zit, het uurwerk zit waarschijnlijk los, horloge loopt alleen als ie op zijn kop ligt. Ooit gaat ie naar de horlogemaker…
Bedankt voor de informatie!
Kan zijn, geen idee.
Zoiets. Sterk als ie het is, maar ik weet wel zeker dat ie er veel op leek.
In 1968 gekregen van m’n ouders bij m’n vormsel.
Was toen traditie in ons dorp.
Een goudkleurig jongenshorloge van Pontiac.
Gekocht bij van Hout in Uden DE juwelier toendertijd.
Wat jammer dat je het horloge niet meer hebt… Mooie klassieke Pontiac.
Mijn eerste horloge, ik moet hem ergens nog hebben, maar weet niet waar. Dus een foto van het net geleend.
Fossil AL-2309
Mijn allereerste echte horloge een Seiko quartz aangekocht in 1985 bij juwelier Strego en nog steeds in mijn bezit de eerste batterij heeft het ruim vijf jaar gedaan !!
Die juwelier ken ik . Ik geloof dat die voorheen ook in Alkmaar zat.
Strego juweliers was een heel nieuw concept opende in een jaar tijd meerdere filialen in Amsterdam.
Hier ook een Flik Flak. Na wat zoeken op internet foto gevonden. Zou nog wel eens bij mijn ouders kunnen liggen.
Ik herinner mij nog dat ik er heel wat heb gepast en twijfelde tussen deze en een met vliegtuigen.