Gebaseerd op het serienummer en periode van de 6300 serie zou ik zeggen september 1986
Bedankt, maar ik had het horloge al op de middelbare school eind jaren 70. Vanaf 1983 had ik een Digitale Casio Marlin van mijn oma en kreeg deze al geen draagtijd meer …
Mijn eerste horloge was een eenvoudige Casio. Heb een foto erbij moeten zoeken. Zal een jaar of 10 geweest zijn.
Heel leuk toch? Nog een Casio met stalen kast, tegenwoordig is alles kunststof…
Leuk topic. Mijn eerste horloge was een casio met rekenmachine en lichtje. Jammer genoeg verloren geraakt. Het staat me nog wel goed bij dat het helaas piepte bij het gebruik van de knopjes. Dat vergalde mijn wiskundeles.
Gesnitcht worden door je horloge
Was soms aanleiding tot ruzie met klasgenoot die naast mij zat. Ik trok met horlogegeluid tijdens toetsen teveel de aandacht van de leraar zodat hij niet makkelijk kon afkijken. Gouden tijden.
Een digitaal quartz horloge van Timex, ik was ongeveer 7-8 jaar en kreeg het van mijn ouders.
Leuk topic!
Handwinder van Prisma in de jaren 60. Zo iets ongeveer. Gekocht bij de plaatselijke juwelier een dorp verderop. Elst. Wij woonden op een boerderij. Ik denk met subsidie van mijn ouders.
Hij sneuvelde een keer ondanks de degelijkheid. Ik was altijd aan het crossen met brommers etc.
Van eerste vakantie geld toen een Orient automaat gekocht. Trots op.
Liet ik op een slechte dag vallen op een tegelvloer. In de douche die naast de koeienstal gebouwd was.
In ca. 1981 eindelijk een ‘echt’ horloge!
Had mijn eerste baan in Nijmegen en zag in de middag pauze deze overjarige nieuwe Omega bij een juwelier liggen. Vond hem niet eens mooi, maar was een Omega en betaalbaar. Prima horloge. Kreeg helaas waterschade, later, op de motor. Jaren weggelegd.
In 2012 begon zo’n beetje een horlogehobby en liet ik hem restaureren door Jan Ubels. Gaat nooit meer weg.
Mijn Pulsar. Gekregen van mijn moeder toen ik naar de middelbare school ging. Alweer 17 geleden.
Misschien maar een keer de batterijtje laten vervangen
EDIT: 17 jaar geleden*
Stoer in ieder geval.
Jaa vind hem er ook wel erg stoer uit zien.
Duiker achtig, zal binnenkort eens aan mijn ouders vragen of ze nog weten wat voor horloge het was en of dat ze het misschien nog hebben.
Dan zou het horloge niet origineel meer zijn qua onderdelen?
De 6300 serie zoals vermeld op de achterzijde en op de wijzerplaat werd pas in 1984 gemaakt.
https://www.watch-wiki.net/doku.php?id=seiko_6300
Even geen plaatje voorhanden maar ik heb voor mijn 7e verjaardag bij V&D een Timex “duikhorloge” uitgezocht.
Op zich best een cool ding, een black coated handopwindertje met datum en een niet klikkende bezel. Ik meen me te herinneren dat het mineraalglas na enkele jaren zo goed als ondoorzichtig was geworden en rond mijn elfde vervangen door een digitale quartz (met alarm en stopwatch en zo, destijds gave nieuwigheden) van een vaag Kijkshopmerk, IWW of zoiets. De Timex heb ik niet meer, de IWW nog wel.
Duidelijk, voor zover ik weet is er nooit aan gesleuteld. De beschrijving zegt dat de 6300 serie een automaat is maar mijne is echt een handopwinder…
was Condor niet het huismerk van de Kijkshop?
Zo 1
Dat maakt het alleen maar leuker en uitdagender om uit te zoeken wat het nu werkelijk is
Ik ga ook nog eens verder zoeken…