Jullie favoriete "budget" horloge

3 likes

welke band is dat?

Zoek nog een mooie voor die van mij!

Tot 250

250-500

500-750
20170303_151011

4 likes

https://m.nl.aliexpress.com/item/32889793535.html?trace=wwwdetail2mobilesitedetail

En de mijne is dan de silver middle polish optie.

1 like


Seagull 1963
200 eur

4 likes

Jow, die bruine presage is vet😃

Ik heb exact dezelfde band (maar dan met de snxs77). Draagt heerlijk :+1:

1 like

0-250 euro
Citizen NY0040 Promaster

250-500
Hamilton Khaki Field Mechanical

500-750 euro
Seiko Alpinist

11 likes

Onder 250 euro

3 likes

Onder de 500 deze prachtige Christopher Ward, die kon voor dat bedrag wel met korting. Draagt subliem! ETA handwinder voor de dunheid en de Vintage vibe.

Onder de €750 de sarx035, zonder twijfel de beste koop als je de 40,5 mm (draagt niet groot) kan hebben.

Onder de €100, Uiteraard de casio! Ik kan nog steeds niet geloven dat het zo lang geduurd heeft dat ik deze aan de verzameling toevoegde. Heerlijk horloge!

6 likes

Die ward voor (onder de) 500 euro was echt een belachelijk goeie deal.

Doet niets onder voor een Oris 65

Ik vond het ook een prachtdeal. Zo af en toe doen ze rare dingen daar met hun aanbiedingen. Dit zorgt er wel voor dat ik niet heel snel de volle mep zou betalen voor een CW, hoewel de military horloges me wel erg aanspreken.

Dat was het ook. Ik houd hun sales nu goed in de gaten.

Voor budget horloge moet ik ook deze noemen.
Ik heb hem al zo’n 8 a 9 jaar, loopt nog steeds top!
Ze hebben toch wel een aparte constructie en looks.
Dus ik moest er eentje scoren.
Nooit spijt van gehad :+1:

6 likes

Ik ben blij met m’n tweedehandsjes. Je hebt op de vintage markt veel leuke dingen. Nadeel is natuurlijk dat er geen adviesprijs is en dat je niet al te veel pech moet hebben (denk aan redails, slecht lopende uurwerken, beschadigingen). Goed inlezen is het halve werk.

Tot 250 (binnenkort in het blauwe gedeelte):
Tag Heuer 200 (972.013, quartz)

500 - 750 (denk ik, want met vintage is het een beetje wat de gek ervoor geeft):
Omega Seamaster 200 (quartz)

Omega Constellation electronic chronometer (stemvork uurwerk)

Allemaal zeker 25 jaar oud, maar iedere keer plezier als ik ze om heb. De Constellation heb ik afgelopen jaar opgepikt onder de 500, maar er kwam nog een service beurt je bij, dus die ging daardoor naar de laatste categorie.

8 likes

Mijn eerste horloge laatst gekocht en ik was op zoek naar een echte bang for your buck onder 200 euro. Dit is voor mij de orient kamasu geworden! Saffier glas, 200m water resistant, handwind, hacking en hij is ook gewoon heel mooi! Het bandje voelt af en toe wat goedkoop aan omdat het best wel rammelt maar daar wen je best snel aan (ik in ieder geval wel).

12 likes

Tot 250


Orient Mako 3.

250-500


Orient King Diver

500-750


Seiko Premier Kinetic Perpetual Calender

3 likes

@Logika Helemaal mee eens. Heel mooi en veel waar en kwaliteit voor je geld!
Als je hem onder 200 hebt gevonden heb je het helemaal goed gedaan!

1 like

191 euro :laughing:

Kan jij mij het verschil tussen een mako 3 en kamasu uitleggen? (is er toch niet, gewoon een andere benaming dacht ik, maar waarom dan?)

Ik ook niet. Beide prachtig! (En geen in bezit🤔)