Goede keuze met zon kamasu!
En jij ook natuurlijk.
Goede keuze met zon kamasu!
En jij ook natuurlijk.
Hetzelfde inderdaad.
Ik denk dat Orient deze als Kamasu in de markt heeft gezet.
Maar omdat het de ‘opvolger’ van Mako ii is is Mako 3 daarom ook in zwang geraakt
Dat is wat ik vermoed…
Enkele Orient Kamasu’s voorbij zien komen. Maar deze (geen Kamasu) niet. Net iets kleiner in de lug to lug en een stukje platter.
Ik heb gekeken naar wat er nu in de horlogedoos zit v.s. wat ik ooit in collectie heb gehad. Leuk topic
0-250 nu in bezit:
0-250 tofste die ik heb gehad:
250-500 nu in bezit:
250-500 tofste die ik heb gehad:
Dat is lastig, deze:
Deze:
Of deze:
500-750.
Hier moet ik iets verzinnen, want ik merk dat ik een ‘gat’ heb van 400 naar 2k. Als ik iets zou mogen uitzoeken in dit prijssegment zou ik denk ik voor een Airman in 36mm gaan, of een gebruikte MM 200 van de vorige generatie.
Grappig. Is dat enkel modern? Heel veel vintage valt in die range.
Met modern merk ik ook dat ik liever echt toppers koop dan midrange zoals bijv oris.
Ook geen vintage inderdaad, ik heb niet zo heel veel vintage horloges gehad. Een TAG Heuer dus, een paar keer een Seiko een keer een Certina, altijd onder de €500. Oh en 1x een vintage Rolex die daar dan weer flink boven zat .
Het heeft denk ik te maken met het budget dat ik mezelf opleg. Tot €500 koop ik tussendoor, van mijn lopende rekening zonder er echt over na te denken. Daarboven bespreek ik het thuis wel eventjes. Ik denk dan vaak, als ik het doe kan ik het beter gelijk goed doen .
Erg fraai! Aftermarket bandjes zijn er ZAT te vinden van veel betere kwaliteit, zelfs al voor een euro of 15-20. Bij Seiko 5’s is het bandje ook meestal waarop bespaard is, dus ik heb voor een aantal ook een nieuwe (oyster) stalen band gekocht en dat maakt het nog meer een genot om te dragen (en om te zien).
doe je netjes… ik overleg niets. Er zitten veel toffe vintage chronos rond de 1000 bijv. Vroeger polerouters ook, maar dat is ook niet meer.
Ug, Omega. Tissot… veel tussen 500-1500.
Die Hamilton is mooi! Net zoals die alpinist!
Die two tone met groene dial, wat een plaat zeg!!
Heb wat moeite moeten doen om dit exemplaar te bemachtigen. Heb de rubberen kast en band vervangen. Dat was het plan al voor ik het Horloge in bezit kreeg. 100 euro voor de Casio (Oak) en 60 euro voor de band en kast. Heerlijk horloge om te dragen.
Ik heb die arm denk ergens in 2009. Ben niet zo plaatjes schieter. Recycle em wellicht iets te vaak
Over niet zo n plaatjes schieter gesproken…
Kannonuh, er was nog n reactie v iemand over die Marina Militare.
Ik de moeite genomen en regels geschonden voor strikt noodzakelijke bezoek aan de DNK om even n foto te maken, dat ik n gepolijste Luminor niet mooi vind. Maar n gepolijste Radiomir wel, is er waarschijnlijk geveegd.
Enfin, links weer n Marina Militare Radiomir hommage waar ik op 2 manieren veel plezier aan heb beleefd. Enerzijds was t mn eerste horloge en uurwerkje die ik op de balans en stenen na heb uit en in elkaar heb gehaald. Heel leerzaam was dat om de werking v n uurwerk beter te begrijpen. T simpele en vooral grote uurwerk was veel prettiger te werken dan daarna met n veel kleinere st2530.
En anderzijds leek de klok me in eerste instantie veels te groot. Doch, na em n poos gedragen te hebben bleek dat ik er best aan kon wennen. Zodoende t resultaat rechts n paar jaar later na wikken en wegen tussen Luminor, mini fiddy or Radiomir.
N Panerai met beugel erbij lijkt me best leuk, maar tot op heden geen eentje tegengekomen die me echt bevalt.
Mijn ideale zou n Getat achtige Mini Fiddy kast zijn, in geborsteld staal met gepolijste lunette, met saffierglas, glazen achterkant, zwarte destro Luminor sandwich wijzerplaat, OP ii of OP xi uurwerk, en de geborstelde thumbnail gesp (kan ik mooi variëren met de gepolijste op mn Radiomir).
Als zo iets uit komt, staat t hoog op mn lijstje.
En ja toegegeven. Het zijn kopieën/zwaar geïnspireerde hommages, maar die zijn op t forum niet verboden.
In de onderste categorie Seiko 5 of Vostok. Genoeg keuze maar allebei ook genoeg opties voor het proberen van mods. Perfecte horloges om dat voor het eerst te proberen maar het hoeft uiteraard niet. Genoeg keus.
Grappig dat je deze 2 net plaatst. Zat me net te bedenken dat als ik n sub €100 n daily wear zou moeten kiezen, t waarschijnlijk n Vostok zou worden ipv Seiko 5.
Hoi chris,
Weet jij miss waar ik de Seiko snxs 79 kan kopen in Nederland?
Ik heb de mijne van Rob/Monsterwatches
https://www.monsterwatches.nl/product/snxs79/
Ik zie dat hij ze nu niet in voorraad heeft, maar dat moet je in de gaten houden. Hij re-stocked ze regelmatig naar mijn weten
Ok ik zal het in de gaten houden.