Jullie gedachten over de Seiko 5 SNZH53 (Fifty Five Fathoms)

Hoi, ik ben benieuwd naar jullie gedachten over de Seiko 5 SNZH53 a.k.a. The Fifty Five Fathoms. Het gaat me er niet zozeer om of je hem mooi vindt, maar met name de prijs/kwaliteit vergeleken met andere Seiko divers zoals voornamelijk de SKX. Deze kun je namelijk voor nagenoeg dezelfde prijs krijgen en het ‘voelt’ (…tja) alsof je dan beter voor een SKX kunt gaat.

Dus. Waarom verkies jij een SKX of waarom juist de andere? Ben benieuwd!

Zie ook http://wornandwound.com/review/review-seiko-5-snzh53-diver-in-blue/

9 likes

Deze FFF is 100m waterdicht. De SKX-en zijn 200m. Dat is het grootste verschil in technische spec’s.

Heb zelf de FFF gehad, en was niet zo weg van het glas. Het vervormd nogal als je onder een schuine hoek kijkt. Heb geen ervaring met de SKX reeks.

Arjen

2 likes

Leuke klok en zeker waar voor z’n geld.

Afhankelijk van je doel kan het verschil tussen schroefkroon/200m en pushkroon/100m een verschil maken, maar ik denk dat het voor de meeste hier een kwestie van smaak is, aangezien het gemiddelde horloge vaak niet verder reikt dan een douche of afwas :joy:

En bovendien, net als de SKX een leuke basis om te modden :+1:

2 likes

Toevallig na lange tijd vandaag weer eens om de pols…

Destijds puur voor de looks en auto-uurwerk gegaan tegen een mooie prijs…voor het wilde werk ligt een Monster in de kast…

De vergelijking met een SKX vind ik appels en peren vergelijken…

2 likes

Dank voor je reactie. Okee vertel, waarom dan?

Best een leuk ding maar het is geen echte diver.
Geen 200 meter en niet ISO gecertificeerd.
En tja, dat 5je…
Daarom voor mij liever de SKX.
Werkelijk niets is overbodig aan de 007, I like that :+1:

1 like

Onder andere om het uiterlijk…

SNZH53 is idd geen échte duiker en moet het hebben van de klassieke look, chique blauw (in mijn geval) waar de SKX serie echte toolwatches zijn mijns inziens…

1 like

Ik heb ze beiden gehad. De FF is erg tof, juist vanwege zijn military diver looks. De SKX heeft meer een cultstatus. Als ik moet kiezen tussen een Seiko 5 en een “gewone” Seiko, dan kies ik voor de SKX. En dat is puur omdat de 5-lijn wat sportiever/goedkoper aandoet, en ik geen fan ben van het “5” logo.

Kwalitatief heeft de SKX betere specs.

3 likes

Zoals hierboven al gezegd: SNZH is een leuke retro look diver. De SKX is een echte diver.
Ben zeer tevreden met mijn SNZH, zeker voor het geld.
De SKX gaat er ook nog een keer komen, want dat is ook zeker een icoon.

Je kan ze niet echt met elkaar vergelijken. Een echte toolwatch vs eentje die het meer puur van de looks moet hebben.

3 likes

Ik heb zowel de SKX als SNZH53 in mijn collectie. Ik vind de SNZH een heel fijn horloge met een bijzondere eigen uitstraling. Het bolle glas vind ik juist heel fraai gekozen, het maakt deel uit van het smoel van het horloge. De versie met blauwe wijzerplaat (53) is mijn favoriet. Omdat het hardlex glas door de bolle randen (nog) gevoeliger is voor krassen, heb ik er saffier in laten plaatsen. Dan heb je minder vertekening maar ook gaat een deel van effect van het glas (smoel) verloren. Het blijft desondanks een heel bijzonder klokje. En prijstechnisch is de SNZH natuurlijk de winnaar. Voor 110 euro al te scoren(saffier niet meegerekend)! Probeer dat maar eens met een SKX, gaat je echt niet lukken.

Ik zie de SNZH als dress diver en de SKX als tool watch. De SNZH laat zich ook prachtig combineren met (leren) Nato’s. Heullll mooi en bovendien comfortabel. Of ie nou 100mtr of 200mtr WR is, ik zal het verschil niet merken. Kom nooit dieper dan hooguit 2mtr in een zwembad. En als het een keer snorkelen wordt, draag ik wel een G-Shock :rofl:

6 likes

Ik heb zowel een SKX009 als de SNZH53 (de blauwe dus); het zijn gewoon erg verschillende horloges.
De SKX gebruik ik voor vakanties; robuust, absoluut waterdicht en met Pepsi bezel vrolijk genoeg voor aan het strand! :sunglasses:

De SNZH is dressier en bij meer gelegenheden te dragen dan de SKX.
Waterdichtheid is echter minder door afwezigheid screw down crown; het horloge oogt prachtig met leren band maar ik zwem er -als Pietje Precies- zelf niet mee.

Aangezien ik beide horloges niet dagelijks draag vind ik het gebrek aan handmatig opwinden enigszins irritant. Verder is de kwaliteitscontrole van de SKX horloges echt wel moeizaam; veel exemplaren bevatten fouten. (de mijne trouwens ook :face_with_raised_eyebrow:)

Ga mijn SNZH53 binnenkort verkopen i.v.m. teweinig polstijd mocht je interesse hebben! :slight_smile:

1 like

Ja ik las het hier en daar al… ondanks de zeer schappelijke prijs vind ik dat wel merkwaardig.

Ik weet het niet maar blijf iig graag op de hoogte :+1:t2:

Ordinaire nep,
dit is natuurlijk het origineel:

https://www.google.nl/search?q=fifty+fathoms+blancpain&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=HxkpsVhar_zADM%3A%2CcOjynGTIDhzpoM%2C_&usg=__zEpVPCZmGbDAqP87_yVb8eBPTgY%3D&sa=X&ved=0ahUKEwjBhNjD-o7ZAhVJLMAKHWv1Bu4Q9QEIMDAB#imgrc=HxkpsVhar_zADM:

1 like

Is ook lekker op z’n tijd!

Het is de Seiko Glossy. FFF is pas als je het horloge mod met een FFF wijzerplaat.
That said; ik heb er 4 gehad. Erg veel waar voor je geld. En laten we eerlijk zijn, met 100m echt zat voor 99% van de mensen. Zwemmen gaat er prima mee, daar hoef je geen SKX007 voor te hebben.

Zie boven. :stuck_out_tongue:

1 like

Ah geen idee, ik nam het klakkeloos over als bijnaam voor dit standaard horloge :+1:t2:

Het zal hooguit een regenbui zijn :joy: of ik moet heel wild koffiedrinken op de maandagochtend. Die dagen zijn er ook.

1 like

Allebei mooie horloges. Bizar wat Seiko levert voor het geld, en dat gaat voor allebei op. Verder twee verschillende klokken, ik heb ze allebei in de collectie gehad.

1 like

Heerlijk horloge, erg veel waar voor zijn geld. 7S36-uurwerk, geen hacking/winding. Ik hou van de looks, heb zelf de blauwe. Wat ook een optie is, is de SNZF17 bv. Duikerlooks maar geen echte duiker als de SKX. Ook een 7S36 uurwerk, ik heb de zwarte en de pepsi. Op de zwarte een andere insert om het wat meer naar Rolex te brengen. Waarom? Omdat het kan. Tevens andere secondewijzer om dezelfde reden… :sunglasses:

2 likes

Khebumzelfook :grin:

3 likes

Je kunt er zoveel leuke dingen mee doen,
met een SNZH :

Het is een Top Klok.

2 likes