Er komt een voor mij belangrijk moment aan, en dat markeer ik graag met de aanschaf van een horloge. In dit geval is het ook de bedoeling om het horloge (veel) later door te geven aan mijn zoon. Zijn broertje krijgt ooit mijn Submariner Date, en het moet dus een beetje vergelijkbaar zijn. Het wordt er eentje uit het onderstaande rijtje, tenzij iemand nog een ongelofelijk briljant idee heeft. Alle comments en input meer dan welkom!
Niet uit het rijtje maar ook een klassieker en kan perfect naast een sub fungeren: de datejust. Is ook net anders dan de sub waardoor er later ook geen wrevel zal zijn
Ugh… Waarom zou je aannemen dat je kinderen van industrieel ogende bonken van tool watches gaan houden? Dit zijn allemaal lomp ogende opties. Waarom niet iets discreters?
Ik zou voor een oyster perpetual 36, een Polar, of een Cartier Santos gaan. Als het qua geld meer moet kosten dan die modellen… Een Santos two tone of een Reverso zijn ook opties.
De Santos, een paar zeer subtiele GS’en en een Datejust 36 Wimbledon gaan ze ook in de doos vinden wanneer ik dit tranendal uiteindelijk verlaat. Ze zullen het ermee moeten doen
Ik zou wel voor iets min of min gelijkwaardigs gaan, want ondanks dat het allebei prachtige cadeaus zijn krijg je toch altijd een scheve blik als het ene cadeau tegen die tijd een driedubbele financiële waarde vertegenwoordigt.
En uiteraard is dat op dit moment lastig te voorspellen, maar met kinderen vind ik wel dat je zoveel mogelijk gelijke behandeling zo moeten nastreven.
Ik denk dat het eerder van belang is dat er herinneringen zijn aan pa met zijn horloge.
Als je een 20.000 euro safe queen altijd laat liggen, en je gaat altijd met je kinderen op vakantie met een Seiko duikertje en de Santos voor de avonden, of je maakt de lokale Aldi altijd onveilig met de simpelste Oyster, tja, dan zou ik liever vaders veel gebruikte horloge erven.
Iets duurs waar ik de goede man nooit enige emotionele binding mee heb zien opbouwen zou bij mij na ontvangst zo in de verkoop gaan om verdeeld te worden over de erfgenamen.
Ik vind een datejust super stijlvol/sportief na het sporten, als je wil sporten doe dan een garmin om
Voila dit… daarmee mijn voorstel voor een datejust, even tijdloos maar anders, het heeft ook een kroontje, het prijsverschil zit anders omdat het een andere lijn is.