Waarschijnlijk heb je gelijk.
Vanuit mijn persoonlijke perspectief kijk ik daar momenteel even anders tegenaan, maar 15 jaar geleden had ik hem misschien ook liever tegen een koopwoning aangesmeten.
Eens. En gelukkig draag ik het meeste wel, dus dat gaat wel lukken.
Belachelijk, maar waar. Ik heb 2 horloges van mijn grootvader, en die gaan NÓÓIT weg, al heb ik geen nagel meer om aan m’n reet te krabben.
We willen ze wel een pad uittekenen maar kunnen (mogen) dat niet altijd hé… ze doen er binnen ettelijke jaren zelf hun zin mee.
Ik heb een horloge van mijn grootvader. Zijn zondagse die hij nooit droeg. Die ga ik terug geven aan mijn broer omdat het me geen reet interesseert. Ik draag het niet, ik weet eigenlijk ook niet waarom hij het gekocht had, en ik had liever zijn afgeleefde en beduimelde herdersmesje gehad.
Dat mag ook! Hopelijk is het iets dat ze aan goede tijden herinnert . Ik zal er niet meer bij zijn om me er over op te winden…
Eigenlijk maakt het niet uit welke je kiest. Mijn meest waardevolle horloge is de Seiko van mij vader. De verf die er nog op zit maakt het voor mij nog mooier en wil hem niet eens laten maken/ nieuwe batterij erin uit angst dat iemand het er per ongeluk af poetst.
Hij heeft nog alle muren in huis geschilderd plus de kozijnen rondom. Ik had er dus ook moeite mee om de kozijnen vorig jaar door een schilder te laten doen
Ik heb het geluk dat je van deze afgeleefde en beduimelde Constellation een heel levensverhaal kan aflezen
Nee, maar wij spenderen tijd op horlogeforum.nl .
Geen garanties dat onze hobbies aan onze kinderen worden doorgegeven. Ik weet niet of de jouwe al op een leeftijd zijn dat ze er zelf ideeën over hebben, in dat laatste geval zou ik het ze vragen.
DIt snap ik wel.
In mijn optiek eens dat het horloge een verhaal moet hebben om ook meerwaarde te hebben behalve financiële.
Mijn vader leeft gelukkig nog maar heb wel zijn horloge al gekregen. Zoals je ziet overal waar ik en mijn broer geweest zijn is deze ook geweest. Zelf onze beide geboortes.
Heb alleen het plexi laten vervangen omdat het anders niet meer leesbaar was.
Ik zou het deksel er toch echt even af wippen om te zorgen dat de batterij tenminste niet lekt. Oude batterij verwijderen en nieuwe er in kun je zelf, daar heb je geen horlogemaker bij nodig zo lang waterdichtheid niet echt een criterium is.
Als iets voor me van waarde is zal ik grote moeite doen om het te onderhouden.
Mooi ding. Klassieke c-shape, goeie minute track… Ik hou er van.
Deze heeft mijn stem ook. Geen PCL’s en een leuk kleurtje
@Rolopalooza kom er maar in met die mooie foto’s
Tnx. Daar had ik nog niet eens bij stil gestaan.
@theinvisibleman Hoi, ik had onlangs een vergelijkbare situatie en toen ben ik hiervoor gegaan:126622
De klasse van 5 digit door middel van kastvorm, dikte en niet zo’n gekleurde keramische bezel. Voordelen van 6 digit in de clasp en gangreserve. Erg fijn draagbaar horloge dat soms een beetje bling heeft en soms lekker onder de radar blijft.
Heerlijk! Enige Rolex waar ik me nog wel eens mee zie lopen op een dag
Wat voor uurwerk zit daar in?
Zoiets heb je al zag ik van de week.