Ik vind dat je als verkoper het bedrag + boete moet terug storten aan de koper. De koper verhuisde zich immers op het product. Dat is ook wat waard.
Overigens kreeg ik vorig jaar van een HF lid, die ik niet persoonlijk kende, een bandje van €200 opgestuurd met de mededeling. Als hij bevalt mag je het geld overmaken.
Blijkbaar leef ik in een andere wereld.
Zonder enig topic in het ‘ervaringen met’ gedeelte was mijn reputatie toch goed genoeg.
Daar hou ik van. Vertrouwen.
Omdat niet iedereen hetzelfde denkt?
Iemand mag toch ook voor zichzelf beslissen wat betreft zijn eigen handelswijze?
Nu is het een bandje van 2 tientjes en is iedereen zo vrijgevig, wat als het een horloge van 2000 euro kwijt raakt?
Als iemand aan mij vraagt iets te versturen, dan zal ik dit met de nodige zorg doen. Ik koop een doosje op maat, track en track en verzekerd. Echter, zodra het horloge bij het postkantoor ligt, houd het voor mij op.
Als je 0 risico wil dan moet je de moeite nemen om het op te halen, ipv verzenden.
Lang verhaal kort, als iedereen wat meer geduld zou hebben in deze wereld hoeven we ons ook niet vroegtijdig op te winden over dit soort dingen. Of zoals mijn collega ooit zei: men ziet al schaduw voordat het licht aan is.
En er klonk prachtige muziek! Een heerlijk koor zong de sterren van de hemel, er verzamelde zich spontaan een menigte, twee broers die elkaar al veertien jaar niet aankeken, vielen elkaar in de armen, hun vrouwen moesten ervan huilen en de arme zwerver kreeg een bord vol rood gestoofde peertjes. Mijn kerst kan niet meer stuk!