Jullie mening - brief niet aangekomen.

Wanneer je een product niet levert, kan je niet verwachten dat iemand er voor betaald. Ook niet voor 50% want het product is voor 100% niet geleverd. De koper zal het een worst wezen wat de oorzaak is.

Dus 100% vergoeden is de enige juiste oplossing.

1 like

He he. Chapeau.

101 antwoorden alvorens er een fatsoenlijk antwoord was.

images

Maar topicstarter vraagt naar de correcte handelswijze. En die bestaat eruit dat koper z’n doekoe terug krijgt, en verkoper een vordering op de post indient.

3 likes

Hij zegt letterlijk:

“Hoe denken jullie over de handelswijze?”

Hij vraagt niet of hij juridisch in zijn recht staat, hij wil onze mening.
Ik zou bij een dergelijke kwestie niet met wetsartikelen gooien. Het is hier geen Marktplaats, dit is het forum.

3 likes

Soms kan iets uiterst onetisch zijn, maar niet tegen de wet. Overspel bv (svp geen flauwe grappen)

Daar maak ik geen grappen over.

Maar juist daarom bewandel ik op het forum mijn eigen weg. En zou ik het bedrag restitueren. Dan vertrouw ik wel die koper en ga ervan uit dat hij niet liegt. En gewoon teleurgesteld is. Ook als ik wettelijk gezien kan zeggen “vette pech jongen”.

4 likes

Geef het nog even, ik wacht ook al dagen op briefpost pakketjes die begin vorige week verstuurd zijn.
Heel vervelend en ik knijp hem ook wel soms maar het is écht rete druk hoor ik van de postbezorger bij ons.

1 like

Ik heb ooit een horloge ter reparatie verstuurd. Met Mikro pakket. Dan is het gegarandeerd veilig. Komen het thuis ophalen.

En in geval van TS, nog even wachten.

Komen halen? Dat is zoooo 2005. Bovendien veel te duur in tijd en geld gerekend.

Dit topic is goed om de blacklist aan te vullen met idioten die denken dat zij geen verantwoordelijkheid hebben wanneer zij iets verzenden bij verkoop.

5 likes

:point_up_2:

En blijkbaar bereid zijn om voor die paar centen een discussie te starten; daarbij ook nog wat over is van hun misschien ooit goede reputatie riskerend.

@selie "Idioten’ vind ik wel sterk uitgedrukt. Meestal wordt de soep niet zo heet gegeten en wordt er hier best amicaal gehandeld.

2 likes

Precies. Het is grotendeels een principiële discussie over hoe het wettelijk geregeld is. Ik ga ervan uit dat wij dit op het forum zoveel mogelijk onderling regelen.

Op MP zet ik er wel altijd bij dat de kosten voor en het risico van verzending altijd bij de koper ligt.

3 likes

Volgens mij is de conclusie van dit topic dat je als verkoper in veel gevallen niks verplicht bent te vergoeden en hoeveel je vergoed mag je als verkoper zelf beslissen.

Het is nu wachten op de eerste advertentie met een waslijst aan extra bepalingen, eisen en uitsluitingen. Gaat vandaag nog wel lukken wed ik! :joy:

2 likes

Volgens mij niet :yum:

1 like

Tuulk niet. Mijn eerdere antwoord was dan ook: 50/50 want HF.

De uiteenzetting was bedoeld om Nils en Marijn het strijdbijltje te doen begraven.

1 like

Zoals bij een zoek geraakt pakketje is er altijd een Of meerdere verliezers. Maar in dit geval is meedoen belangrijker dan winnen.

Wacht inderdaad nog even ivm de drukke periode. Ik zou denk ik niets vergoeden, risico ligt bij koper.

1 like

Mijn mening is, als je dingen zuiver wilt houden, dat je in eerste instantie gewoon je verplichtingen na moet komen. @SwedishChef heeft gelijk, ik zou nooit iets zonder verzekering versturen als ik niet bereid was om de koper z’n geld terug te geven in geval van niet leveren.

Dat is nou precies waar ik op dit forum op reken: Mensen die gewoon netjes binnen de lijntjes kleuren.

Als ik een soort van wetteloze cowboy-handel wilde drijven met potentiële oplichters die juist niets om wetsartikelen gaven, ja, dan deed ik wel zaken op marktplaats. Wat ik niet doe. :+1:

Nee, de conclusie van dit topic zou de wettelijk correcte oplossing moeten zijn. Want daar hebben we als maatschappij voor gestemd.

Misschien ben ik rechtlijnig, maar ik haat gedraai en het ontlopen van m’n verantwoordelijkheden, zeker jegens de wet.

3 likes

X2 en bovendien kun je zonder tracking ook niet uitsluiten dat de koper doet alsof ie het niet gekregen heeft

Tip: verzenden met tracking kan al voor minder dan €4,- als je gebruik maakt van pick-up punten.