Dus jij verzendt een horlogeband ter waarde van €18,- verzekerd ?
Yup. Exact wat @SwedishChef zei: Voor het besparen van 5 Euro verzendkosten ga ik m’n reputatie niet bezoedelen. Tenzij ik bereid ben 18 ekkies als risico te accepteren.
Vraag het eenieder met wie ik zaken heb gedaan.
Het overkomt je niet vaak he? Als je vrouw zich nu afvraagt waar die gelukzalige grijns vandaan komt: Doe haar de groeten! Zo doe je dat.
Te weinig.
Waarschijnlijk wil zij ze niet, ze doet de groeten terug.
Bij mijn site kost het €8,60…
Voor die drie euro nog wat zou ik ook niet tobben…
Sja, ik denk aan 8,15. Ik blijf het zeggen: Of ik dok die 8 ekkies, of ik ben bereid die 16 ekkies als risico te accepteren. Of ik vraag gedeelde pakketkosten aan de koper, dan wordt het vier euro de man.
Ik zeg doen !
Zelf maak ik altijd duidelijke afspraken qua verzending van producten.
In dit geval zou ik net als vele andere hier boven voor 50/50 gaan.
Dit dus.
Dat hoop je dan…
Heerlijk deze lekendiscussie …
Als het allemaal zo simpel was, waren wij brodeloos.
Het kan natuurlijk dat ik het verkeerd had ingeschat. Ik heb T&C er ook niet op nageslagen. Als je kunt aanvullen waarvoor 6:41 BW wordt gebruikt dan is dat altijd interessant
Tuurlijk, gekocht door een HF-lid waarbij we eerlijk gedrag mogen verwachten.
Immers, wel alsnog ontvangen en toch niet alsnog betalen draagt niet lekker én de koper kan het horloge met die band hier niet laten zien zonder door de mand te vallen.
Als de koper nadrukkelijk akkoord is gegaan met briefpost dan is het helaas pindakaas. Je bent geen bedrijf dus die regels gelden niet.
Dat geouwehoer over particuliere verkopers die blijkbaar vinden dat ze geen verantwoording hoeven nemen over de spullen die ze verkopen, ómdat ze nu eenmaal geen bedrijf zijn…
Maar er ondertussen wel gewoon centjes op verdienen toch?
TS: wees een vent, stort die €26,50 terug en gooi je naam niet te grabbel voor die paar euro’s.
Ik heb paar dagen terug inderdaad besloten gewoon het gehele bedrag te vergoeden. Dit omdat ik geen slechte naam wil, ondanks ik er zelf ook weinig aan kan doen.
Ik neem aan dat dit voor de meeste forummers niet geldt. Je verkoopt meestal iets voor minder dan je er voor betaald hebt. Dat is niet erg want afschrijven hoort er bij. Dat geldt voor nagenoeg alles wat je koopt.