Jullie mening - brief niet aangekomen.

Denk dat die slechte naam wel mee zou vallen gezien de reacties hier

1 like

Ik heb dankzij dit topic mijn zwarte lijst toch best aangevuld.

18 likes

Dat siert je! En natuurlijk hoop ik ook dat de band alsnog wordt bezorgd en de koper het geld weer overmaakt.

Natuurlijk, maar stel ik heb hier een oude stoel staan die ik op marktplaats verkoop dan “verdien” ik daar ook een paar centjes mee toch? Ook al heeft die stoel me ooit duizenden euro’s gekost, het levert meer op dan wanneer ik m net als dit horlogebandje niet zou verkopen.

1 like

Hahah. Idem.

Wel mooi dat sommige bang zijn voor hun ‘naam’. Er zijn leden waar ik sowieso niet van zal kopen. Ondanks dat ze in hun verkoopadvertenties schermen met hun ‘positieve reacties in het groene gedeelte’.

Waar het volgens mij op neerkomt, is duidelijk zijn vooraf. Heb recent aan iemand een Meistersinger-klok verkocht. Breekbaar ding en kans was er natuurlijk dat hij kapot zou aankomen. Hierover hebben we van te voren afspraken over gemaakt. :+1:

4 likes

Het feit dat je naar een mening vraagt geeft al aan dat je het zelf ook erg vervelend vindt, gaat niet ten kosten van je betrouwbaarheid hier op HF. Echter iedere koper weet dat T&T en alles daaronder niet verzekerd is. Overigens T&T is voor beide partijen wel fijn aangezien zowel koper als verkoper dan weten of iets onderweg of in ontvangst is genomen. 50/50 is keurig maar idd het is altijd risico koper. Postnl is erg druk, neem aan dat koper dat ook begrijpt ofwel wachten tot na de feestdagen, gaat ook niet om een enorm bedrag. Succes en fijne dagen toegewenst!

1 like

Dat klopt wel inderdaad. Ik denk overigens dat de brief nog wel binnen moet komen. Ik moet soms ook wel eens weken wachten. Maar goed, u ook hele fijne feestdagen toegewenst!

@Sebastiaan, daarom zeggen sommige particuliere verkopers ook
"Iedereen kan 't beste met credit card bij mij betalen, dan is alles
geheel verzekerd, bij/om welke reden dan ook, áltijd dus".

1 like

Is die brief nou al aangekomen?!!

Potnanjuu zeg!! :grin:

3 likes

Nog niet helaas!

1 like

Vind je het nu ook wel het juiste om te doen?

Enfin, hopelijk krijg je alsnog je geld! :+1:

Inderdaad, er zit wat mij betreft best een verschil tussen vergoeden omdat je bang bent voor je naam en drama op het forum, of vergoeden omdat je er zelf volledig achter staat.

Ik zou hier niet eens over na hoeven denken, ook als er geen hooivorken klaar zouden staan op HF.

2 likes

Waarom betrek je, naast artikel 7.1, Boek 7 geheel niet in je verhaal?

Verkoper draagt risico tot aflevering. Aflevering is het stellen van de zaak in het bezit van de koper. Van deze regeling kan worden afgeweken, maar als dit niet is gebeurd is het dus het risico van de verkopende partij.

Wat wordt het toch allemaal zwaar aangezet zeg. Burgerlijk Wetboek, goede naam op het forum, verzekerd versturen.

Dit gaat over een bandje hè? Niet over horloges. Bandjes verstuurt bijna iedereen in een enveloppe of bubbelenveloppe. Die douw je gewoon in de brievenbus, zonder track en trace.
Dan komt zo’n ding een keer niet aan, hoe vaak gebeurt dat nou? Enfin, dan heeft die jongen aan de andere kant niks en ik heb lekker zijn geld. Dan kan ik wel zeggen dat ik daar niks aan kan doen, maar hij is de dupe. Dan ga ik dat geld niet houden, dat stort ik terug en ik neem mijn verlies. Want ik vind het lulliger dat iemand voor niks heeft betaald, dan dat ik iets niet meer heb wat ik niet meer wilde.
Noem mij maar soft dan.

En echt dure bandjes verstuur je gewoon wel met track en trace, dan loop je daar geen risico.

23 likes

:+1:

Ik heb het als koper een keer meegemaakt met een pen van een paar tientjes. Helaas pindakaas, weg met de post. De verkoper was heel netjes om onmiddellijk het volledige bedrag terug te storten. Alleen daarom al heb ik direct weer de helft teruggestort. Gedeelde smart. En als je zo met elkaar omgaat moet dat toch goed gaan. :man_shrugging:

Dit is wel een misverstand. Ook T&T pakketjes raken kwijt en zijn niet verzekerd. Dan zal je het op z’n minst aangetekend moeten versturen.

4 likes

De particuliere verkoper is niet verantwoordelijk voor de aflevering tenzij hij dat zelf aanbied zonder maken van voorbehoud.
Of dat is gebeurd is niet duidelijk voor mij.
In dit geval is het risico koper:

• koper: ik wil die bandjes van je kopen
  • verkoper: ok kom maar halen
  • koper: nee, stuur maar op per post
  • verkoper: ok prima

In dit geval is het risico verkoper:

• koper: ik wil die bandjes van je kopen
  • verkoper: ok kom maar halen of zal ik ze opsturen?
  • koper: ja, stuur maar op per post
  • verkoper: ok prima

Als jij als verkoper als onderdeel van je dienst/product het leveren per post aanbied dan ben je daarvoor ook verantwoordelijkheid.

Maar goed, waar gaat het om? Klein bedrag, hoop gesoebat over aansprakelijkheid etc.
50/50 is prima voorstel van TS.
Als koper dat niet wilt dan zou ik zeggen zak er maar in dan.

1 like

Dat bedoelde ik eigenlijk. Dat kost twee euro meer dan gewoon pakketpost. Maar met alleen track and trace zie je wel waar het is gebleven, mocht je de ontvanger niet vertrouwen.

2 likes

Dit is juridisch (naar Nederlands recht) gewoon onzin.

1 like

Nee hoor.
Als particulier ben je als verkoper niet aansprakelijk voor verzenden/afleveren tenzij je dat expliciet als onderdeel van je dienst aanbied.
Maar ik zou zeggen het gaat hier om een paar bandjes dus al die ophef niet waard.
Bij een duurder item zul je altijd aangetekend en verzekerd verzenden.
In dit geval van geringe waarde accepteer je allebei dat dit kan gebeuren.
Dan is het aanbod van TS heel netjes.
Hij hoeft echt niet de volle 100% te vergoeden.
Bovendien zou ik eerst een maandje wachten

Veel mensen hier missen naar mijn idee het hobby gedeelte met de transacties op het forum.

Dit is het belangrijkste. De mensen die dit als hobby doen en niet voor winst verkopen iets omdat ze er niet meer naar om kijken. Als je er niet meer naar om kijkt zijn je opties:

1. In een la gooien en je ziet t nooit meer terug.
  2. Er een ander blij mee maken via het forum en er nog wat voor vangen.

Als het niet aankomt is het voor de koper zuurder dan voor de verkoper. De koper is degene die er echt naar uit kijkt. Als liefhebbers onder elkaar pak ik dan liever mijn verlies dan dat ik nog boven op die teleurstelling zijn geld ga houden.

Behandel als verkoper je kopers zoals je zelf behandeld zou willen worden.

2 likes

Twijfelend. Ik vond 50/50 persoonlijk een goede oplossing. Maar ach…

de band is vandaag toch nog binnengekomen hoorde ik net!

18 likes