Jullie mening

Ik zou voor iets sportiever op staal gaan, gezien je al een Meistersinger hebt.

King Seiko is een top aanrader.
Als je wat zoekt vind je ook wel een Junghans Meister Chrono op staal voor dat geld.
Of mss een gebruikte Sinn chrono.

3 likes

Hamilton Intramatic automaat al genoemd?

2 likes

Over smaak valt natuurlijk niet te twisten maar als ik voor een memorabel moment een horloge zou kopen van tussen de € 500 en max € 1.500 zou ik mijn ogen richten op entry-level merken van de Swatch Group. Denk aan Tissot, Hamilton en Certina. Bij die merken krijg je veel kwaliteit voor de prijs en uurwerken die wél goed afgesteld zijn (mocht je voor mechanisch gaan).

3 likes

Bedankt voor de tip, ik ga ernaar kijken!

1 like

Bedankt voor de felicitatie, ik ga zeker even het forum afspeuren!

1 like

Bedankt voor de goede tip, ik zag inderdaad via dat topic al mooie exemplaren voorbij komen!

1 like

Dank voor de felicitatie!

Dank voor je mening, zit inderdaad zeker wat in!

Tijd nemen is belangrijk, voor mijn doen wordt het mijn een van mijn grootste aankopen. Ik wilde daarom de mening hebben van wat mensen die er wat meer verstand van hebben dan ikzelf!

1 like

Bedankt, zeker een mooi exemplaar!

1 like

Bedankt voor de tip, ga ik me zeker in verdiepen!

1 like

Inderdaad een mooi merk, deze houd ik in mijn gedachte!

1 like

Mooi exemplaar!

1 like

Bedankt voor de tip! Deze houd ik zeker in gedachte!

Wauw! Deze komt op het lijstje!

1 like

Bedankt voor de goede tip!

1 like

voor sub €1500 kan je best een knap horloge kopen… ik denk dan aan een Grand Seiko of een Omega (al dan niet pre-loved) maar ook microbrands hebben hun charme en het is eens wat anders dan de zoveelste Tissot PRX. foto als voorbeeld en dan heb je nog geld genoeg over om een leuke Seiko Presage te kopen.

1 like

Voordat je iets kiest zou ik eerst bepalen wat je mooi vindt en zoekt. Wil je een diver of een dresser? Chronograph of juist niet?

Wanneer het blijvertje is zou ik zelf kiezen voor iets dat je op mooie gelegenheden zoals een huwelijk kan dragen. Zo heb ik destijds mijn Longines gekozen. Ik draag m heel beperkt, ook omdat de bracelet iets moet worden ingekort. Maar wanneer ik m om heb, voel ik altijd de band met mijn ouders van wie ik hem kreeg na mijn examen.

Oh ja, kijk of je een mooie boodschap erin kan laten zetten van hun hand. Dat maakt het horloge echt memorabel en uniek.

Je hebt het mooiste horloge al in bezit. Maar succes met het vinden van de tweede keus :wink:

2 likes

Zeker doen van je eerste salaris, iets wat je nooit meer vergeet!

Zelf heb ik een Tudor Date-Day die al jaren lang om de pols heb waardoor de rest van de horloges in de doos Stof liggen te happen… Tudor zou ik aanraden voor hun prijs/kwaliteit verhouding, en je hebt toch een beetje een instap-achtig-rolex gevoel!

Die van mij was wel iets duurder dan €1500, maar er staat op het forum ook een mooie Tudor Royal te koop voor €1800~ volgends mij!