Junghans Max Bill Chronoscope: doen?

Al een paar jaar kijk ik regelmatig met een schuin oog naar dit horloge. Aanschaffen is er echter nooit van gekomen. Nu kwam ik hem op het Net weer tegen, en kriebelt het weer. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Wellicht iemand met ervaring met dit horloge? Ben ook benieuwd naar het draagcomfort.

6 likes

Doen! Mooi horloge

Ik vind m geweldig, zou m wel altijd passen of het goed voelt.

Gr. Marc

Mooi horloge, heb hem toevallig laatst even in m’n handen gehad bij de lokale horlogeboer.
Het is overigens wel een dikkerdje vond ik, waarschijnlijk door de 7750.

Gewoon doen. Prachtklok.

Zeker doen! Prachtig! Wel best een jonge 2dehandse want verliezen serieus waarde…

Hij staat bij mij ook op de lijst om aan te schaffen.
Heel stijlvol horloge.
Ik zou het doen als ik jou was.

Ook in mijn handen gehad afgelopen week. Prachtige klok en zeker met de zwarte wijzerplaat. Mooie sruisvogelband er op en je bent helemaal het heertje.

Bij de meeste Duitse juweliers ligt deze overigens in de vitrine mocht je in de gelegenheid zijn. Kun je na een glaasje Glugwein op de kerstmarkt meteen de knoop doorhakken :wink:

Ik heb er zelden een tweedehands kunnen vinden. Heb je een tip waar te kijken ?

Model past totaal niet bij mij, maar wat een prachtig horloge :ok_hand:

Erg mooi horloge.
Ik persoonlijk vind deze trouwens wel mooier

6 likes

Passeren regelmatig op uhrforum :wink:

1 like

Heb ook ooit eens over deze getwijfeld.
Bij het passen was ik teleurgesteld over de hoogte van de ovalen kast. Het was alsof er een macaron op mijn pols lag…
Verder een comfortabel horloge dat mooier is irl dan op foto!

Ronduit mooi.

Misschien dit eens lezen :
https://uhrforum.de/feinstes-bauhaus-mit-der-vier-junghans-max-bill-chronoscope-027-4003-44-a-t107715

Ik zou gaan voor een niet-chrono.

Of wat dacht je van een Meister ? :blush:

5 likes

Meister heb ik gehad. Meer een dresser, en daar heb ik er twee van. Dacht meer aan iets tussen dresser en sportief in.

1 like

Ook niet vekeerd.

De dikte, zoals sommigen aangeven, is wel iets om mee te nemen. Eers maar passen dus.

Gaaf ding, ik zou het wel weten: doen!

Werkelijk prachtige klok, hoewel ik een chrono-functie op dergelijk horloge tamelijk bizar vind…

Warum?

Het is en blijft een prachtig horloge. Ik heb hem zelf ook gehad, maar ik heb hem eigenlijk weg gedaan omdat ik gek genoeg de lopende secondewijzer miste (niet de chrono dus, maar de normale op 9 uur).