Ronduit mooi.
Misschien dit eens lezen :
https://uhrforum.de/feinstes-bauhaus-mit-der-vier-junghans-max-bill-chronoscope-027-4003-44-a-t107715
Ik zou gaan voor een niet-chrono.
Of wat dacht je van een Meister ?
Ronduit mooi.
Misschien dit eens lezen :
https://uhrforum.de/feinstes-bauhaus-mit-der-vier-junghans-max-bill-chronoscope-027-4003-44-a-t107715
Ik zou gaan voor een niet-chrono.
Of wat dacht je van een Meister ?
Meister heb ik gehad. Meer een dresser, en daar heb ik er twee van. Dacht meer aan iets tussen dresser en sportief in.
Ook niet vekeerd.
De dikte, zoals sommigen aangeven, is wel iets om mee te nemen. Eers maar passen dus.
Gaaf ding, ik zou het wel weten: doen!
Werkelijk prachtige klok, hoewel ik een chrono-functie op dergelijk horloge tamelijk bizar vind…
Warum?
Het is en blijft een prachtig horloge. Ik heb hem zelf ook gehad, maar ik heb hem eigenlijk weg gedaan omdat ik gek genoeg de lopende secondewijzer miste (niet de chrono dus, maar de normale op 9 uur).
Jezus. Wat een afknapper!
Heb al vaak op foto’s gekeken naar dit model, maar de dikte doet er echt afbreuk aan.
Hij lijkt heel elegant van de bovenkant. Inderdaad zoals al gezegd een enorme afknapper.
Ik vindt het een mooi horloge met een strak design. Ik zeg dus ook doen.
Ha Tom,
De dikte zou mij tegenhouden.
Verder is de vraag of 'ie het gevecht om polstijd kan winnen van je Speedy. Want die zit ook tussen dress en sportief in.
Maar koop 'm vooral als je er zin in hebt.
Die 13e maand brandt natuurlijk in je hand
Eerst passen! Ondanks de dikte vond ik hem van boven wat “ielig” overkomen irl.Maar ook bij mij staat hij op de verlanglijst; ergens in de planning voor 2018 of 2019.
Tis qua ontwerp een op en top dress-horloge en daar past eigenlijk geen chrono-functie bij imo.
Ik liet hem er trouwens niet om liggen
Hmmmm…eerst maar eens passen zodra ik gelegenheid heb. Ik ben wel gevoelig voor dikte van horloges. Dikkerds bliven meestal maar kort.
Tempting, maar weet nu al niet wat te kiezen 's ochtends…
… snapik
De Pilot GMT gezien …
Over de dikte, het is een 7750 en die zijn nogal dik/hoog. Ik zocht online even naar wat nu eigenlijk de dunnere chronografen zijn met een Valjoux. Hier een rijtje, gewoon om te vergelijken:
Max Bill chronoscope 14.4mm dik (non chrono versie is 10mm)
Ter vergelijking: Omega Seamaster Chronograph 17mm dik
De dunste die ik vond in een discussie over de dikte van Valjoux-horloges uit 2011:
Archimede Pilot Chrono: 13,6 mm
Maar dan, ik kijk nog even bij Junghans:
Junghans Meister Driver Chronoscope: 12.6mm
(de Meister Classic (de non chrono variant) is dan ook maar 9mm dik)
Het kaliber zelf is net tegen de 8mm, dus dat is best een prestatie van Junghans. Ik heb niet uitputtend verder gezocht maar de Meister Driver Chronoscope is een van de dunste, zo niet de allerdunste met een Valjoux op dit moment. Veel zal er ook niet meer afkunnen.
Hmmm, ik zal me wat breder oriënteren dan.
Een Speedmaster Reduced is gebruikt niet veel duurder, die zijn 12mm dik, is dat niet wat?