Junghans Quartz horloge

Peter maar eens vragen hoe hij het heeft getest en deze filmpjes toesturen?

Ik volg het namelijk niet meer. Iets anders wat ik over het hoofd zie? Ook die 10 seconden test gedaan, maar niets (zoals verwacht) :confused:

True! Kan die ik had was zonder idd.

Maakt het circuit contact met de spoel? Spoel al doorgemeten?

Hoe zou ik kunnen achterhalen dat hij goed contact maakt? Het contactpunt zit aan de onderzijde van de printplaat welke je vanaf de bovenkant vastzet. Kan het dus niet zien. Printplaat zit er goed uit.

Ja, dan zou ik de spoel moeten meten denk ik in gemonteerde toestand met de batterij erin?

Goed punt. Kijken waar de sporen op het circuit heen gaan. Met batterij er in kan je meten of er een puls is. Met de multimeter op volt stand meten. Exacte waarde is niet relevant, als je elke seconde beweging in de cijfers ziet dan weet je genoeg. Die kwarts tester die je gebruikt heeft een spoel die het magnetische veld op pikt van de spoel in het circuit. Dan moet die spoel het wel doen natuurlijk.

Weet je zeker dat de batterij er juist in gaat? Sommige quarz uurwerken hebben de + naar boven maar er zijn ook uurwerken waarbij de + juist naar beneden moet.

Als ik spanning meet op de printplaat………. zie eerdere berichten :wink:

Ik kom er op dit moment even niet uit. Als ik spanning over de spoel probeer te meten dat knallen de cijfers alle kanten op. Van positief naar negatieve waarden, maar geen van allen zo rond de 1,5/1,6 volt. Ook wisselen de waarden continu en niet 1x per seconde. Het gaat aan de lopende band.

Iemand met andere concrete controlestappen?