Verschil met een nieuwe is idd niet groot, wel zgan en een redelijk (volgens mij) prijzige struisvogelband als extra.
Maja, als de max 250 is gaat het hem sowieso niet worden schat ik in…
Verschil met een nieuwe is idd niet groot, wel zgan en een redelijk (volgens mij) prijzige struisvogelband als extra.
Maja, als de max 250 is gaat het hem sowieso niet worden schat ik in…
OK, die band had ik niet gezien. Dat scheelt inderdaad wel.
Zeg dat wel. Belachelijke prijs, en dat heb ik die man ook al een keer verteld per PB. Op deze manier staat dat horloge in 2017 nog steeds te koop.
Groeten,
Tecco
Ja gezien. Mooi uurwerk, maar ruim 200 euro boven budget. Daarnaast vind ik de zwarte kast ook erg mooi. En ik wil sowieso graag een zwarte lederen band. Dus dan is het zonde om voor een dure bruine te betalen.
Is er een etiquette eigenlijk wanneer je kiest voor een bruine band, en wanneer een zwarte band qua kleren etc?
[quote=“mbovenka, post:11, topic:66641, full:true”]
Zo’n “pokken” band past absoluut niet bij zo’n horloge. Zo’n band kan je al voor een paar tientjes (of minder) op AliExpress bestelen, dus tenzij het een ècht merk is, voegt het so wie so geen waarde toe.
Deze Bauhaus quartz chrono = € 125,-
Wel aardig. Zeker de prijs. Jammer van die extra knoppen (lgisch, maar gebruik dat nooit)
En het glas lijkt minder ’ bol’ dan de Junkers. Dat vind ik juist zo mooi/bijzonder. Maar qua prijs zeker mooi alternatief!
Volgens mij heb je je keuze al gemaakt dus volg je gevoel.
Je zal zeker geen miskoop hebben gedaan hoor!
Gelukkig heb ik jouw mening nooit gevraagd, dus waar bemoei je eigenlijk mee??
Mag je tegenwoordig enkel een PB aan iemand sturen, nadat je eerst daartoe een uitnodiging hebt gekregen? Rare mensen zijn er ook.
Tja, smaken verschillen natuurlijk
Das altijd moeilijk te duiden vind ik. 20% lager (want daar zal ie ongeveer op uitkomen gok ik) voor een half jaar oud horloge zgan in deze prijsklasse (en wat kost dat bandje nou?) is nog niet echt gek. Gek had ik gevonden als het al 50% zou zijn na zo’n korte tijd…
Mijn mening…
Uiteraard. Maar dit gaat over of dit soort “pokken” banden binnen de Bauhaus stijl & traditie passen. Het antwoord daar op is een objectief néé
Werd volgens mij i.e.i voor € 449,- te koop gezet. Dat is ruim 6% korting op de huidige nieuwprijs. Als je dat niet gek vindt ben jij vanaf nu mijn favoriete koper
Tja en dat bandje. Ik zie vaker op dit forum dat mensen een extra bandje bij een horloge doen. Ik heb regelmatig het gevoel dat men dan een bandje dumpt dat niet meer wordt gedragen om zo te proberen het horloge wat duurder te kunnen verkopen. Maar dat is subjectief ik weet het…
Hoe dan ook, de markt liegt nooit en de periode dat het horloge al te koop staat zegt genoeg over de prijs.
Groeten,
Tecco
Ik ben 1 van de forumleden die de Junkers Bauhaus luidruchtig vind.
Het geluid (gerammel) van de rotor is waarneembaar met gestrekte arm, ik heb het horloge niet tegen mijn oor aan gehouden om tot de conclusie te komen dat het uurwerk luidruchtig is.
Ik heb zelf de 6060-2 gehad, voor 400 euro gekocht en ik zie nu al dat deze nu 449 kost…
Ik persoonlijk zou voor 200 a 250 euro iets zoeken in de richting van een Seiko dresser 2e hands bijvoorbeeld.
Want ook met een Orient (Bambino) loop je het risico dat deze luidruchtig kan zijn binnen je budget.
Groeten,
Noel.
Idd te hoog ingezet (denk dat verkoper zich dat realiseerde), maar zakte al gauw daarna en toen werd het een ‘redelijk bod’ toch?
Maar goed, je hebt toch een liefhebber nodig die niet voor een dubbeltje op de 1e rang wil zitten
Mijn alternatief:
Wat dacht je van deze Rodina, een chinese homage gebaseerd op het ontwerp van de Nomos Tangente, verkrijgbaar in wit en zwart en met doorkijkje waardoor je de Seagull ST17 automaat kunt zien.
Te krijgen bij deze betrouwbare (ondanks de foute naam) aanbieder http://good-stuffs.com/Classic-Rodina-automatic-wrist-watch-OEM-by-Sea-Gull-ST17_p_156.html
d
Die is ook erg mooi! Niet mijn type band, maar uurwerk erg mooi. Ik kan het merk echter niet vinden in NL? Heb je wellicht tips? En hoe zit het qua kwaliteit tov Junkers? Mooie suggestie!
Ook aardig. Maar vind het ronde glas zo mooi van de Junkers en nu dus ook die bienna
Als je een 2e hands horloge 6% onder de nieuwprijs te koop zet vraag je er wel om denk ik
Als je dan bijna twee maanden later al gezakt bent naar ruim 10% onder de nieuwprijs en ook nog zegt “bijna voor niets” kun je reacties als die van mij verwachten (gevraagd of ongevraagd), of je dat nu leuk vindt of niet. That’s life…
Groeten,
Tecco