Ik zat net de formlijst door telezen en kwam een bericht over Welder tegen, toen ik deze aan het lezen was kwam het merk JUNKERS te voor schijn. Nu heb ik van de week een bericht geplaats voor wat extra informatie voor het merk INVICTA omdat ik deze wilde kopen maar ben nu om voor een Junkers.
Ik kan op internet niet vinden dat deze ook bij een juwelier tekoop zijn ? weet iemand dit.
Er was iemand die veel info had over dit merk, is het in Nederland niet zo bekend?
Waar hebben jullie alle informatie vandaan ik heb veel belangstelling voor horloges maar ik weet niks van uurwerken en zo ik heb momenteel 14 horloges( bijna alleen maar trendy merken) maar dat schijnen als ik het zo lees geen goede uurwerken te hebben in vergelijk met een seiko (die ik niet heb)
Ik zou ook graag wt meer te weten komen.
Ik heb in Duitsland op het vliegveld van Münster een keer naar het merk staan kijken in een vitrine. Ik vroeg mij toen af hoe dit merk kwalitatief is. Iemand daar ervaring mee?
Werldhorloges dus of idd in Duitsland. Daar heb ik
in de tijd ook een Junkers gekocht. In die post
kwam ook nog wat info naar voren over het merk
(via Sieb): http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,76797,76810#
msg-76810
Ik heb de Horizon overigens besteld om te zien hoe
ie in het echt is. Ben zeeer benieuwd!
Ziet er best fraai uit, maar ik denk dat ik toch de voorkeur zou geven aan de Steinhart Aviation. Alleen hebben ze daar nu weer twee versies van: met kleine seconde en zonder seconde. Dat is weer een moeilijke keus.
Hoewel, het blijft natuurlijk een luxe probleem.
Is het dus niet zonde om een horloge te kopen die eigelijk in Nederland zo onbekend is?
Ik bedoel er mee als je hem om hebt en niemand weet wat voor merk het is dan kan het net zo goed een plak merk zijn.
Je kan bij Horlogewereld zo veel merken kopen die 'niet zo bekend zijn’
zouden ze dan anders ook niet bij een Nederlandse juwelier te koop zijn.
Bij een juwelier zijn ook plakmerken te koop hoor. Wil je een goed bekend merk? Dan moet je een Seiko of Citizen kopen. Of natuurlijk Rolex, Omega of Breitling, die kennen de meeste mensen wel. Er liggen trouwens ook genoeg merken bij de (goede) juwelier die niet iedereen kent.
Maar… koop je nu een horloge voor jezelf of voor de rest van de wereld?
Bij een juwelier zijn ook plakmerken te koop hoor.
Wil je een goed bekend merk? Dan moet je een Seiko
of Citizen kopen. Of natuurlijk Rolex, Omega of
Breitling, die kennen de meeste mensen wel. Er
liggen trouwens ook genoeg merken bij de (goede)
juwelier die niet iedereen kent.
Maar… koop je nu een horloge voor jezelf of voor
de rest van de wereld?
Hier ben ik het helemaal mee eens mij intreseert het niet wat andere er van vinden en of ze het merk wel of niet kennen het is mijn horloge en ik moet er van genieten ik laat mijn klokjes trouwens alleen hier zien
dat is waar en wat ik ik een eerder bericht schreef is hoe weten jullie dit allemaal?
Ik struim het internet af en heb tijdschiften gelezen maar mijn kennis is niks vergeleken met die van jullie.
dat is waar en wat ik ik een eerder bericht
schreef is hoe weten jullie dit allemaal?
Ik struim het internet af en heb tijdschiften
gelezen maar mijn kennis is niks vergeleken met
die van jullie.
Ik denk vooral veel lezen op verschillende fora en tijdschriften. Na een tijdje weet je een btje wat er zoal op de markt is en ga je je meer op een bepaald ‘onderwerp’ richten. Bijvoorbeeld duikers, fliegers, dresswatches of horloge’s met complicatie. En ook hier krijg je na veel (reviews) lezen, horloge’s vergelijken, verkoopsites in de gaten houden etc. toch wel wat meer 'feel’voor wat er zoal is op horlogegebied.
Zelf weet ik ook lang niet alles, en vind dat ook niet nodig, zolang ik maar weet wat er te koop is en ik kennis heb van datgene wat er voor mij toedoet. Fliegers of ruimtehorloge’s interesseren mij bijvoorbeeld vrij weinig, ook al vind ik sommige best mooi! De wat klassiekere horloge’s (en vintage) hebben wel mijn aandacht en probeer daarom ook af en toe eens wat op te pikken in die hoek.
Daarnaast moet je jezelf ook de tijd gunnen om wat te leren. Verwacht niet dat je voor Kerst alles weet van ieder merk en uurwerk, dat is gewoon onmogelijk!!
Ik heb een Junkers, een chronograaf, gekocht op het vliegveld in Budapest.
In de chronografen van Junkers zit een Russich binnenwerk, een Poljot 3133. Dat is een aangepast oud (Zwitsers) Valjoux uurwerk. Toen de Zwitsers met dat uurwerk stopten (eind jaren '70) zijn de produktielijnen naar de toenmalige USSR verscheept.
In de gewone automatische horloges zitten ETA uurwerken (uit Zwitserland), ik denk de 2824, en ze hebben een aantal automatische chronografen met een Valjoux 7750.
Ik vind leuk om een horloge te hebben waar ‘Made in Germany’ op staat. Ik vind de kwaliteit van de kast goed, geborsteld staal met saffierglas. Het uurwerk is inmiddels wel stuk geweest, maar gerepareerd onder garantie. IK weet niet wat dat zegt over de kwaliteit van het Russische uurwerk, maar inmiddels heb ik ook genoeg klokjes met een Zwitsers uurwerk die de geest hebben gegeven. M’n Seiko en Citizen lijken meer betrouwbaar.
Dat gaat waarschijnlijk nog een paar weken duren. De horloges moeten de fabriek nog verlaten. Maar dat staat ook op de site van Junkers zelf, ze leveren pas over enkele weken.