Just One More Watch weg van YouTube.

Hij besprak nooit fakes, wel hommages.

Hij had laatst een neppe Seamaster vergeleken met een echte.

Dan kan Watchfinder ook wel inpakken :joy:

Ik kan zo nog een berg kanalen aanwijzen die dat doen/deden. Heeft daar nooit tot problemen geleid. Een fabrikant zou blij moeten zijn met ā€œHoe herken ik een fakeā€-filmpje.

De wegen van youtube zijn ondoorgrondelijk. En als ik zeg ondoorgrondelijk bedoel ik volstrekt willekeurig.
Gebeurt te vaak. Een video die misinformatie aan de kaak stelt wordt verwijderd, de originele video met de misinformatie niet. Just youtube being youtube.

2 likes

Je mag natuurlijk geen merken van andere gebruiken zonder toestemming. En al helemaal niet als je er vervolgens geld mee verdient. Dan willen ze ook een stukje van de taart (terecht).

Dat laatste gebeurt constant, met name bij muziekkanalen, maar daar wordt een kanaal niet voor offline gehaald. De post in kwestie wordt dan ā€˜ge-demonitizedā€™, wat betekent dat de inkomsten van het filmpje naar de rechthebbende gaat.

2 likes

Dat is echt bullshit, zeker in amerika. Commentaar en reviews maken geen inbreuk op copyright

Je kan hooguit voor smaad gaan, als t aantoonbaar niet klopt wat je roept.

2 likes

Hij heeft wel een aantal keer van die Ali ombouw sets voor G shock laten zien. Misschien dat het dat zou kunnen zijn, er staat immers G-Shock op en volgens mij is dat een beschermde naam.

Lijkt mij nietā€¦ maar wie weet. Hij heeft ook fake rolexen besproken, maar volgens mij is dat ook geen issue.

1 like

Toch is het ergens mis gegaan. :shushing_face:

Ben benieuwd hoe dit zich ontwikkeld. Neem aan dat ie terug komt.

1 like

Hoop niet dat hij alles opnieuw moet opzetten want dat zal nogal een werk zijn. Volgens mij was hij ook zijn baan verloren in de corona tijd en was dit kanaal een belangrijke bron van zijn inkomsten. Dat is dan natuurlijk extra zuur.

2 likes

True. Zo zie je maar hoe gevaarlijk dat is :stuck_out_tongue: .

2 likes

Hier wat Jody op insta heeft gepost:
ā€œ Hellooo! Firstly, thank you for all your messages of support, it really does mean a lot.

As you may have already heard, @youtube deleted my channel today, without warning, for violating their terms and conditions. Apparently this was for a ā€˜Counterfeit complaintā€™. I can only assume this relates to one of the two ā€˜Fake v Realā€™ type videos Iā€™ve made. I do not and have never sold or promoted fake or replica watches, indeed I specifically state in both those videos that I donā€™t condone them, and call them ā€˜a lieā€™.

Iā€™ve lodged an appeal, so fingers crossed, but apparently ā€˜people powerā€™ helps a lot. So if you want to help, then please, share this post, send @youtube a message here, or a tweet, asking them to review my case. Thank you so much! Iā€™ll post updates here if there is any progress. Jodyā€

Klinkt wel al echt bullstit van YouTube. Hij was duidelijk anti counterfeit en was er altijd heel duidelijk over als een horloge die hij liet zien niet echt was. Maar de afleveringen met nepperds zijn schaars. Ɓls dat het probleem was hij zo dat handje vol afleveringen kunnen verwijderen.

Echt een leuke channel overigens, zet het graag aan tijdens het koken.

1 like

Aaaand heā€™s back

5 likes

Inderdaad weer online. Maar kom op YouTube, was dit echt nodig?

1 like

Ik had dit even gemist, maar blij dat hij terug online is. Ik raadpleeg best vaak even zijn youtube kanaal. Niet zozeer om zijn mening maar hij geeft vaak duidelijke info betreft afmeting, varianten, hoe het horloge op de pols valt, etc.

YouTube begint steeds meer belachelijke handelswijze te hanteren. Direct op non actief tot het tegendeel bewezen isā€¦ Amerikaanse manier van denken :face_with_raised_eyebrow:

Echt schofterig hoe ze dit aanpakken.

1 like

Eigenlijk is het een soort vlaggen op HF, maar dan op steroĆÆden :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Dit gebeurt er als je regels stelt en een algoritme de regels laat handhaven. ā€œOh, ik zie hier een video met een nep-Omega: BANā€

Deze regels zijn er om de rechthebbenden te beschermen. En als er dan een paar kanalen sneuvelen als fout-positieven is dat een compromis dat youtube vandaag, morgen, volgende week en volgende eeuw maar wat graag zal maken.