Juwelier/horlogeverkoper Schiphol

Ik vroeg mij af of iemand weet welke juwelier/horlogeverkoper gevestigd is in Schiphol en ik wilde daarbij ook vragen of jullie hun nummer hebben?

Ik wil namelijk even bellen en vragen of zij bepaalde horloges hebben en wat hun prijs is. Verder wil ik graag weten hoe het zit met garantie: moet ik dan toch een ticket kopen in het geval dat een daar aangeschaft horloge terug moet?

Qua tickets kopen zal het toch geen probleem zijn… Als ik een ticket koop zodat ik op Schiphol een horloge kan aaschaffen, zal dat geen probleem zijn. Stel dat het ticket €110,0 kost, dan ben ik toch nog een stuk goedkoper uit op Schiphol dan elder.

Gewoon ticket kopen, naar juwelier het horloge kopen, vervolgens zeggen dat ik mijn vlucht heb gemist en dan weer naar huis. Of is dat niet zo makkelijk? Wat zijn jullie ervaring, voor de mensen die daar een horloge hebben aangeschaft?

Ik denk dat je Gassan bedoelt:
http://www.gassandiamonds.nl/contact.html

Groeten,
Martin

MartinB Schreef:

Ik denk dat je Gassan bedoelt:
http://www.gassandiamonds.nl/contact.html

Groeten,
Martin

En dan kun je voor de garantie misschien bij de vestiging in A’dam aankloppen?

1 like

Ja Gassan is de juwelier op schiphol. voor garantie kan je naar Amsterdam maar ook voor de douane op schiphol(op plaza) zit een winkel van gassan.

De horloges zijn daar in principe 19% goedkoper, en ja je kan gewoon een goedkoop ticket kopen en dan een btw vrij horloge kopen.

edit: vergeten te melden. bepaalde merken (zoals bijvoorbeeld panerai) mogen niet op schiphol verkocht worden omdat op deze merken geen korting wordt gegeven.

ik werk ook op schiphol als je zegt wat je zoekt kan ik kijken of ze het daar hebben. ben alleen wel een weekje vrij dus het wordt dan pas volgende week dat ik kan kijken.

Bedankt voor de reacties, ik zal ze even contacteren!

Ach ja, er zijn maar twee plekken die ik als vakantie zie: mijn geboorteland en München, maar ik heb het al zo druk dat ik ervan uit ga dat een vakantie niet in mijn agenda past. :stuck_out_tongue:

Leuk bedacht dit, maar volgens mij werkt dat niet zo simpel toch?

Ten eerste was tax free vroeger iig allen als je een vlucht buiten de EU had, dus die vluchten zijn een stuk duurder.

Daarnaast moet je legaal gezien alsnog die belasting betalen zodra je terug gaat schiphol in. Geen idee hoe de controle daar op is, maar anders zou t wel heel makkelijk zijn toch?

Over garantie en tax-free binnen en buiten de EU:

http://www.schiphol.nl/Reizigers/WinkelenOntspannen/NaDePaspoortcontrole/winkelen1/VoordelenServices.htm

Gassan heeft 3 vestigingen op Schiphol:

-Op Plaza, het algemene winkelcentrum in de buurt van de treinen;
-Op het internationale gedeelte van de luchthaven;
-Op het Schengengedeelte van de luchthaven.

De laatste twee zijn alleen te bereiken voor mensen die in het bezit zijn van een vliegticket.

De vestiging op het internationalte gedeelte is waar je tax-free koopt. Als je terugkomt van je reis dien je het horloge dus in te klaren bij de Douane, om dus de btw etc. te verrekenen. Als je koopt bij de vestiging in het Schengengedeelte ontvang je de btw als korting en hoef je bij terugkomst geen angst te hebben voor de Douane, immers Schengengebied is vrij verkeer van goederen en personen. Plaza is ook een mooie zaak, maar hier worden niet alle merken verkocht die wel op het beveiligde gedeelte worden verkocht (geen Rolex en IWC etc…).

Weet je zeker dat je dat wilt doen ? Ik was onlangs op Schiphol en ik zag een Seiko SKX 009 voor ongeveer E 275,-, als ik me goed herinner. Volgens mij zijn het gewoon een stelletje afleggers. Ik vraag me zeer af of die dingen daar nu daadwerkelijk goedkoper zijn dan gewoon in NL in de winkel.

Paul.

Paul Jenner Schreef:

Weet je zeker dat je dat wilt doen ? Ik was
onlangs op Schiphol en ik zag een Seiko SKX 009
voor ongeveer E 275,-, als ik me goed herinner.
Volgens mij zijn het gewoon een stelletje
afleggers. Ik vraag me zeer af of die dingen daar
nu daadwerkelijk goedkoper zijn dan gewoon in NL
in de winkel.

Paul.

Bosnialove is vooronderzoek aan het doen voor een slim dealtje :wink: We zien wel wat er van komt.

@Bosnialove, wat heb je op het oog? Dan denken we gezellig mee.

Nogmaals bedankt voor de hulp.

Nou kijk, ik heb twee horloges op het oog. De Longines krijg ik voor mijn verjaardag, maar daarnaast vind ik de Tissot Seastar 1000 op stalen band erg mooi.

Ik zelf houd niet zo van vliegen en dat is een understatement. Vandaar dat ik zei: “Dan doe ik alsof ik de vlucht heb gemist.”. Een vriend van mij vloog afgelopen weekend naar Londen en ik gaf hem een blaadje mee met alle info over de Longines HC automaat. Volgens hem kwam hij in een zaak waar ze ook Rolex en Breitling verkopen en daar kostte/kost de Longines €571,-. Dat is ongeveer 65% van de prijs bij bijvoorbeeld S&C in Utrecht. Als ik die korting toepas op de Tissot dan zou hij, als het goed is van €670,- naar rond de €430,- gaan. Beste korting toch?

Bedankt voor de link:

"Uw voordeel
U kunt bij ons nog steeds tegen taxfree prijzen kopen. Dat betekent dat u bij ons nog steeds voordeliger uit bent dan elders in Nederland. Waarheen u ook vliegt.

Taxfree en BTW

Wanneer u bij See Buy Fly alcoholische dranken koopt betaalt u hierover accijns of btw. Vroeger was dit niet het geval, toen was er een prijsverschil voor passagiers die naar een bestemming binnen de Europese Unie en buiten de Europese Unie vlogen. Dat verschil bestaat niet meer."

@Bosnialove,
Geloof het of niet maar het is werkelijk zo simpel!
Schiphol is de enige luchthaven die ik ken waar aankomst en vertrek door dezelfde hal gaat. Als je een easyjet ticket koopt voor bijv. Geneve á €35,- heb je een non-EU bestemming en dus de hoogste korting. Werkt ook voor sigaretten, spreek uit ervaring… 4 sloffen mee en gewoon richting uitgang! “niets om aan te geven…” Wees wel bereid om wanneer je betrapt wordt (0,001% kans) of de invoerrechten te voldoen of afstand van je aankoop, hetgeen bij sigaretten iets minder pijn doet dan bij een horloge! Succes!

voor horloges maakt de bestemming niet uit je krijgt altijd dezelfde 19% korting. En je mag tot 4xx euro (weet niet precies het bedrag) invoeren. Dit betekent dat je tot dit bedrag producten mag kopen op schiphol of in het buitenland en het zonder problemen mee nederland in kan nemen. als je hierboven komt hoor je dit aan te geven. je kan altijd zeggen dat je hem in nederland gekocht hebt en de doos meeneemt om beschadiging te voorkomen. Dan moet je binnen een aantal weken een (vervalste) bon laten zien.

kortom als je weet wat je moet doen is het idd echt zo makkelijk. Maar ik denk dat ze geen tissot hebben op schiphol. dus dan is dit sowieso een nutteloze discussie:p

Ik snap het even niet, ik hoor verschillende verhalen. :stuck_out_tongue:

Ik besef net dat ik de Longines ook daar zou kunnen kopen. Scheelt mijn ouders toch wat geld.

Dus zeg maar ik koop een ticket naar Düsseldorf a €80,-. Ik check in en dan ben ik in die hal. Ik koop het horloge (€571,-) en ik krijg het pakketje mee (doos + papieren + bon). Ik loop richting de uitgang.

Hoe gaat het dan verder?

• Wat zal er gebeuren?

vivanco11 Schreef:

Ja Gassan is de juwelier op schiphol. voor
garantie kan je naar Amsterdam maar ook voor de
douane op schiphol(op plaza) zit een winkel van
gassan.

De horloges zijn daar in principe 19% goedkoper,
en ja je kan gewoon een goedkoop ticket kopen en
dan een btw vrij horloge kopen.

edit: vergeten te melden. bepaalde merken (zoals
bijvoorbeeld panerai) mogen niet op schiphol
verkocht worden omdat op deze merken geen korting
wordt gegeven.

ik werk ook op schiphol als je zegt wat je zoekt
kan ik kijken of ze het daar hebben. ben alleen
wel een weekje vrij dus het wordt dan pas volgende
week dat ik kan kijken.

klasse van je …dikke pluim

In principe niets. Passagiers afkomstig uit een Schengenbestemming worden zonder directe aanleiding niet gecontroleerd.

Hier zit het hem dus ook in. Als jij het horloge koopt, zonder gebruik te maken van je vlucht, maak je dus misbruik van de taxfree-mogelijkheid. De btw zal dus teruggevorderd worden, mogelijk verhoogd met een boete, als je wordt “betrapt”.

Oh, ik had de edit niet gelezen.

Nouja, de Tissot Seastar 1000 of/en de Longines HQ automatic. Van beiden niet de chrono-versie. :slight_smile: Top!

Hoe kan betrapt worden als jij zogenaamd je vlucht hebt gemist? Vlucht vertrekt om 19.00 uur en stel ik kom aan om 18.45 en eenmaal langs de bekende procedures gegaan zal ik ongetwijfeld te laat komen voor de vlucht. Dan naar juwelier, horloge kopen en naar huis.

Anders vlieg ik toch gewoon een dagje naar Londen of naar Frankfurt/Düsseldorf? :smiley: Dan zou het in principe geen probleem zijn?

Bosnialove Schreef:

Hoe kan betrapt worden als jij zogenaamd je vlucht
hebt gemist? Vlucht vertrekt om 19.00 uur en stel
ik kom aan om 18.45 en eenmaal langs de bekende
procedures gegaan zal ik ongetwijfeld te laat
komen voor de vlucht. Dan naar juwelier, horloge
kopen en naar huis.

Anders vlieg ik toch gewoon een dagje naar Londen
of naar Frankfurt/Düsseldorf? :smiley: Dan zou het in
principe geen probleem zijn?

Je kunt betrapt worden omdat je niet de enige bent die het probeert. Niet alleen met horloges, maar ook met rookwaar, drank en merkkleding etc.

Als je werkelijk vliegt heb je totaal geen probleem, het geld voor het ticket krijg je toch niet terug. Wel een Schengenbestemming kiezen, dus niet naar Londen.

Aha, duidelijk. Dat blijft er nog een vraag over: wat is een Schengenbestemming en waarom moet het per sé een Schengenbestemming zijn?

Google gezocht, neits gevonden.