Ik vlieg best vaak vanuit schiphol naar “Schengen” bestemmingen.
Ben al eens bij Gassan binnen geweest om naar een mooi klokje te kijken.
Niet gekocht, waarop het aanbod van de verkoper was om evt een keer in a’dam langs te komen. Aldaar zouden ze ook een "leuke "korting kunnnen geven. Dan was het klokje net zo duur als op schiphol 
Dus misschien is het leven niet zo moeilijk.
Je weet wat het klokje op schiphol kost, je gaat met deze prijs naar een juwelier alwaar hij op voorraad is en in 9/10 gevallen krijg je je korting. Just try it:#
btw als je toch een ticket naar Munchen hebt zou ik op het marktplein een “pilsje” pakken :)-D
jo Schreef:
Ik vlieg best vaak vanuit schiphol naar "Schengen"
bestemmingen.
Ben al eens bij Gassan binnen geweest om naar een
mooi klokje te kijken.
Niet gekocht, waarop het aanbod van de verkoper
was om evt een keer in a’dam langs te komen.
Aldaar zouden ze ook een "leuke "korting kunnnen
geven. Dan was het klokje net zo duur als op
schiphol 
Dus misschien is het leven niet zo moeilijk.
Je
weet wat het klokje op schiphol kost, je gaat met
deze prijs naar een juwelier alwaar hij op
voorraad is en in 9/10 gevallen krijg je je
korting. Just try it:#
btw als je toch een ticket naar Munchen hebt zou
ik op het marktplein een “pilsje” pakken :)-D
Dat is nog eens nuttige ervaring. Misschien dat iemand na diens weekje vakantie voor Bosnialove een kijkje kan nemen wat ie kost?
Volgens mij kan je alléén op de heenreis kopen, dan heb je een instapkaart bij aankomst niet!
En die instapkaart heb je nodig om te kunnen kopen, toch?
ik was vandaag even op schiphol. ik heb gevraagd of ze de horloges überhaupt hadden. de verkoopster kon me niet helpen omdat ik alleen namen had en geen nummers van de horloges :s
wel heeft ze me het nummer gegeven van het kantoor dat ze op schiphol hebben.
je moet even bellen met 020 4059920 en vragen naar inkoop horloges. deze kan je als het goed is vertellen of het horloge er is, wat hij kost en of dat ze hem eventueel kunnen bestellen en voor je klaar kunnen leggen.
van het weekend ben ik weer op schiphol. als je me nummers kan geven van de horloges kan ik nog even voor je kijken.
tjvreeken Schreef:
Volgens mij kan je alléén op de heenreis kopen,
dan heb je een instapkaart bij aankomst niet!
En die instapkaart heb je nodig om te kunnen
kopen, toch?
Klopt je hebt een instapkaart nodig om te kopen. dus je kan alleen kopen als je vertrekt niet als je aankomt.
Het verschil binnen/buiten EU is alleen van toepassing op alcohol en tabak, ivm accijns waar andere regels voor gelden dan de btw.
Ik drink geen alcohol!
Goed idee Marnix, ik zou dat heel erg op prijs stellen van die persoon.
Ik kan natuurlijk ook ff een belletje plegen naar Gassaan SH. 
Aha, ik zie het bericht nu pas terwijl ik net tegen Marnix zei dat ik ook even kan bellen!
Bedankt voor de nummers en dat je even de moeite had genomen daarvoor. 
De modelnummers:
41MM, zwarte wijzerplaat en lunette: L36424566
41MM, blauwe wijzerplaat en lunette: L36424966
!
En de Tissot? of hoeft die niet meer?
Oh ja, als jij het niet erg vindt… 
Longines HydroConquest automaat, de modelnummers:
41MM, zwarte wijzerplaat: L36424566
41MM, blauwe wijzerplaat: L36424966
Tissot Seastar 100 automaat, de modelnummers:
42MM, zwarte wijzerplaat op stalen band:T0664071105700
42MM, zwarte wijzerplaat op zwarte rubberen band: T0664071705700
Na dat ‘automaat-topic’ van Popma… Ik wist niet dat er zoveel nadelen waren van automaten! Twijfel, twijfel… (trolling)
Vraag maar eerst naar de Tissot dan naar de Longines! 
Bosnialove Schreef:
Na dat ‘automaat-topic’ van Popma… Ik wist niet
dat er zoveel nadelen waren van automaten!
Twijfel, twijfel… (trolling)
Vraag maar eerst naar de Tissot dan naar de
Longines! 
Ow crap! 71 berichten over het aanschaffen van een automatisch horloge, en dan nu dit 
Bosnialove Schreef:
Na dat ‘automaat-topic’ van Popma… Ik wist niet
dat er zoveel nadelen waren van automaten!
Twijfel, twijfel… (trolling)
Vraag maar eerst naar de Tissot dan naar de
Longines! 
Och, het valt uiteindelijk best mee. Het is maar hoe zuinig je er op wilt zijn. Zoals sommigen al zeggen, ze zwemmen, rijden motor, en golfen er gewoon mee. En natuurlijk is een mechanisch klokje gevoeliger door z’n vele onderdeeltjes. Maar het kan best wat hebben. En zoals ik al eerder zei, als ik ‘extremere’ dingen verwacht, dan doe ik een G-Shock om.
Ik ga bijvoorbeeld niet met m’n Rolex een muur slopen. Maar op de fiets over een paar ‘kinderkopjes’ rijden overleeft ie best.
Tenzij je maar 1 all-rounder hebt. Maar je hebt al een stoere Kinetic die flink wat kan hebben.
Ik zou me niet door uit 't veld laten slaan door de punten uit de topic van Popma. Sommige punten gelden ook voor Quartz klokjes, zoals het niet verzetten van de datum tussen 21:00 en 05:00. Of het afdoen van je horloge voor je de tijd enzo verzet.
Ja, goed punt en daar gaat het mij ook om. Ik doe er echt van alles mee, behalve met de Seiko, die draag ik zo goed als niet meer.
Alles zal hij meemaken, dus als er krassen op komen, boeien. Als hij stopt met werken, ja dan boeit het mij wel vandaar de verwijzing naar dat topic.
De horloges? Die zijn hetzelfde voor mij. Enige voordeel van de Longines is dat hij een mooie doos heeft.
Maar… Als ik echt, echt eerlijk ben… is de Tissot beter dan de Longines… Heb ik je intresse gewekt? 
Bosnialove Schreef:
Ja, goed punt en daar gaat het mij ook om. Ik doe
er echt van alles mee, behalve met de Seiko, die
draag ik zo goed als niet meer.
Alles zal hij meemaken, dus als er krassen op
komen, boeien. Als hij stopt met werken, ja dan
boeit het mij wel vandaar de verwijzing naar dat
topic.
Als je er een beetje zuinig op bent en de instructies volgt, dan gaat 't meestal wel goed. Bij mij wel althans.
De horloges? Die zijn hetzelfde voor mij. Enige
voordeel van de Longines is dat hij een mooie doos
heeft.
Maar… Als ik echt, echt eerlijk ben… is de
Tissot beter dan de Longines… Heb ik je intresse
gewekt? 
Ik probeer mijn blik juist wat meer te verruimen http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,329773. Dus ik moet echte helemaal zot zijn op de duiker voor ik em koop.
Dat hoeft misschien ook weer niet heel lang te duren. Hooguit een jaartje…
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,330018
Och, beetje vreemd gezegd door mij, maar ik doelde op of je wilde weten hoezo, hehe…
Maargoed, beiden heb bekeken en om gehad. De Tissot voelde veel lekkerder aan, stuk minder blikkerig en moderner. UIterlijk is van beiden even mooi. En dan dit: de bezel. Van de Longines… Lachertje, 120 kliks en voelt héél goedkoop aan. De Tissot, 60 kliks en voelt, geloof het of niet, beter aan dan de bezels van Seiko.
Nu rest alleen nog de vraag of het betere merk Longines het prijsverschil waard en en daarvoor zal ik Vivanco wachten. Heel aardig en nogmaals bedankt daarvoor!
Zo dat was de review ook weer…
I;)k heb er jammer genoeg al veel (van dat vliegveld) ter reparatie gehad, elke keer zeg ik ““ga terug waar u hem heeft gekocht”” zegt men stevast “” te ver weg, of moet hem op sturen", gelukkig kan ik er ook nog wat aan verdienen!
Maar toch: Hoera voor die 19 % korting, kocht ik hem toch liever in de buurt?
Nee, hehe. Je snapt het niet. Een kennis van mij beweert dat je daar bijv. de Longines kunt kopen voor €571,-. Dat is dan een korting van rond 35%. Zou het zijn dat Vivanco mij kan mededelen dat het op Schiphol toch 19% korting blijkt, uiteraard zal ik hem dan hier aanschaffen en niet op SH.