Juwelier/horlogeverkoper Schiphol

Ik hoop het ook! :smiley:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

@Tom: Ik begreep het niet helemaal, dus ik dacht ik gooi de doos weg zodat ik bij de controles kan overtuigen dat het mijn horloge al reeds was.

@Hcptdg:
Verdorie! Nog niet eens aan gedacht! Ik ga gelijk ff Lex contacteren hierover. Tnx!

Helemaal mee eens. Ben enige tijd geleden wezen informeren voor een IWC big pilot bij Reuter, Kalverstraat, A’dam en kreeg zo 16% korting (= geen 19% BTW betalen).
Bij een andere winkel voor een Omega PO ook zo zonder veel moeite 16% eraf.
Beide helaas nog niet gekocht.
Wordt wel een PO denk ik.

Lex watches: €670,-
WW: Kan niet leveren.

Doos enzo kun je ook op laten sturen. Of aan iemand anders meegeven (vrienden/familie die terugkomen van vakantie, etc.). Met 1 horloge om je pols waar geen vette diamanten ofzo inzitten, zullen ze bij de douane praktisch nooit moeilijk over doen.

Dat opsturen klinkt goed. Het wordt een dagje Frankfurt ben ik bang! :slight_smile:

Gaat dit weer een topic worden met 500 reacties? :slight_smile:

flieger63 Schreef:

Gaat dit weer een topic worden met 500 reacties?
:slight_smile:

En dan koopt ie in Frankfurt een… gitaar! :wink:

Nee, dat gaat niet want dan is ie al gekocht toch? Echter, stel dat ik er eentje zie op daar… Je weet maar nooit. :slight_smile:

marnix.moed Schreef:

flieger63 Schreef:

Gaat dit weer een topic worden met 500
reacties?

(tu) ik durfde het niet te zeggen!

flieger63 Schreef:

marnix.moed Schreef:

flieger63 Schreef:

reacties?

(:D:D Hahahahahah :D(:smiley:

maardein Schreef:

flieger63 Schreef:

marnix.moed Schreef:

flieger63 Schreef:

reacties?

En dan koopt ie in Frankfurt een… gitaar!
:wink:

(:D:D Hahahahahah :D(:smiley:

Bosnialove Schreef:

Nee, dat gaat niet want dan is ie al gekocht toch?
Echter, stel dat ik er eentje zie op daar… Je
weet maar nooit. :slight_smile:

Kijk, hij snapt em zelf ook en kan er ook wel tegen. (tu)
't Is hier soms een beetje vriendschappelijk plagen. :)-D

Maar B, heb je de Tissot wel al eens om gehad? Ik kan me herinneren dat je die Seiko Sinn uiteindelijk toch te groot vond. Deze is wel 2mm kleiner, maar kan misschien IRL toch groter uitvallen.

Bosnialove Schreef:

Nee, dat gaat niet want dan is ie al gekocht toch?
Echter, stel dat ik er eentje zie op daar… Je
weet maar nooit. :slight_smile:

Dan moet je em niet op de terugreis kopen! :wink:

Just kidding, ik zou em alvast laten reserveren. Op de heenreis (als je extra tijd hebt) alvast ff kijken (of er geen schade op zit ofzo) en pas op de terugreis te kopen. Je zou em maar net in Frankfurt kwijtraken of gerold worden…

Meestal kom je op de terugweg niet meer langs die winkels toch?

Ja, dat dacht ik ook al. :stuck_out_tongue: Lol, in zo’n geval zal ik die zakkenroller achterna gaan met: ā€œScheisse, Ich brauche meine Uhr oder meine freaking €600,- zurück!ā€

Niet meestal. Nooit.

hcptdg Schreef:

Niet meestal. Nooit.

Whoops…:o Lekkere slimme actie van me!

Ik sta er nooit zo bij stil, omdat ik er zelf nooit wat koop. Meestal is 't haasten om de vlucht te halen en bij terugkomst wil ik zo gauw mogelijk naar huis.

Maar nu je het zegt, ben ik wel nieuwsgierig geworden. Ik heb nog nooit een tussenstop gemaakt op Schiphol, maar kom je dan aan via een ander deel aan dan wanneer het je eindbestemming is? Waardoor je zo wordt afgeschermd van de winkels achter de douane.
Logischer wijs zou ik denken van wel. Je hebt natuurlijk de Vertrek hal en Aankomst hal. Maar geldt dat dus ook voor de gates?

Als je vertrekt, aankomt of een overstap maakt, je komt altijd langs de winkels. Alleen je kunt niets kopen als je terugkomt, want je hebt geen instapkaart meer.

Bert1 Schreef:

Als je vertrekt, aankomt of een overstap maakt, je
komt altijd langs de winkels. Alleen je kunt niets
kopen als je terugkomt, want je hebt geen
instapkaart meer.

Van dat langskomen bij de shops heb ik m’n twijfels.

Van dat je geen instapkaart is natuurlijk waar. Nu ik weer over nadenk, was er niet ook iets met die instapkaart. Dat je misschien met een EU instapkaarten geen korting kreeg, omdat je binnen de EU blijft? Net zoals dat je geen BTW hoeft te betalen voor internet aankopen binnen de EU?

Ik kan me namelijk iemand herinneren die een EU instapkaart had en vroeg of ie op mijn kaart iets kon kopen.