Juwelier mag Omega niet aanraken

Vandaag met mijn laatste aanwinst, Omega Seamaster, even naar de juwelier gewandeld om even het bandje op maat te laten maken. Het was maar goed dat ik een riem om mijn broek had, want anders was hij mij ter plekke op de enkels gezakt.
De dame in de winkel keek mij aan en zei: “een Omega? nee daar mogen wij niet aankomen.” Ik keek waarschijnlijk of ik water zag branden en had niet eens een weerwoord. Ik ben ook zo de winkel uitgelopen en naar de eerstvolgende juwelier naar binnen gegaan die mij meteen wilde helpen.
Hebben jullie dit wel eens meegemaakt? Het was niet eens een kleine zaak maar een winkel van een redelijk grote keten.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties en mogelijke verklaringen waarom een juwelier een bepaald merk niet mag aanraken.

1 like

Vind het wel netjes en eerlijk van ze, dadelijk gaan ze allemaal dingen doen waar je horloge misschien niet beter van wordt.

3 likes

Idd, misschien zijn ze te bang om horloges van die prijsklasse te beschadigen omdat ze het niet goed kunnen.
Beter zo en eerlijk dan diepe krassen er op.

7 likes

Gelukkig zijn ze eerlijk. Zijn genoeg zogenaamde juweliers die een horloge zo verkloten als je niet op let. @lasteraar bij jou hebben ze toch ooit binnen een paar seconden een gouden Rolex clasp verneukt?

3 likes

Was idd absurd,… deed zijn horloge af en nadat die hem terug kreeg, leek het wel of ze ermee van een wildwaterbaan waren gegaan!!

14 likes

Ze zijn bang voor schadeclaims.
Vind ik netjes en wel zo slim van hun kant.

1 like

Ik weet niet eens wat een juwelier is.
Bij s&c mag ik niet binnen komen…

5 likes

Waar is @logies? :wink:

1 like

Tuurlijk, ik snap het ook wel en het IS ook netjes. Maar aan de andere kant ben je ook een respectabele juwelier. En even een pinnetje uit een band schuiven met zo’n handig apparaatje die ik nu toch zelf maar even aan ga schaffen, lijkt met voor een vakman een eitje. Maar misschien zie ik het verkeerd.

Och, even dit, even dat.

Online gekocht maar de juwelier mag het oplossen…

10 likes

Een juwelier mag alleen aan zijn eigen verkochte horloges werken? Er bestaat ook nog zoiets als service en dienstverlening op je vakgebied. Betaald dan wel te verstaan.

Edit :wink::+1:

Haha, was net wakker van mijn after dinner tukje.

1 like

Ja het is bijna een sociale werkplaats

1 like

Is jou duidelijk gemaakt dat zij het niet wilden uitvoeren vanwege de verantwoordelijkheid bij schade? Of was het gewoon een algemeen verbod op werken aan Omega’s?

1 like

Geen verklaring erbij helaas. En ik stond even met mijn mond vol tanden en mijn hoofd al bij een andere juwelier :slight_smile:

1 like

Dat is waarschijnlijk het probleem. Het was geen ‘vakman’ :sweat_smile:

1 like

Dat is vreemd, als het de verantwoordelijkheid zou zijn zou ik dat gewoon duidelijk met jou bespreken en een redelijk (meer dan gebruikelijk) bedrag voor dit simpele klusje vragen, kan je er zelf nog wel over beslissen dit wel of niet te laten doen.

1 like

Ik ken ook iemand die is ook geen vakman en die verkoopt naast geluksmunten wierrook en verjaardagskaarten en bekers ook batterijtjes… maar die zou je ook niet wegsturen :sunglasses:

1 like

Dat bedoel ik. En te meer omdat mijn vorige Omega daar wel een ander bandje heeft gekregen. Maar goed, misschien moet ik voor dit soort zaken ergens anders zijn.

1 like

Kijk en daar zou ik mijn horloge dus niet eens van mijn pols halen haha

1 like