Juwelier Triade in Almere (tu)

Al een jarenlang genoegen om hier mijn horloges naar toe te brengen. Ik zit al een lange tijd in de horlogebusiness en sinds een jaar of 7 doe ik zaken met deze juwelier in Almere. Hun horlogemaker Jeroen de Bas, tevens hoofd van de afdeling horlogereparatie, is een regelrechte topper. Deze man kan echt alles repareren en is haast een wandelende encyclopedie op het gebied van uurwerken en horloges. Ik heb de meest uiteenlopende horloges laten servicen/repareren uiteenlopend van simpele Russische opwinders tot Rolexen aan toe. Triade neemt dan ook alle horlogemerken en zelf klokken aan om te maken. Al met al na een jarenlange ervaring met recht een aanrader!

1 like

Ook ik kan een positieve ervaring melden met Juwelier Triade in Almere en hun horlogemaker dhr. Jeroen de Bas. Het kwarts uurwerk van mijn 18k gouden Geneve (Cartier Panthere replica) bleek na de plaatsing van een nieuw batterijtje tot mijn verbazing en teleurstelling niet meer te werken. Door een gebroken horloge band was het horloge een aantal jaren opgeborgen. Niet nadenkend veronderstelde ik dat het opbergen van het horloge met batterijtje wel geen kwaad kon… Kort daar voor had ik een zeer vakkundige reparatie aan die gebroken gouden horloge band (gebroken vouwsluiting scharnier) en gelijktijdige vervanging de andere gammele scharnieren door het insolderen van nieuwe busjes door de firma Lyppens te Amsterdam laten uitvoeren. Een van de weinige adressen waar kennelijk nog echte goud en zilversmeden werken met vakbekwaamheid, tijd en zin in reparaties. Andere collega’s juweliers/horlogiers/goudsmeden hadden of geen tijd/zin of delen met de nodige arrogantie en geveinsde deskundigheid vervolgens een week na in ontvangstneming mee dat zij die reparatie niet kunnen uitvoeren. Zou je dat vooraf niet kunnen bedenken, hoef ik ook niet twee maal langs te komen ? Ook hebben zij zelfs geen idee wie dat dan wel zou kunnen repareren. Wat een deskundigheid en attitude ! Na zelf lang nadenken en een helder moment dacht ik dan ineens aan de firma Lyppens in Amsterdam een gerenommeerd bedrijf. Dhr Jeroen de Bas stelde mij na - een op mijn uitdrukkelijk verzoek ter plekke - verricht deskundig onderzoek in zijn reparatie atelier meteen gerust dat met een grondig reinigen van het uurwerk (en vervanging van olie) het stilstaande uurwerk weer tot leven kan worden gewekt. Na het lezen van allerlei informatie (paniek en spook verhalen over lekkende batterijen etc. !) op het internet had ik mij voor het bezoek aan Triade mentaal voorbereid op een volledige vervanging van het quarts ETA uurwerk. Hij wees mij op de oorzaak van het vervuilde uurwerk, namelijk allerlei stof en vuil was in de loop der jaren in het uurwerk gekomen door het ontbreken van een rubberen pakking in de horloge kroon en het niet goed aansluiten van die kroon op horlogekast. Hetzelfde quarts uurwerk was overigens ook niet meer leverbaar. Omdat mijn voorkeur al naar een echt gouden horlogekroon uitging liefst 6 of 7 kantig Cartier gelijkend met een blauwe saffier steen ter vervanging van de om de zoveel jaar kaal geworden double kroon had ik tevergeefs bij een goudsmid met horlogemakers opleiding geinformeerd of hij geen kroon kon vervaardigen. Te complex, te veel tijd vergen en daar had ook er ook weinig zin in. De firma Lyppens wilde dit wel vervaardigen alleen missen zij - net als ik - het horloge technische inzicht. Dhr de Bas toverde onmiddellijk als de oplossing een zes kantige massief gouden horloge kroon (met pakking!) van een ander horlogemerk te voorschijn ter vervanging van die kroon. Dit was een horloge technisch verantwoorde oplossing. Aan die kroon ontbrak de voor Cartier karakteristieke cabouchon (blauwe steen). Na het nodige overleggen, aandringen en ruggespraak met de bij Triade werkzame goudsmid bleek het uiteindelijk toch mogelijk om een cabouchon in een setting te plaatsen op de gouden horloge kroon. Na drie weken kon ik het horloge ophalen en was het uurwerk niet alleen schoongemaakt maar ook op eigen initiatief diverse electronica onderdelen van het uurwerk vervangen. Het resultaat van de kroon overtrof mijn verwachtingen. Belangrijk te vermelden dat de werkzaamheden werden uitgevoerd binnen de (indicatieve) prijs opgave en het reeele budget dat ik wilde uitgeven. Een aanrader dus !

X( ook ik kan zeer positief berichten over Triade te Almere , Seiko monster van mijn zoon gaf een wat schurend geluid bij de “seiko swing” , wij hadden het vermoeden dat de rotor vastliep of los lag , horloge weggebracht met de afspraak bellen vooraf voor een reparatieopgave , we werden gebeld dat het horloge reeds gerepareerd was en dat de kosten 24 euro bedroegen.
Verder de Longines van mijn vrouw voor een batterij vervanging en nieuwe kastpakking in reparatie gegeven.
De kosten voor de Longines bedroegen 17 euro.
Al met al een fijne winkel waar je leuk geholpen wordt.
Conclusie : AANRADER…

Ook hier een positief bericht over Triade in Almere. Mijn Junkers chronograaf wilde niet meer stoppen toen hij eenmaal gestart was. Bij Triade gebracht en afgesproken dat er een prijsopgaaf zou worden gemaakt.

Resultaat: een drupje olie bleek voldoende. Kosten: €0,=.

Topservice! :thumbsup:

1 like

Plus 1

Een maand of 2 terug bracht ik mijn vakantie-horloge alvast weg voor een nieuwe batterij. Het betreft een merkloze quartz-kloon van een SKX007 die ik enkele jaren geleden voor 2 tientjes had overgenomen van een duikschool via Marktplaats. Een oud rammelbakje voor in zee/zwembad. Het laten wisselen op de markt doe ik niet meer, na de laatste keer zat er stof op de wijzerplaat en was ie na 1,5 jaar weer dood.

Ik merkte het vanmiddag echter pas (na 2 mnd dus) dat e.e.a. veel beter is uitgevoerd: lektest doorstaan, verse batterij die > 3 jaar mee moet gaan en bovendien: stofjes weg, wijzerplaat, chapterring en klikbezel perfect uitgelijnd, bovendien alle speling weg uit bezel… Wauw.

Veel meer gekregen dan ik om gevraagd had of ĂĽberhaupt bij stil had gestaan om te laten fixen.

1 like

Ik heb al zeer vele prima ervaringen gehad daar, prima service.
Wat waren de kosten als ik vragen mag?

Ik kom daar al jaren. Jeroen de Bas is daar mijn vaste horlogemaker. En absoluut top! Niets dan hulde over de service en het feit dat Jeroen echt alles kan oplossen. Van goedkope horloges tot het allerhoogste segment.

1 like

In totaal had ik drie klokjes voor een batterij, 1 voor mij en 2 van mijn wederhelft waarvan bij een de datumring was vastgelopen. Al met al nu 3 perfect lopende horloges voor ca. 4 tientjes. Misschien wat meer dan op de markt maar ik heb hier 200% meer vertrouwen in.

Dat is zeer netjes hoor, daar zitten verder geen extra kosten bij voor het gepleegde onderhoud. Het is altijd een zeer schappelijke service die zij geven. Dus het blijft een aanrader :+1:

2 likes

Even een update: deze is gestopt.

1 like

Even een update…deze stopt per 31-12-2019.

1 like

Technisch juist. Ze nemen echter al geen reparaties meer aan behalve simpele zaken zoals batterijen…

Dat is niet correct alle reparaties worden tot nader bericht gewoon nog aangenomen en de sluitingsdatum is 29-12-2019.

1 like

Ik stond zaterdag in de winkel voor een service van een 10 jaar oude Seiko en ze zeiden dat dat (liever) niet meer willen doen…
Dus…

Zal morgen navragen, als je in de buurt ben kom nog even binnen en vraag naar mij (Jeroen)

1 like

Niet meer nodig: ik ben met m’n SNKE83J1 naar Hilversum gegaan naar Treasure (Seiko dealer). Moet er even op wachten, maar dat is ok. Dank voor het aanbod.