Juwelier vintage datejust

Ik denk al een lange tijd om een vintage datejust aan te schaffen maar weet niet goed welke juwelier ik moet kiezen. Ik heb al veel goede dingen gehoord van Amsterdam vintage watches maar zij hebben een heel beperkt aanbod. Op de website van steiner heb ik al een paar mooie exemplaren gezien maar ook al veel slechte recensies van gelezen. Iemand tips voor een goede juwelier in vlaanderen of nederland?

1 like

Beste wiebem!

Kijk eens in het blauwe gedeelte van ons mooie forum !

Dat is een klein probleem. Ik ben namelijk nog maar 17 Jaar en mijn ouders willen dat ik mijn horloge bij een professionele juwelier koop.

1 like

Waarom wil je een vintage datejust? Het verschil in prijs tussen een DJ van de Amsterdamse grachten en een nieuwe OP van de dealer is niet heel groot.

Kijk dan zou ik zelf Brocantique in Maastricht aanbevelen!

Super aardige winkel met leuke horloges!

1 like

Goedkoper dan een vintage DJ :wink:

#shamelessplug

3 likes

Ik ben al fan sinds ik klein was van deze configuratie dus om zo een als deze te kopen zou een droom zijn die uitkomt.

Precies zo eentje staat voor 2000 euro te koop op het forum :sweat_smile:

Op leer sjefke

Als je op je 17e genoeg geld voor een Rolly hebt, mag je toch zeker zelf bepalen waar je die koopt? Ik zou nog eventjes gaan puberen. Bij een juwelier betaal je, zeker voor dit horloge, een behoorlijke premium.

3 likes

Rolexen zijn toch een modulair bouwpakket? :wink: Koop je dr even een jubilee bij, kan je er meteen een met solid links bij kopen ipv een folded. Hoppa.

2 likes

Mijn grote advies is wel dat je echt onderzoek doet naar wat je wilt kopen.

Ik dacht na wat YT-onderzoek expert te zijn en betaalde 4500€ voor een DJ met een plat gepolijste poot…

Lees hier een tijdje mee en stel vragen, zo zorg je tenminste dat je waar voor je geld krijgt ipv zn kut fout te make als ik deed :joy::sweat_smile:

6 likes

Dan weet je dat je ongeveer duuzend euro te veel betaald. Moet je natuurlijk zelf weten maar ik zou me een beetje in het forum verdiepen en kijken hoe het referentie systeem werkt hier.

1 like

image
Ik ben pas nog bij steiner geweest en dit horloge trok mijn intresse. Een 36mm Uit 1991 met papieren en doos in zeer goede staat, alleen het prijskaartje van 5750 stond me niet zo aan😂 wat is jullie mening hierover

1 like

Steiner lekker weg blijven.

6 likes

Haal dr gewoon eentje van het forum en zeg dan tegen je ouders dat je het bij een juwelier gekocht hebt.
Waarom zou je minimaal 1000 euro meer betalen…

Plus mocht hij stuk gaan ben je alsnog goedkoper uit :stuck_out_tongue:

Lekker bezig! :sunglasses:

1 like

Ik zou een dealtje met @HanDavinci maken. Die wil die wijzerplaat wel overnemwn :wink:

3 likes

Ik heb van steiner al veel slechte dingen gehoord, een vriend van mij heeft er een jaar geleden een omega speedmaster gekocht en hij is er heel tevreden van. Wat is jullie ervaring met steiner

1 like