Dankjewel allemaal voor jullie reactie!
Ik realiseer nu dat het eigenlijk allemaal niet zoveel uitmaakt.
24 jaar oud en ik draag vaker dit horloge:
Als je zelfverzekerdheid uitstraalt kun je bijna alles rocken
Paar dingen. Op het moment dat je zestig bent is het, als je je werk verliest, moeilijker aan een baan komen vanwege age-ism. Tussen je 50e en je 60e kunnen er ook allemaal kwalen ontstaan waar een 23 jarige statistisch gezien geen last van gaat hebben. Ageism is een groter probleem voor ouderen dan voor jongeren.
Nee nee nee, dat is prima, zo’n trui. Als je Carl-Fredrik heet en uit Lidingö komt, en je partner heet Madeleine die uit Östermalm komt, dan is dat prima zo. Lekker pilsje doen op een terras op Djurgården, niks aan de hand.
Die trui over de schouders is pas fout als je gaat slummen op Medborgarplatsen, of erger nog, in Ullared.
Blijft één van mijn favoriete horloges. Lekker blijven dragen!
Ik wil al járen naar de Gekås, maar het wil er maar niet van komen. Er duikt steeds wat leukers op in m’n agenda.
Kalle en Madde, bedoel je?
Persoonlijke mening: ik vind hem te dressy voor echt causal.
Nu weet ik niet wat bij jou casual is en wat je normaal gesproken aan kleding draagt.
Maar voor echt casual zou ik naar een leuke duiker kijken.
Zelf draag ik de - hier op het forum eerst gehypte en daarna verguisde - Invicta 1953 op een nato of gewoon op staal als ik echt casual ga en bijvoorbeeld ga “klussen”. Smart casual is de Submariner mijn favoriet.
Het leuke van horloges is dat je ze makkelijk kunt wisselen dus een “collectie” met een echte dresser, jouw Longines en een beater ben je al een heel eind.
Dit prachtige horloge past overal bij imo, en dan bedoel ik zowel kleding als leeftijd
Dit horloge kan zeker casual gedragen worden, het is minimalistisch waardoor het op vrijwel iedere outfit goed kan staan. Het is natuurlijk een vergelijking van niks, maar hoe veel mensen dragen wel niet minimalistische Daniel Wellington meuk bij werkelijk iedere outfit? Bovendien is het een echte bandenswapper zodat je hem naar de gelegenheid aan kan passen.
Het enige waar ik voorzichtig mee zou zijn wanneer je jong bent (en waarschijnlijk nog veel fietst) is de waterbestendigheid van 30m. Ik heb horloges gehad met dezelfde waterbestendigheid die na een flinke plensbui de condens binnen het glas hadden zitten, iets wat je niet wilt met een kostbaar horloge.
Ai, @Ziggy, da’s voor mij een non-starter. Sector dial, field-achtig uiterlijk, mooi flexibel horloge verder, maar minder dan 50m WR doe ik niet. Sterker nog, ik probeer alles boven de 100m WR te kopen.
Misschien is die Baltic wat voor je. Vergeleken bij de Longines heb je 'm voor een scheet en een knikker, acryl kun je altijd terug poetsen bij krassen, en hij is 50m WR met een Miyota uurwerkje.
Dan kun je dat duikertje wat @mr_brakke voorstelt er nog naast kopen.
Ik draag een Moser, gewoon casual, en heeft een waterbestendigheid van 30 meter.
De enige mensen die daar misschien commentaar op gaan hebben zijn wat forumbezoekers die denken dat je voor elke gelegenheid een apart horloge moet hebben.
Oftewel gewoon dragen dat ding.
Dit kan echt wel , gewoon dragen wat jij mooi vindt staan .
99% van de mensen om je heen zou het niet eens opvallen . Maar buiten dat is dit gewoon een prima casual horloge .
Bedoel je met levenstijl dat je onderwaterlasser bent of hoe moeten we dat interpreteren? Leeftijd lijkt mij niet het probleem zoals boven beschreven.
Dit zou de enige reden zin om het niet te doen en dat is puur praktisch verder kan het gewoon.
Daarbij mocht je de praktische redenen minder van belang vinden, als je het eenmaal een tijdje draagt ben je het zo gewend dat je er niet meer bij stil staat.
En ook, waarschijnlijk kijkt niemand naar je horloge en ben jij de enige die weet wat je om hebt.
dat is wellicht de “maatschappelijke” norm, maar niet die van een horloge liefhebber…
TS vraagt nu juist de mening van de andere 1 %
Ja maar het klopt natuurlijk wel dat de menigte gewoon niet bezig is met horloges. Ik kom in mijn directe omgeving ook weinig mensen tegen die interesse hebben in horloges.
Het kan hier soms lijken (op het forum) alsof de hele wereld naar je horloges kijkt en daarover meningen heeft en dat is natuurlijk niet zo.
Nee loop je mee voor joker
Dit is een geweldig mooie, tijdloze, klassieker die altijd en overal bij gedragen kan worden. Ga ervoor !!!
zeker… de voorbeelden daarvan zijn er te over. zelfs van zich zelf bewerende liefhebbers zien vaak niets. als je het voor de omgeving doet, maakt het niet uit. de Longines valt dan zeer zeker binnen alle kaders en is een prachtig horloge !
zelf zou ik, als ik TS was, wel iets stoerders willen als ik echt casual ga…
why not ? voor een paar centen is er echt een hoop leuks te koop