Kan dit horloge casual gedragen worden?

Mooi horloge hoor!! :ok_hand:
Ik zou hem gewoon lekker dragen.

Dankjewel voor uw mening!
Momenteel is mijn collectie helaas wat gekrompen maar deze heb ik momenteel nog in bezit:
-Seiko Sharp edged spb205j1
-Tissot Gentleman Powermatic 80 silicium
-Certina DS Action Diver 38mm
-Oriƫnt Sun and Moon V3

Maar die mist de decentrale secondewijzer er dat is nou juist zo leuk aan de longines!

Doe eens niet. Dit is een informeel forum.

Dat kan goed zijn hoor. Voor hetzelfde geld heb je meer rust in de tent, of draag je wat je over hebt meer.

Die is in mijn otiek veel conservatiever dan sector dials. Dus als je die al hebt kan die Longines of Baltic ook geen schade doen.

Dat gezegd: Leuke verzameling. Daar kan goed een zilverkleurige sector dial bij.

De Baltic heeft een centrale secondenwijzer, de Longines heeft een KS complicatie. Ik maak me eerlijk gezegd veel meer zorgen over hoe de wijzers geblauwd zijn. Zo kan ik Seiko’s blauwe wijzers niet uitstaan, omdat die chemisch geblauwd zijn, en geen hitte-geblauwd staal.

Gaaf ding lekker dragen!!!

Precies dit!

Op deze manier vind ik ā€˜m echt sportief/casual! Gewoon doen :ok_hand:t2:

1 like

Uit welk jaar komt die?

1 like

Waarom niet een mooie VHP? Net iets sportiever

1 like

Lekker dragen man. Deze IWC dresser droeg ik ook met een T-shirt naar vrienden toen die nog niet verkocht was.

1 like

In deze tijden van non-binaire lhbtq weet-ik-veel wappies kan je gewoon dragen wat je zelf wilt. Daar heb je toch niet de mening van een ander voor nodig.

precies dit… Gewoon lekker ervan genieten @Ziggy

Ik heb ook een tijdje een vintage Tissot in goud gehad - maar wat ik dan licht storend vind is dat het dan niet matcht met mijn trouwring (witgoud). Dus ik houd het tegenwoordig bij stalen horloges.

2 likes

Het is een prachtig horloge dat je altijd kan dragen. Jouw overtuiging als deze jongen aan je pols hangt zal je overbrengen op de haters die anders zeggen. Kleur buiten de lijntjes en draag jouw favoriet wanneer je wil en bij welke gelegenheid je wil.

Snap het probleem niet zo.

Kijk, casual. Korte broek, t-shirt en iets wat volgens een enkeling een dresswatch is. (Draag helaas nooit een jurk)

6 likes

Persoonlijk lijkt me dit horloge n prima banden swapper.

T bruine bandje met witte stiksels maakt m imho al wat casual.
Op n effen zwarte of bruine band staat ie weer n stuk netter.

En t is maar net wat jouw casual outfit is. Khalid broek, gympen, mouwloos shirt, baseball cap achterste voren, en n skateboard onder je arm en dan staat ie zelfs op bruine band met stiksels alsnog wat te netjes.

Spijkerbroek met polo of casual overhemd zou ik er bv mooi bij vinden passen. Maar ik weet niks mode :upside_down_face:

Persoonlijk lijkt me dit horloge n prima banden swapper.

T bruine bandje met witte stiksels maakt m imho al wat casual.
Op n effen zwarte of bruine band staat ie weer n stuk netter.

En t is maar net wat jouw casual outfit is. Khalid broek, gympen, mouwloos shirt, baseball cap achterste voren, en n skateboard onder je arm en dan staat ie zelfs op bruine band met stiksels alsnog wat te netjes.

Spijkerbroek met polo of casual overhemd zou ik er bv mooi bij vinden passen. Maar ik weet niks mode :upside_down_face:

Geen idee, gekocht in Luzern Zwitserland en opa heeft de papieren en alles weggegooid :joy:

Hij gokte rond 1995 als hij zich dat goed kon herinneren. Binnenwerk heeft flink waterschade gehad van zeilen etc. Heb hem helemaal laten servicen en een originele 18kt buckle gekocht. Nu is dit mijn reishorloge voor wanneer ik niet het water inga, hij maakte er ook veel reizen mee :grin:

1 like

Hahaha, blijf toch altijd wel grappig vinden dat vroeger altijd nonchalant de paper weggooit werden :rofl:

Zeker een chique modelletje, echt een ā€˜underrated’ Rolex model. Niet alles hoeft staal of edel metaal te zijn.

Niet een van de meest slimme ideeƫn van Opa om te zeilen met een klassieke 18K dresswatch van Rolex, maar eerlijk is eerlijk het draagt bij aan het verhaal :joy:

1 like

Heb ik hem ook gezegd, maarja hij gaf er werkelijk helemaal niks om! Wist geeneens dat dit een Rolex was. Had goede zaken gedaan en wilde iets moois kopen, dit was het eerste wat hij zag. :joy:

2 likes

Haha geweldig toch! Veel draagplezier ervan, maar dat moet wel goedkomen

1 like