Kan iemand me vertellen of dit een echte of een nepper is ? Nep dus

Lijkt op een Oris uit India.

5 likes

@PeterLC je kunt weer de titel aanpassen :wink:

2 likes

Op zijn minst een “hand made” Redail, of een nepper.

Heb je een foto van het uurwerk?

@marijn: oh nee! :wink:

Zoom eens in op oris en zie hoe korrelig dit is gedrukt/geschilderd is…Nep denk ik ook idd.

Ik heb er weinig verstand van maar deze is wel heel slordig!

Ook weer nep… :slight_smile: Bombay-Special.

2 likes

Mogelijk een Oris kast en uurwerk. De rest is generiek, de wijzerplaat een kleurenprint of zo. Niet bestaand ontwerp. Geen nepper, meer een eigen interpretatie.

No way dat dit een Oris kast is. Klik de foto maar 's aan en check de details. Natuurlijk is dit nep, hou 's op zeg.

2 likes

Hou 'ns op… :wink: (Ergste ooit: ‘hou een sop’)

Vroeger was Oris volgens mij niet zo kwaliteitsvast, meen ik eens begrepen te hebben. Hoe dan ook is dit rotzooi. Ben ik wel met je eens.

Volgens mij is er gewoon één persoon die heel Google afstruint voor ‘‘piece of crap fake watch’’ en ze stuk voor stuk hier presenteert op troll-accounts om @PeterLC bezig te houden met het ordenen van het forum :stuck_out_tongue:

9 likes

Niets van dit horloge is origineel Oris

1 like

Hè Jeroen, ik heb de verkoper er op aangesproken dat het een nepper is”
Zijn antwoord was “ Succes! Dus het is wel duidelijk Hahah’ 170 euro betaald voor een nepper :see_no_evil:

maar deze man verkoopt aan de lopende band vintage horloges moet ik iets met de info van deze man ?

Namen en rugnummers willen nog wel eens helpen inderdaad, wellicht heb je nog een (andere) advertentie van 'm. Daarentegen voor 170 Euro mag je wellicht ook alleen een nepper verwachten, if something sounds to good to be true…

Dit is toch belachelijk?

:angry:

2 likes

Inderdaad rotzooi :unamused:

Hier vond ik dezelfde op Ebay, met andere kleuren en andere wijzers. Zelfde basisklokje. In de omschrijving zegt deze verkoper eigenlijk zelf al dat het een samengesteld horloge is. Het typenummer dat ze opgeven, geeft ook verschillende modellen klokjes aan op Google…

Ik wou zeggen: afblijven, maar ik begrijp dat het kwaad al geschied is. :expressionless:

Op Ebay betaal je voor zo’n klokje een paar tientjes. Geen 170 euro in ieder geval :scream:

1 like

Het zijn generieke kasten die hiervoor gebruikt worden, behalve als Oris ook bv als Fabre Leuba te koop voor inderdaad een paar tientjes.

1 like