Precies, en ik ben op zoek naar een flat dial met die markers dus ![]()
Die is inderdaad prachtig, maar wel even (flink) boven mijn huidige budget. Verder perfect.
Had mijn reactie aangepast.
Maar: dit kan een eindeloos topic worden. Je hebt een heleboel vragen gesteld, terwijl het te verdelen is in een paar dingen:
- Welke dial is het?
- Vind jij het horloge mooi? Dan kun je het kopen en lekker dragen. Veel bijval zul je op dit forum niet krijgen, de meeste mensen vinden het een bij elkaar geraapt horloge.
Qua plaat:
Dit kan hem zijn: Omega Speedmaster 145.012.
Dank, zo is het.
Vraag 1 blijft overeind, vraag 2 is niet meer actueel, ik ben het eens met de feedback hier dat het horloge niet de moeite waard is om te komen, om diverse redenen.
Het is de beste deal die je gaat vinden met deze wijzerplaat.
Mja, maar ook een geleefd horloge en geen museumstuk.
Dat is een stepped dial vrees ik ![]()
Dat is de vraag. Een leuke, toegankelijke Speedy, of een SpijtSpeedy down the line?
Naja, ik zou zelf altijd voor originaliteit gaan. Een neovintage of de vorige generatie speedy is wel relatief safe. Maar niet de vintage charm.
Ben jij nou toch mij aan het charmeren dit te kopen? ![]()
Volgende week zondag 19 april is Rikketik, misschien moet ik maar eens op Speedy jacht gaan en real life wat dingen zien en proberen. De flat dial + max tritium lume markers vraagstuk is echter nog niet opgelost ![]()
Bestaat helaas niet.
Je kunt het nog eens op Omegaforums ofzo vragen, maar ik kan ook nergens vinden dat dit een dial is die bestaat. Je hebt er 1 in dat horloge, maar als het echt een compleet zeldzaam uniek stuk zou zijn zou die handelaar dat ook echt wel weten.
Welke dial heeft deze Frankenstein Speedy dan? Dit lijkt toch echt te bestaan…
Uit 1961
Verkeerde doos
wel mooie speedy
moet ik maar eens op Speedy jacht gaan
Neem een kenner mee ![]()
Er liggen daar ook behoorlijke knutselwerkjes ![]()
Ai, dat is ook wel zo. Ben benieuwd of dan C24 een betere plek is, zeker als iets Certified is.
SpijtSpeedy
Spijtmaster*
Als iemand trouwens van mooie dials wilt genieten, hierbij een fijne link:
Dials – What are we looking at? – Speedmaster101(2915%20and%20early,74%20production%20the%20step%20disappeared.&text=Here%20is%20another%20dial%2C%20from,the%20light%20highlights%20the%20stains.&text=Look%20what%20happens%20when%20I,%2C%20or%20no%2Dstep%20dial.
Daarbij is de 2998 de vaste vriend voor prachtige lume markers (soms met step, soms zonder!).
Nee
Het beste is het speedmaster (moonwatchboek) boek kopen en daar een model uitzoeken dat je wilt hebben. En dan alles checken met het boek. En van daaruit gaan zoeken ![]()