Kan je met 100/150 euro 3 degelijke horloges kopen?

Less is more ik zou voor 150 euro voor een dergelijk horloge gaan. Seiko SKX of Citizen NY0040. :sunglasses::+1:
Als je er perse meer wilt dan Seiko 5 without a doubt.

Dergelijker kun je niet krijgen voor dat geld🙂

7 likes

Legend

1 like

Hulde :raised_hands:

1 like

Seiko 5je met een Colareb & al dan niet een saffierglaasje via Monsterwatches ==> 100-150 euro

9 likes

De Casio Duro mdv-106 is inderdaad ook echt een top horloge voor dat bedrag. Enige nadeel vond ik dat het een Quartz uurwerk bederft, maar dat ligt meer aan mij dan aan het horloge. Voor dat bedrag kun je ook geen automaat verwachten…

2 likes

Als je er perse 3 wilt dan zou ik inderdaad voor een Seiko 5 gaan bij Monsterwatches (circa 70 euro) en die Casio Duro MDV-106 (50-60 euro), nummer drie heb je dan al in de pocket via forumwinnaar van de week @Batossai. :sunglasses::+1:

3 likes

Haha zou best kunnen. Via Google gevonden en opgeslagen. Dit is idd jouw manier van fotograferen. :grin::ok_hand:t3:

1 like

En dat is hoogstwaarschijnlijk ook de trio die 'm gaat worden! Had ook kunnen verwachten dat er een seiko 5 tussen zou staan haha. Gewoon perfecte prijs/kwaliteit verhouding. Was alsnog benieuwd wat voor andere horloges er voorbij zouden komen en ik moet zeggen dat er leuk klokjes genoemd zijn die zeker een interesse gewekt hebben!

En ja die royale van @Batossai ik ga alvast een NA topic voorbereiden waarin ik deze held voor ga dragen voor een lintje

6 likes

WOOOW!!!
:yum:

Meneer de topic starter,u weet hoe het moet.
Niet als een wezenloos op Alibahbah gaan wroeten naar de nastiest crab die er is, maar hier gewoon vragen naar het meeste waar voor weinig geld (oftewel een leuke Three piece collection voor een meier)

Ik ga geen merken of opties noemen want die zijn ondertussen allemaal al gegeven door de ‘kenners’ (:yum:)

Als je het niet erg vind om tweedehands te dragen,kan je voor 50 piek al een heel leuk horloge hebben.

3 likes

Hahaha lees de reactie nu pas! Geniaal en geen woord van gelogen! :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

2 likes

Bedankt! Tweedehands vind ik zeker niet erg, vind het zelfs soms leuker dan nieuw! De plekken waar het horloge geweest kan zijn enzo spreekt me gewoon aan :slight_smile: december wordt een leuke maand met waarschijnlijk 3 NA :slight_smile:

Voor dat geld zou ik vintage gaan zoeken. Ik heb zelf de nodige vintage Tissot’s gekocht voor 40-60 Euro. Sommige daarvan waren echt opknappertjes, maar andere hoefde je enkel een nieuwe band op te zetten en dan kon je ze zonder problemen gaan dragen.
Succes met de zoektocht. :+1:

Dan zou ik toch die 150 piek verdelen over twee horloges en lekker rustig rondneuzen hier en bij Rob (Monsterwatches)

1 like

Wat heeft iedereen toch met die Casio :tired_face: icoon dit, legendarisch dat…:face_vomiting:
Dat droeg je in de brugklas. Het ziet er niet eens uit als n horloge :thinking:

Veel voor weinig geld… Tja. Grote witte onderbroeken van de Zeeman ook. En die wil je toch ook niet dragen ?
Maar ok ok : ieder zijn ding, smaken blabla, stijltje hier, icoontje daar :v:t4: en :facepunch:t4: en :pray:t4:.
Ik moest t ff kwijt.

Weer OT : staar je ook niet te blind op bedragen. Je raakt een gewild horloge van 50-100 euro hier weer makkelijk kwijt ( Seiko, Vostok etc ).
Dus vind je het echt niets, heb je zo je geld weer terug ( op misschien n tientje na = 4 bier als student )

3 likes

De F-91W is van 1991, toen was ik al afgestudeerd :wink:

Hoeveel horloges (niet merken maar modellen) hebben hun eigen Wikipedia pagina? :wink: Tuurlijk, smaken verschillen, maar de combinatie van design, betrouwbaarheid en lage prijs maken de F-91W wel een begrip.

Dertig jaar geleden was het al een beetje een retrohorloge dat teruggreep op de jaren tachtig en ik vind het leuk dat ze altijd aan dat design hebben vastgehouden.

4 likes

Quartz horloges en met een cheap lederen bandje kosten je uiteindelijk ieder jaar ook weer geld voor batterijtjes en nieuwe bandjes.
Ik zou gaan 1) voor een 10bar Casio solar met een staalband…
2) een Seiko 5 of een Automatische Aeromatic 1912
3) een Vostok handwinder

( en liefst alle 3 tegelijk kopen vanwege verzendkosten )

1 like

Oef, door het oog van naald! Bijna was je gekielhaald door de deugelite en had het zomaar kunnen ontaarden in een topic zoals gister :grimacing:

1 like

Haha precies, enige duiding was op zijn plaats. :wink:

2 likes

Snap ik.

Snap ik niet :rofl:

Toen was ik 21. En geen student want ik vond geld leuker dan leren :sunglasses:

+1 voor de Ny0040. Voor mij nog steeds de reden dat ik geem SKX hoef te hebben. Wat een geweldig horloge en die stalen horlogeband is stukken beter dan de seiko tegenhanger.

2 likes