Gaat de Explorer er al weer uit?
Horloges, auto’s, vrouwen
Ik ken het probleem
“Het bezit van de zaak, is het eind van het vermaak” is een oud spreekwoord
Het is the story of my life!
En eens je die gekocht hebt, dan komt die onrust terug.
Rolex eruit, en lekker de Tudor nemen die je op het oog hebt als dat beter bij je past. Ik herken je dilemma wel.
En dan uitloggen hier, of een paar topics kiezen om nog actief in te zijn (niet het blauwe). Zodat je niet steeds meer wordt blootgesteld aan je koopdrang
Dat is iig mijn voornemen om het zo te doen en een tijd niet meer te flipperen. Tevreden zijn met tevredenheid.
Exact. Dat is ook mijn plan.
Moet even afkicken haha
Thanks trouwens
Het is zoeken nasr je persoonlijke balans hierin en dan maakt het niet uit wat voor hobbie het betreft
Maar qua horloges, mijn eigen weg die ik hierin heb gevonden is een ‘collectie’ daarmee kwam ‘rust’.
Ik koop nog steeds horloges, sims een half jaar niet en dan 3 in 1 maand
Maar ik ben tevens geduldig omdat ik meerdere ‘hengels’ in het water heb, dus met enige regelmaat heb ik een mooie vangst
Door het op deze wijze te doen betaal ik niet overmatig teveel en maak ik geen impulsieve beslissingen
Zo heb ik genoeg horloges om af te wisselen en me prettig bij te voelen
Verkopen die ik alleen van tijd tot tijd, maar dan heb ik ze al enkele tot vele jaren in het bezit, dus ‘flipperen’ heb ik geen last van
Zo heb ik mijn persoonlijke balans hierin gevonden
Hele mooie tip.
Ik wil inderdaad ook proberen een collectie op te bouwen zodat ik genoeg keus heb.
Geduld is een schone zaak. Dat is nog iets wat ik zal moeten leren. Ik ben nog jong. Er is hoop haha.
Thanks voor je mooie reactie
Koop een horlogedoos voor 6 stuks en vul die langzaam aan, eenmaal vol doe je er weer een paar uit
FTFY
Wat is het voor horloge? Foto?
Dat geldt alleen wanneer je de verkeerde horloges koopt. Om de poëet-filosoof Mick Jagger te parafraseren: Soms moet je niet krijgen wat je wilt, maar wat je nodig hebt.
Het kan maar zo zijn dat je smaak nog niet jouw smaak is, maar de waan van de dag, waarna elke koop uit zal lopen in een deceptie. Het kan ook zo zijn dat je smaak niet past bij de fysieke omvang van je pols, of dat je aspirational watches koopt die totaal niet bij je leefstijl passen.
Om te weten welk horloge zal beklijven moet je jezelf kaders stellen, en eens nadenken over wie en wat je bent zonder te vervallen in allerlei nonsens en wensdenken.
Kortom: Los van welk horloge dat is, wie ben jij en wat doe je graag? En wat is je polsomtrek?
Als je de foute reut koopt uit ondoordachte consumptie-drang zul je je hele verzameling door blijven flipperen en daar bakken geld bij inleveren als die reut nog eens niet courant is ook.
Ik stel introspectie voor vooraleer aan meerdere aankopen te gaan denken.
Ik zal hier geen uitspraak over doen, ik wil niet weer gevlagd worden haha. Ben nog niet bevoegd om te verkopen.
Ik ben iemand die graag zorgeloos een horloge wilt dragen. Iets als Rolex kan ik niet echt zorgeloos dragen merk ik. Dat is iets mentaals.
Polsomtrek heb ik nooit geweten eigenlijk. Ik weet dat kleinere maten mij goed staan. Max 37 mm.
Ik doe geen heftige activiteiten met mijn horloge, ik doe de dagelijkse dingen.
Dit is zeker waar
Koop dan een kistje waar 24 horloges in passen, dan kan je volhouden dat je maar een doosje met horloges hebt.
Kom op zeg, zo krampachtig hoeven we er niet over te doen toch?
Ik nam het woord ondoordacht niet in de vingers. Tuurlijk dien je er wel over na te denken, maar ik ben nog nooit een horloge tegen gekomen die niet verveeld als je maar één horloge hebt. Verandering van spijs doet eten. Hoe lang je ook over een aankoop nadenkt, als dat het enige horloge is wat je draagt zal het vroeg of laat vervelen. Dat is eigen aan de hobby imo.
Heel herkenbaar. Geen zorgen over maken.
Klinkt als een koopverslaving, en de digitalisering van het winkelen helpt daar niet bij.
Als ik iets voor mezelf koop ga ik steevast naar een (lokale) dealer (indien mogelijk) om het beoogde horloge te proberen. Zo wordt de ervaring van het kopen een stuk leuker én denk je er beter over na. Stukje zelfbeheersing, al laat ik mezelf soms ook iets te hard gaan.
Het is gebleken dat dat wel nodig is, de vlagbrigade is goed vertegenwoordigd op dit forum.
Ik heb er ook al eens een ban voor gehad.
Had toen een vintage duiker gekocht maar die bleek veel kleiner dan gedacht.
In mijn NA toen gezegd dat hij echt te klein is en hij weer door mocht.
Meteen een ban omdat ik iets te koop aanbood volgens de vlagger.
Jemig wat een flauwekul