Nee, niet zonder hulp (en/of natuurlijke veroudering)
Ik ben wel eens gevlagd voor iets wat nog minder erg was dan dit. Ik ben sindsdien super voorzichtig met alles omtrent verkopen
Precies😅
Hier zal vast wel een therapie voor beschikbaar zijn.
Ik heb in 2016 mijn eerste “Luxehorloge” gezien! Ik was op slag verliefd en ben hem daarna heel snel weer vergeten, want het virus was meer een kuchje. In 2022 sloeg het virus dan toch echt toe en heb ik het specifieke exemplaar uit 2016 gekocht en toen gebeurde exact, wat jou ook gebeurt. De honger was niet gestild.
Vervolgens heb ik een jaar ruim een jaar zitten struinen naar wat ik nu weer wilde, hebben de heren van Q-watches, @royke74, @MotoSkooly , @Archer en natuurlijk @TagEd en ikzelf de HFLE2024 voor onze rekening genomen.
Maar ja, dat horloge komt pas dit jaar, dus mijn honger was nog niet gestild. Vanaf het eerste horloge in 2022, heb ik een goed jaar gestruind naar wat ik ernaast wilde en in november een tweede aanschaf gedaan, voor naast mijn 2e.
Nu heb ik dus reeds 2 exemplaren en 1 onderweg en mijn honger is inmiddels omgeslagen in niet noodzakelijke, lekkere trek. Dus geen noodzaak, maar de heb, waar ik gelukkig goed mee kan omgaan. Ik heb tenslotte al 2 exemplaren en een 3e onderweg.
Ik ben dus inmiddels een soort van happy, ondanks dat ik nog best wel wat modellen op mijn lijstje heb staan. Maar die zijn dus geen must.
Met het bovenstaande ben ik het dan eigenlijk ook wel eens.
Een (kleine)
kan daarbij ook helpen.
Zie ik ook vaak langskomen, maar als ik dan naar mezelf kijk en het plezier dat ik heb van het bezit, dan denk ik bij deze uitspraak: Dan heb je de verkeerde aankoop gedaan!
Of je bent gewoon koopverslaafd, waarbij de zoektocht je de gewenste dopamine levert, maar het bezit ervan niet!
Al met al wens ik je sterkte in deze moeilijke tijden, misschien dat 3 maal daags Valeriaan je een uitweg kan bieden.
Dan ga ik nog maar eens kijken hoe mooi die 1521 Opaco eigenlijk is.
Toedeloe!
Ik heb ook wel eens vrij kort achter elkaar een rits horloges gekocht.
Niet direct weer verkocht maar op lopen potten als zijnde een collectie waarvan ik 80 a 90% bijna nooit om de pols had.
Alles verkocht en opnieuw begonnen omdat ik echt wist wat ik wou.
Dat gaat tot nu toe prima.
Kan ook een “kopen kopen” dingetje zijn of een soort fomo omdat je denkt dat je iets mist als je een bepaald merk of model niet " ervaren" hebt.
Gewoon rem d’r op en kijken waar het schip strand.
Amen!
Mooi verhaal, thanks voor het delen
Wat is dat voor onzin, joh? Dit is geen verkooptopic, je kunt gewoon laten zien wat voor horloge je hebt zonder weggevlagd te worden. Tenzij het een replica is. Dan wens ik je alle onrust en flipperdrang van de wereld toe, want die zijn kut. En verboten op dit forum.
Maar als het gewoon een regulier horloge is: Schroom niet.
Dat is al een mooie. Ook het feit dat je geen über-zwaareisende activiteiten doet is een mooie, dan weet je dat je geen DeepSea moet scoren, in ieder geval.
Ik heb er meerdere liggen die ik dagelijks zou kunnen dragen. De veranderingen in mijn kist zijn dan ook klein en marginaal, op het moment.
Heb je nooit dat een horloge dat je gekocht hebt je echt raakt als hij er is? Dat je in ieder geval voor een aantal dagen met een glimlach naar je pols kijkt?
Als je dat gevoel niet hebt dan koop je of de verkeerde horloges, of horloges zijn gewoon je ding niet. Als dat laatste het geval is dan kan je gewoon een sjieke Apple Watch kopen en het als gebruiksvoorwerp zien. De pols leeg laten dat kan ook.
Uuhm. Ja de oude generatie tudor BB36. Wat een topper!
Ok, ik snap het wel dat ie er uit moet! Veel te saai voor een jongmens!!!
Edit: wel een mooi gemaakt horloge natuurlijk, maar iets jeugdigs, sprankelends mist het wel.
Ik zou zeggen doe eens iets geks!
Hahahahah
Pfff, als je had gezegd dat het Rolex Explorer is, dan had iedereen je wel begrepen denk ik….
Noem iets geks! Haha, ben benieuwd
Nou, ik ben momenteel helemaal in to squale.
En dit is iets voor jou met zijn 38mm
Sunray brown is nog mooier
Hahahaha ik zou hier niet mee dood gevonden willen worden
Tja. De Explorer. Die is eigenlijk best saai, eerlijk gezegd. Degelijk, best prima en zo, maar ik voel geen sjeu. Dat doe ik trouwens bij geeneen echte toolwatch meer, eigenlijk, dus dat ligt aan mij.
Voordeel is dat je 'm zo door kunt schuiven, maar het horloge past bij je pols, kan bij elke gelegenheid en is niet per se aspirational. Daar zit 'm de kneep niet, waarschijnlijk.
Wat was de reden dat je dit zo’n enorm goed idee vond? Was het hype door anderen, of had je een bepaalde redenatie?
Als dat de beweegreden is om 'm door te schuiven… Tja, er zijn heel, heel erg veel alternatieven voor een Explorer. Onder de 37mm schiet dit me zo te binnen:
- Tudor BB36
- Smiths PRS29
- de kleinere Hamilton field watches
- Hermetique van Baltic
- Seiko SJE085J1 Limited Alpinist 1959
- Grand Seiko SBGX261 of 263, 265, 259
Ik zou zeggen hou de explorer gewoon een tijdje, oriënteer je eens rustig.
Yup. De Super Squale 38 draagt erg klein en fijn. Ik zou misschien grijs of donkergrijs op BoR pakken.