Kan mijn “probleem” verholpen worden?

Het was je grailwatch die je een kleine maand geleden hebt aangeschaft en hij verveelt nu al? Misschien moet je even uitvogelen wat je precies mooi vindt. En je vooral niet door anderen laten leiden, dan koop je alleen maar wat een ander mooi vindt. Dat is denk ik een beetje jouw probleem.

Ja, ik ben 21 en heb het gevoel alsof mijn prioriteiten ergens anders liggen. Sparen voor mijn toekomst etc. Dan hoort een horloge van ruim 5k niet echt daarin.

De explorer is altijd al mijn grail geweest hoor, ik weet wat ik mooi vind. Simpele toolwatches.

Explorer is gewoon even iets teveel

1 like

Heel herkenbaar :face_with_peeking_eye:
Een paar maanden geleden Explorer gekocht en toen bijna mijn Tudor verkocht.
De Explorer was mij net iets te bling en ook dat ik deze niet zorgeloos kon dragen. de Pelagos 39 is toch meer mijn ding.
Nu zelfs alweer een Pelagos erbij gekocht :thinking:

1 like

Precies mijn situatie!
Mooi om te horen dat er nog iemand is haha. Pelagos super sick

1 like

Ja, heb ik ook. Sterker nog: ik moet er gewoon niet aan denken om slechts één horloge te hebben! Maakt niet uit welke.

M.b.t. jou probleem: het is al gezegd en ik sluit me erbij aan. Als je jezelf niet de hele dag met horlogeshit omringt, dan zakt het horlogevirus langzaam weer wat weg en ben je er niet meer zo obsessief mee bezig. Want het moet niet je leven (in belangrijke mate) gaan beheersen; je moet er geen last van hebben. Ikzelf ben sinds 2011 HF-lid en ben redelijk actief op het forum en volg ook het e.e.a. op de socials. Maar, ik heb in die periode enkele malen een pauze ingelast. D.w.z. even stoppen met alle horlogegerelateerde zaken. Dit geeft echt rust en dan kun je na een tijdje (paar maanden ofzo) weer fris en op een wat gezondere manier weer gerust een beetje op het forum enzo rond gaan kijken. Op deze manier blijft het leuk en beheersbaar.

Succes, man!

4 likes

Super goede tip. Zie het vaker voorbij komen idd.
Niet aan gedacht, dus heel erg bedankt!!

1 like

Daarnaast ook nog eens een AirKing? Of heb je die inmiddels weer verkocht?

21, dan ben je waarschijnlijk nog niet aan het werk, … maar ik wou dat ik een duur horloge had gekocht als ik 25 was. Intussen zijn de prijzen x3 (op 15j tijd).

Maar beperk je dan tot 1 dure en wat beaters

Ff kort mijn trip uitschrijven. Aan mijn 27 kocht ik een Longines als trouwhorloge. Laat ons zeggen de ondercategorie van luxe-horloges. Daar heb ik nu wat spijt van dat ik geen stapje hoger kocht. Ik draag het horloge nog steeds, maar eerder als doordrager/beater.

Een paar jaar later kocht ik een SKX. En dan 6 jaar niets. Alles mooi onder controle dus.

Dan ben ik hier aanbeland …, kocht ik een leuke Junghans MB chrono, en daar beleef ik veel plezier aan.
Intussen zijn er 5 horloges gekomen in de categorie EUR240-1000; waarvan maar 1 is gebleven. Die snoept de polstijd af van de SKX. => moeilijke categorie dus

Dan zijn er nog 2 gekomen in het luxe-segment, en die geven me een smile op het gezicht, maar ook een verzadigd gevoel. Vooral de Zenith, das een party-pooper, ik weet letterlijk niet wat ik daar nog zinnig kan naast zetten. Ook een raar gevoel, want ik heb goesting in iets nieuw, maar vind geen waardige kandidaat.

Dus ga misschien voor 1 die je echt aanspreekt in dat luxe segment, en geniet met volle teugen. En daarnaast een paar beaters om wat afwisseling te hebben.

1 like

Je leest de contradictie toch zelf in die zin? Ik daag je uit er eentje van te kiezen en de rest van jouw kist een jaar weg te brengen, daarna probeer je het nog eens een jaartje vol te houden. Als dat lukt, petje af.

2 likes

Verkocht

Hahaha, inderdaad! Mijn kast ligt ook vol met kleren die ik zou kunnen dragen :joy:

1 like

Ik werk zeker! 40 uur per week:)

1 like

Ok, maar de Explorere zie je nu ook niet meer als graal? Als dat niet het geval is zou ik hem lekker verkopen en er iets goedkoops voor terugkopen. Als je het nog steeds je graal vindt zou ik hem lekker dragen tijdens speciale gelegenheden. Als je het geld nodig hebt, dan sowieso verkopen

1 like

Herkenbaar
Weliswaar heb ik het minder met horloges, maar heb een andere dure hobby.

1 like

Geen excuus dan, 1 luxe + wat beaters kopen.

1 like

Hoeveel horloges heb je? Kan je een foto posten van al jouw horloges?

1 like

Ik heb de explorer, plus 2 gshocks en een CWC G10

Wow, dan zit er wel een hele grote sprong in jouw collectie! Die CWC is vet. Mooie daily beater.

Heb je al eens overwogen om je polsen chirurgisch te laten verwijderen :wink: Beetje zoals een maagverkleining maar dan tegen horlogeverslaving.

4 likes

Dat is echt waar het om gaat. Hoe mooi een horlogeverzameling ook is en hoe begeerlijk die Rolex is, het is niet het hoofddoel in je leven waar het om gaat.
Koop nooit impulsief, dat geeft rust.

1 like