Kan mijn “probleem” verholpen worden?

Nee. Als ik m’n hele leven met een SBGW231 moest doen: c’est ca. Verveelt niet, kan altijd. Zit comfortabel, ziet er mooi uit, en is volledig tijdloos.

Datzelfde geldt voor 1 of 2 andere horloges die ik heb. Die zouden alledrie goed m’n enige horloge kunnen zijn.

Aan de andere kant weet ik heel, heel erg goed welke horloges in m’n kist niet als enige dienst zouden kunnen doen. Op de keper beschouwd zouden die ook allemaal weg kunnen, als ik eerlijk ben. Ik zou ze niet per se missen.

Jarenlang waren zakhorloges de echte serieuze horologische verzamelobjecten. Ik zie mogelijkheden voor degene zonder handen/polsen.

2 likes

Ik heb die sunray gehad en zou hem niet opnieuw kopen, best een lastige kleur dat bruinige. Wel een super mooie sunburst overigens. Als ze die grijze een keer uitbrengen zonder faux patina lume koop ik hem :grin:

Zat overigens wel echt perfect op mijn pols.

1 like

Precies!! Dat besef ik me steeds meer

Nog niet aan gedacht :face_with_peeking_eye::thinking:

1 like

Ik denk dat @Fate_Amenable_To_Change een punt heeft. Vraag je voordat je koopt eerst eens af wat echt bij je past. Neem de tijd om erover na te denken. Ga horloges passen, struin rond op het forum.

Je hebt dus nu een Explorer die je niet zorgeloos draagt. Een eerste vraag die bij me op komt, wat zijn jouw criteria om zorgeloos te kunnen dragen? Is dat een aanschafprijs onder een bepaald maximum bedrag? Zoek je een microbrand i.p.v. iets dat bij het grote publiek -zeg maar de “niet-liefhebbers”- bekend is (zoals Rolex, Omega of Breitling)?

Als je je huidig horloge verkoopt, dan kun je daarvoor in de plaats wellicht 2 mooie horloges aanschaffen die je ook mogelijkheid geven om af te wisselen (nadat je voor je zelf vastgesteld hebt wat je wilt).

Neem in dat geval de Tudor BB54 eens mee in je overwegingen. Je moet dan wel het gevoel hebben deze zorgeloos te kunnen dragen, natuurlijk. Succes en weet, er zijn mensen met grotere problemen :slight_smile:

2 likes

Herkenbaar… :roll_eyes:
Alleen was bij mij het probleem: wel kopen - niet verkopen.
Heeft wat jaartjes geduurd maar de laatste maanden heb ik de kist toch wat leger weten te krijgen.
Helaas ook weer wat aanvulling gedaan…zucht.
Iedere gek zo z’n gebrek. :wink:
Succes met de “kwaal”. Genezing kan wat moeilijker worden denk ik. :wink: :smile:

1 like

een combinatie van veel dingen, maar vooral de aanschafprijs. 5.5k kan ik niet zorgeloos dragen merk ik. Ik denk dat tudor bb36 een perfecte is. Goedkoper, maar wel nog ‘luxe’ soort van.

Heb deze ook een tijdje gehad geloof het of niet. Prachtig ding, alleen voelde ik hem niet echt.

1 like

@dleemans Is het echt dat je weer uitgekeken ben op de Explorer, Of is het de pijn en het idee van de €5000 ?

In het begin van de hobby kreeg ik ook onrust bij bepaalde bedragen.

1 like

Had jij er alleen in het begin last van? Bij mij houdt de onrust bij bepaalde bedragen maar niet op. :slight_smile:

1 like

Hmm goeie.
Ik denk beide wel eigenlijk

Ik zou mezelf niet zijn als ik niet zou zeggen dat je de betere quartz niet links moet laten liggen. Zelf vind ik de GS SBGX of een Citizen Chronomaster serie een prachtige kleinere Explorer / BB vervanger, maar ik ben dan ook een enorme pleitbezorger voor het betere quartz uurwerk.

En die horloges zijn ook allemaal rond de 37mm verkrijgbaar, vaak 100m WR, uiterst goed afgewerkt, robuust, erg luxe uitgevoerd, maar… het is dan “maar” een Seiko of Citizen quartz.

If you know, you know… Ik denk dat geen hond je van een GS of Chronomaster quartz gaat beroven. :slight_smile:

Ai. Er is weinig hoop voor dat huwelijk, denk ik.

Waarbij, “geen klik” is in mijn geval erger dan “oei, wat duur”, want ik merk dat ik m’n Santos vrolijk overal mee naar toe neem, zo lang ik niet uit ga in Johannesburg of zo. :slight_smile:

Je kan zeker geholpen worden.
Doe een passessie met het kandidaat horloge met je beste pak (liefst driedelig).
Ga de winkel uit ,doe je pak uit en ga terug binnen in je leukste shirt.
Doe een nieuwe passessie met dat zelfde horloge .Je zal beter kunnen elimineren .
Werkt dit niet? Relatine dosis laten verhogen . :face_with_spiral_eyes: :stethoscope: :syringe:

1 like

Misschien is een forum vol horloge(koop)verslaafden niet de beste plek om deze vraag te stellen. of in ieder geval niet als je een nuchter antwoord wilt. Het antwoord op een zo’n beetje elke vraag hier is ‘rek je budget nog een stukje op’ en koop een nog duurder horloge.

Just saying… :man_shrugging:t2:

3 likes

Prachtig hoor. Mijn broer heeft de SBGX261. Zo een onwijs all round horloge.
Ik heb daar ook heel lang over getwijfeld

1 like

Je bent 21, rock die Tudor. GS komt ooit wel als de hobby beklijft.

Neem een BB36 of als je wat interessanters wilt een BB Pro, Pelagos 39 of een BB58 en je hebt een superhorloge wat de rest van je jonge jaren meegaat.

2 likes

Precies.
Tudor past meer bij mijn leeftijd en bij mij persoonlijk.

Ik hoop ook mijn oudere jaren! Haha

In short, learn to appreciate watches without the need to own them. Don’t fall for the mistake of “to like is to buy.”

3 likes

En don’t buy because de meute does. :joy:

4 likes

Interessant gegeven, ik ben oprecht nieuwsgierig. Kun je aangeven waarom je dat denkt?

Ik zou denken dat fashion-forward denkende lieden die wat jonger zijn eerder bij merken als Cartier terecht komen. Ik kan me ook nog eens een Oris (Kermit, Rectangular, Cervo Volante) voorstellen, of misschien een keer wat speelsere Nomos voor een wat jonger publiek.

Wat je in de beginnende consultant-wereld vaak ziet is jonge gasten met een IWC Mark ** of de gedoodverfde Baume & Mercier. Die laatste omdat er een hierarchie schijnt te bestaan binnen banken waardoor een jonge medewerker niet met een Patek rondloopt.

Is Tudor jeugdig? Ik krijg geen jeugdige vibes, maar ik gebruik woorden als “lieden”, dus misschien ligt dat aan mij.

Hoe dan ook, hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik zin krijg om je een Santos de Cartier aan te raden.

2 likes

Tuurlijk. Mijn oma had zo’n horloge. Hier net niet te zien, zit onder het manchet.

7 likes