Dat is correct, die zijn ooit uitgevonden om de positionele variatie op te heffen die het gevolg was van de manier waarop een zakhorloge gebruikt werd. Sindsdien zijn de uurwerken echter dermate verbeterd dat je geen tourbillon meer nodig hebt, en is het een gimmick geworden.
Even een vergelijk:
Caliber 9ST (van de kodo), running at 28,800 vibrations per hour and is accurate to +5 to -3 seconds per day
Caliber 9SA5? ; Within Spec (-3 to +5 spd)
Omega Co-axial, METAS certified: 0 to +5, 6 or 7 spd depending on movement size
Rolex: -2 to +2 spd
Gefeliciteerd. Hebben ze een horloge van twee en een halve ton gemaakt met een constant force tourbillon om op exact dezelfde specificatie als een standaard 9SA5 terecht te komen, maar wat altijd nog minder loopt dan de gemiddelde Rolex of een Omega met grotere balans.
Natuurlijk. Hoe genant zou het zijn als je high-horology tralala met constant blabla en tourbilbarbapappa geklopt zou worden door een willekeurige submariner, railmaster of METAS certified Tudor?
Natuurlijk is de Kodo high horology. Maar laten we niet doen alsof het zin heeft. Het is een gimmick om aan te tonen dat je een hele dikke leuter uit de broek kunt rollen, maar iedere quartz van de Kruitvat is accurater. En een METAS / 9SA5 / Co-axial / Rolex uurwerk dus ook. Niet dat al die laatste zo accuraat zijn als quartz of Spring Drive, uiteraard. Maar je ziet mān punt.
Gelukkig doet hij het ook onder het LED lampje wat je in je schuilkelder aan hebt terwijl je je shotgun zit te poetsen.
Dat ik OCD heb op sommige vlakken neemt niet weg dat dat ding de absolute bom is. En zo goed afgewerkt. En zo straf op de indices tikken⦠Het is erg, erg veel horloge voor belachelijk weinig doekoe.
Ik heb me voorgenomen als mijn Seiko Monster eens wat gaat mankeren Robbie van Monsterwatches er een nw uurwerk in te laten plaatsen icm met waterdichtmaken natuurlijk
Maar voorlopig heeft dat moment zich nog niet aangediend
De Oceanus weet niet in welke tijdzone hij zich bevindt. Het is set and forget, maar dus wel eerst set. Daarna heb je er geen omkijken meer naar en gebruik je de kroon alleen nog als je in een andere tijdzone komt. De Seiko Astron en sommige horloges van Citizen die met GPS werken, hebben hier ook een oplossing voor. Deze zijn wel veel duurder. De Oceanus biedt qua afwerking, techniek en een geweldige anti spiegelings coating echt heel veel waarde voor het geld.
Typisch Japans om die specs wat lager te publiceren, zit je altijd goed.
Die doen niet eens mee⦠niks Haute aan Rolex, alleen degelijk en daar is geen prijs voor behalve een te hoog prijs-kaartje.
Maar nog niet eens horlogerie, laat staan Haute, en je mist iedere keer het punt daarvan, Kunst en Vakmanschap, om te laten zien hoe mooi het kan zijn door het juist moeilijker te maken dan nodig ( Japans ! ) . En om juist meer tandwielen te gebruiken dan strikt noodzakelijk. en ook nog functioneel want met al die wrijving en interne energieverlies lopen ze nog steeds akelig accuraat, en dat is veel knapper dan jij denkt.
Jij bent al van slag als jouw eigen polsgevoel conflicteert met de specs - laat staan dat het duurder mag zijn dan het Kruitvat
Je bekijkt het gewoon te binair, dat er meerdere wegen naar Rome leiden is juist mooi. En ik hoop dat je een goeie dieselgenarator hebt in je schuilkelder, ik hoef alleen mijn arm te bewegen om de tijd gaande te houden en dat hou ik langer vol dan jouw voorraad diesel.
Japans is meer dat je iets afschaalt tot zān absolute essentie.
Ik snap dat moeilijk knap is, maar respecteer minimalisme. Jij niet, gaan we het ook niet over eens worden.
Nee hoor. Het is ongeveer even knap als ik denk. Maar als je exact hetzelfde eindresultaat kunt bereiken met een minimalistisch ontwerp vind ik dat de āars technica awardā naar de minimalist gaat.
Tja, tot er mensen komen die je de schedel in willen slaan voor je eten, waarbij tijdens het ontstane gevecht de tap van je balans-as afbreekt. Je weert de belagers af, maar je horloge is zo dood als een pier, en er is geen horlogemaker. Hmmmmm.
En ook al had je een horlogemaker, die kan geen soep koken van die Kodo tourbillon, die kan aleen een ETAatje schoonmaken.
Overigens heb ik voor LED verlichting geen dieselgenerator nodig. Als de zon geen optie is zou ik een molentje met een dynamo bouwen. Wind of water hangt van de locatie af.
mening, en dat vind ik dus niet. Ze etsen die IC`s niet eens met de hand en als er een forse EMP is werkt hij ook niet meer. Nee Fate, neem die mooie Santos van je maar mee voor de zekerheid.
ETA`s breken niet, een heel goede anti-choc, en vervangen kan ik zelf.
lekker naar buiten met die straling, mij niet gezien.