Kapotte iwc

ik kan alleen zeggen zonde van je geld
wat geld er bij en je koopt een fortis flieger of een zeno
gewoon in de winkel met garantie en al

ligt de rotor niet los in de kast ivm met dat geluid waar je het over hebt

@Grootmokum,
ach ja, het geeft nu eenmaal het niveau aan van sommige mensen,…
Mensen die geleerd hebben dat je beter iemand kan afzeiken dan ze een helpende hand te bieden.
Die mensen zouden ook eens de moeite kunnen nemen om deze nieuwe forumgebruiker op andere gedachten te brengen c.q. bewust te maken.
Opvallend is ook dat het over het algemeen hetzelfde groepje is dat er een sport van lijkt te maken om niet correct op te treden
Mijn respect hebben ze niet in iedergeval.

@Topic starter, Zuur voor je dat het horloge kapot is en dat je er zoveel geld voor hebt betaald.
Ik zou dit maar als een algeheel verlies beschouwen waaruit je een goede conclusie moet trekken.
Groeten,
Marijn

Jammer dat je niet eerst info hebt gezocht op een forum zoals dit je had je veel ellende kunnen besparen maar goed je kunt ook niet alles weten.
helaas word er op dit forum door veel mensen zoals je kunt lezen alleen commentaar gegeven over het feit dat het een neppert is.
Zelf ben ik van mening dat ze jou beter voorzien kunnen van informatie over horloges zodat je misschien in de toekomst een andere klok kunt kopen die wel kwalitatief goed is.
je schrijft niet in wat voor woonplaats je woont misschien zijn er dan mensen genegen om met tips te komen over locale horlogemakers.(die misschien wel bereid zijn om te repareren)maar dat blijft nog de vraag uiteraard.
veel succes met het oplossen van je probleem.

Het gros van de reacties hier is natuurlijk ook geen goede reclame voor het forum, en dit komt overigens veel vaker voor.

Helaas wel en dat terwijl we denk ik allemaal volwassen zijn en ooit zelf ook ergens de eerste stap hebben gezet.misschien wel niet met een imitatie maar wel de eerste stap.

Kijk, ik ben ook niet van de replica’s en heb er zelfs een ontzettende hekel aan. Als ik het met iemand over horloges heb, en hij laat met trots z’n replica zien, dan is het enige dat ik doe gewoon erboven staan en er absoluut geen discussie mee aan gaan.
IK heb een echte, en daar gaat het wat mij betreft om. Iemand die een replica heeft en pretendeert een echte te hebben, zal altijd door de mand vallen, vooral als een horlogeliefhebber er vragen over gaat stellen.

Iemand die hier vriendelijk om advies vraagt wordt onvriendelijk behandeld en dat bezorgt me niet alleen plaatsvervangende schaamte, maar het is voor het algemeen beeld van het forum ook niet goed.

Hoi Martijn

Je kennismaking met het forum is gelijk een ruwe.
Het zal je inmiddels wel duidelijk zijn dat immitatie hier niet op warme belangstelling hoeft te rekenen.
Ik hoop dat er een liefhebber in je schuil gaat die nog moet ontdekken dat nep niet de weg is.
Zo is het voor mij ook ooit begonnen.
imitatietopic
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,50177,50588#msg-50588

Bekeer je tot de ware religie en voeg je tot de schare gelovigen :wink:

halleluja!:}

-_-

Wat mij vaak opvalt is dat mensen een bepaald forum wel weten te vinden als men in problemen zit en niet van tevoren info vergaren voordat men tot aanschaf van een bepaald product over gaat. Blijf dat zeer vreemd vinden, ik probeer altijd zoveel mogelijk info te krijgen voordat ik iets aanschaf. Door dit forum ben ik een stuk wijzer geworden wbt de horloge wereld, je moet alleen wat tijd investeren. ( is tenslotte een hobby )

Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij koopt, maar persoonlijk zal ik het nooit begrijpen waarom iemand een replica horloge/kleding koopt.

Mvg
Henry

Hallo Martijn,

Je zult wel gemerkt hebben dat er op dit fourm weinig animo voor neppers is. Helaas is de beleefdheid er ook niet altijd. Zeker jammer voor iemand die hier voor het eerst is.
Ik vrees dat je toch bij de verkoper zal moeten reclameren. Als het een bedrijf is moet hij garantie geven. Als het een particulier is moet je een beroep op zijn morele houding doen.
Jammer dat je een nepper hebt gekocht. Zoals anderen al gezegd hebben kan je voor dat geld hele leuke horloges kopen die goed zijn en waar je echt garantie op hebt. Per slot van rekening is €400,- niet niets.

Ik heb intussen eens gekeken naar die Alpha en Parnis, maar ik vind dat eigenlijk ook complete nepperds, en als ze dat dan officieel niet zijn, dan vind ik ze toch nèt datgene missen (vooral aan finesse en design) wat de originelen zo bijzonder maakt, dus inderdaad - ik spreek mezelf hier duidelijk heerlijk tegen - het zijn geen “echte” nepperds, maar origineel zijn ze ook niet, en mijns inziens best lelijk.

Beste Martijn, welkom op dit maffe forum! Ik zie ernaar uit van je te horen dat je iets anders, iets origineels gekocht hebt, wellicht voor minder, voor € 400,= of voor meer geld. Horloges zeggen iets over je, en je kunt dus het best iets unieks hebben.

Roald

Wellicht vindt men het prettig te weten dat ik al een origineel maurice lacroix horloge heb. Ben het zeker met je eens maar het leek me niet zo handig, gezien de eerdere opmerkingen om daar op te reageren.
Verder is het door mij gekochte horloge het resultaat van een lange zoektocht en heb geen horloge gevonden waar ik zo gek op was als deze.
Is nog geen reden om een replica aan te schaffen maar het origineel is niet te
betalen.
Groet,
Martijn

Voor één tiende tot max. één achtste van de prijs van jouw replica kan je een mooie IWC Portuguese hommage aanschaffen.

Google/eBay even op Parnis.

Ik ben het dus niet eens met Poktori, die de Parnissen “best lelijk” vindt. Een aantal forumleden heeft al een of zelfs meerdere Parnis horloges, bij mijn weten meestal tot volle tevredenheid. En als er al eens een “dud” tussen zit is er geen man overboord.

martijnsmeenk Schreef:

Wellicht vindt men het prettig te weten dat ik al
een origineel maurice lacroix horloge heb. Ben het
zeker met je eens maar het leek me niet zo handig,
gezien de eerdere opmerkingen om daar op te
reageren.
Verder is het door mij gekochte horloge het
resultaat van een lange zoektocht en heb geen
horloge gevonden waar ik zo gek op was als deze.
Is nog geen reden om een replica aan te schaffen
maar het origineel is niet te
betalen.
Groet,
Martijn

Beste Martijn,

Als je spaart en de tweedehands markt in de gaten gaat houden, dan tref je wel een keer een IWC voor een redelijke prijs.

Een nepper is nooit een oplossing. De kwaliteit is altijd lager, het is altijd net niet wat je echt wilt hebben en, het belangrijkste, je draagt iets waarmee je anderen voor de gek houdt.

Ik ben blij dat je ook een “echt” horloge hebt.

Wat betreft reparatie van je nepper: vergeet dat maar, de meeste horlogemakers willen hun vingers niet branden aan nep. Vandaag repareren ze 'm, morgen is ie weer stuk. Onderdelen zijn veelal Chinees en niet te krijgen.

Ondanks de moeilijke start: welkom hier. Ik hoop dat je binnenkort leuke vintages/goedkopere horloges op hun waarde gaat schatten en daarmee tevreden kunt worden!

Heb zelf al meerdere malen gezocht naar een horloge die een soortgelijke uitsraling heeft maar niets kunnen vinden. Uiteraard ook op ebay.

martijnsmeenk Schreef:

Heb zelf al meerdere malen gezocht naar een
horloge die een soortgelijke uitsraling heeft maar
niets kunnen vinden. Uiteraard ook op ebay.

Maar je ziet nu dat die uitstraling ook maar schijn is (oké oké, da’s logisch…). Wat is de daadwerkelijke uitstraling van een horloge als de binnenkant (zoals blijkt) die schijnbare uitstraling absoluut niet waarmaakt. Ik hoop dat je het me kunt vertellen want ik begrijp het echt niet.

Soms is blijven dromen van iets beter… Ik denk dat we allemaal wel een horloge kunnen noemen die we zo graag zouden willen hebben maar die we zo goed als zeker nooit zullen bezitten maar omdan iets te kopen wat nagemaakt is???::o

martijnsmeenk Schreef:

Heb zelf al meerdere malen gezocht naar een
horloge die een soortgelijke uitsraling heeft maar
niets kunnen vinden. Uiteraard ook op ebay.

Om welk type IWC gaat het precies? Misschien dat de mensen hier je op weg kunnen helpen naar een serieus kwalitatief horloge dat minstens net zo mooi is, en toch binnen budget. (ik doel hier dus even niet op de Alpha’s en Parnissen etc.)

Het betreft de IW371417, met blauwe wijzers.