Kapotte iwc

Die is inderdaad prachtig, is zoiets niet iets voor jou dan?

rechterhorloge]

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,143288,143292#msg-143292

Of 1 van deze?

Tuurlijk, het is geen IWC, maar je hebt wel een goed gelijkend product. Plus de kwaliteit is vele malen beter dan de nepper.

Ik vind de horloges die JW voorstelt hele mooie alternatieven.

Zoals gezegd, niet iedereen kan alles kopen waarvan ie droomt, maar meestal kan je na een beetje zoekwerk toch een waardig alternatief vinden.

Persoonlijk vind ik Rolex wel mooi, maar ik kan er niet zo direct geld aan uitgeven. Wel, ik heb al Bulova’s tegengekomen met voor 99 % dezelfde wijzerplaat. En dan staat er een stemvork-logo op ipv een kroontje.
Maar ik heb wel hetzelfde design van kast.

Dus als het je enkel om het design gaat en NIET OM DE NAAM, zijn er alternatieven zat. Natuurlijk de ene iets beter dan de andere.

Maar Sinn en Junghans zijn ook twee gerespecteerde merken.

Moet inderdaad zeggen dat m.n. het laatste horloge van Junghans niet tegenvalt…

Kijk ook eens naar NOMOS, iemand hier heeft er ook een volgens mij.
Ik had er nooit van gehoord, maar ze zijn erg mooi en hebben bet iets weg van je IWC favoriet.
Welkom trouwens.

hieronder een linkje
http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=1408

Die is prachtig (ook in het echt). Maar wel ongeveer 1200 euro…

Hmm, als iemand 400 euro (over)heeft voor een nepproduct lijkt het me zeker niet teveel moeite om door te sparen voor een mooi en echt product. Maar ik kan natuurlijk niet in andermans portemenee kijken. :wink:

martijnsmeenk Schreef:

Het betreft de IW371417, met blauwe wijzers.

Die
vind ik ook prachtig. Vandaar dat ik deze heb aangeschaft:

Niet helemaal hetzelfde, maar een ‘tikje’ goedkoper. (eurootje of 60)

Groeten,

Martin

Dag Martijn,

Dat is erg vervelend voor je. Een goede uurwerkmaker zal zijn handen niet aan een replica zetten. De kwaliteit van de gebruikte materialen is vaak ver beneden de maat. Aan de andere kant mag je van een replica van € 400,00 toch wel verwachten dat er een goed ETA uurwerk in tikt.

Ik denk dat je het maar moet beschouwen als duurbetaald leergeld. Voor hetzelfde geld koop je nieuw, maar zeker tweedehands een klok van een gerenomeerd merk zoals bv Tissot. De kwaliteit van deze horloges zijn erg goed, en je kan overal terecht mochten ze mankementen vertonen. Besteed € 1.000 meer (tweedehands) en je koopt een klok van TAGHeuer, Breitling of Omega. Dan kan de échte horlogeliefde beginnen!

Good luck

En daar is zeker helemaal niets mis mee! En helemaal voor dat geld is het kwalitatief ook nog ok (maar ga het natuurlijk niet met een IWC vergelijken). In ieder geval een heel stuk beter als kermis-rommel, of modemerken (Boss, Hilfiger etc.) ;).

Wat dacht je van een Zeno Magellano ?
Met name de laatste types zijn erg mooi, en met een Valjoux uurwerk erin.
Rond de €600,- als ik me niet vergis.

Bas