Kastje, muur... Deutsche Post/PostNL

Bizar toch? Nou ja, dit lijkt dus een beetje ‘gewoon’ te zijn bij PostNL en aldus zal ik me ook nog maar even koest houden. :wink:


Wordt binnenkort wel onder de deurmat geschoven. Doet DHL ook.

5 likes

Haha, briljant! Tja, als je er om vraagt?! :joy:

Vreemd verhaal Duitse-post = DHL lijkt me sterk dat die overdragen aan de gewone post.

TIP: wacht niet te lang met de claim (en informeer de verkoper). De claim moet namelijk binnen x tijd opgestart zijn (x=30 dacht ik) om ontvankelijk verklaard te worden…

1 like

Mijn ervaring is dat het over het algemeen wel goed komt. Mijn laatste horloge kwam weer terug bij de verkoper. Hij had vergeten er ‘Nederland’ op te zetten. Ook een keer de verkeerde postcode door verkoper. Met geld terug bij ebay heb ik goede ervaring. Als jij een goed verhaal hebt, de verkoper hebt aangeschreven, gaat ebay er serieus mee om. Ze hebben mij nog nooit telleur gesteld. En ik het ze regelmatig nodig gehad. Pay pal geen idee. Geen ervaring.

1 like

Inderdaad! Pakketjes van Deutsche Post komen niet via PostNL maar via DHL. Logisch dat PostNL dus niks vinden kan. Je ging van kastje naar verkeerde muur.

1 like

@ScSi, thanks! De verkoper is geïnformeerd. Er loopt sinds gisteren ook een onderzoeksvraag bij Deutschen Post, die navraag heeft de verkoper zelf opgestart. Ik wordt keurig op de hoogte gehouden en de communicatie gaat netjes en begripvol.

@Door51, dank je wel! Ik hoop ze niet nodig te hebben voor geld terug enzo, maar je weet maar nooit… :innocent:

Had ik zelf ook al bedacht, het is echter Deutschen Post zelf die anders beweert. Maar dit geheel terzijde. Overigens heb ik met DHL héél vééll slechtere ervaringen dan met PostNL, dus dat daar een pakje ‘zoek’ (buiten beeld) zou raken zou ik direct hebben begrepen. Maar het moet dus gewoon bij PostNL zijn… :sunglasses:

Mwah… :wink:

Ps ik ga maar even af op de feiten zoals ik ze ken hè. No offence dus!

Het zou trouwens ook best wel raar zijn dat Deutschen Post geen ‘volgkoppeling’ heeft met DHL…

…en spreekt over “das Postunternehmen des Ziellandes”. :wink:

Volgens mij komen pakjes van Deutsche Post inderdaad gewoon met PostNL. Het mag dan wel allemaal DHL in de naam hebben, het zijn allemaal verschillende bedrijven. Net als dat je in Nederland nog het oude Selektvracht hebt; dat heet tegenwoordig ook DHL, maar is gewoon nog steeds een afzonderlijke organisatie en niet hetzelfde als DHL express.

Edit; je kunt het volgens mij ook aan je trackingnummer zien; als dat eindigt op …DE dan heb je een Deutsche Post nummer en die komen met PostNL; heb je een trackingnummer dat alleen uit cijfers bestaat dan heb je DHL Express.

1 like

Raad eens waar het trackingnummer op eindigt? :sunglasses:

Als gezegd en geschreven, ik ga maar even wachten op wat (hopelijk!) komen gaat. Onderwijl is Deutschen Post een onderzoekje aan het doen in opdracht van de verzender die er ook van baalt dat het (even) ‘zoek is’. Het gaat volgens mij wel goedkomen, waarbij ik erg hoop op alsnog het pakketje te ontvangen ipv. geld terug gedoe via Paypal/eBay/…

1 like

Volgens mij kan ik het een beetje zien schemeren door dat vervaagde stukje in je afbeelding zie ik nu; het eindigt dus op …DE :sweat_smile:

1 like

Even een kleine update.

Onderzoek bij Deutschen Post (DP) heeft tot nu toe nog niks opgeleverd, PostNL is gevraagd gegevens aan hen te verschaffen.

Gelukkig is de eBay verkoper zéér behulpzaam en welwillend in het vinden van een oplossing. Hij belt mailt regelmatig met DP, ook vanmorgen weer:

[…] ich habe heute die Deutsche Post angerufen. Ich wurde aber wieder an eine Email-Adresse verwiesen. Ich habe soeben eine Email an diese Email-Adresse geschickt. Wenn Du bis 15.8.2018 das Päckchen nicht erhalten hast, bitte ich Dich den Paypal Käuferschutz in Anspruch zunehmen. Sollte dass Päckchen Dir nach dem 15.8.2018 zugestellt werden, überweißt Du mir das Geld einfach wieder.

…we hebben dus afgesproken dat als er de 15e geen licht aan het einde van de tunnel is ik een teruggaaf verzoek ga indienen bij Paypal. Hij krijgt zelf een deel van de kosten terug van Deutschen Post als het zoekverklaard is en ik kan het volledige bedrag incl. verzendkosten enzo. claimen bij Paypal/eBay. Ben benieuwd hoe dat werkt bij Paypal, maar dat zie ik dan wel weer. Gaat (gelukkig) om een relatief klein bedrag.

Kreeg overigens afgelopen week een ander pakket van DHL, die hadden het fijn buiten voor de voordeur gelegd terwijl ik niet thuis was. Oh enne, ‘handtekening ontvangst’ was vereist. Heeft de chauffeur kennelijk zelf maar gezet. Tja.

Balen dat het nog niet terecht is, succes met de verdere afhandeling. :+1:

1 like

Werkt prima en die leggen het bij de verkoper neer. Lullig zul je misschien denken maar ik had het al gedaan. Het is verder niet jouw verantwoording maar wel jouw verlies als je niet tijdig handelt.
Opgestuurd of niet jij hebt betaald en voorlopig nog niks. Afwachten zou ik niet doen.

Ik zal straks eens even naar de termijnen kijken. Vooralsnog doet de verkoper ontzettend zijn best, dus om hem meteen de duimschroeven aan te draaien voelt niet lekker. Maar je hebt gelijk, moet er ook voor waken dat ik straks het schip in ga en met helemaal niks achterblijf.

1 like

Ik had je update gemist idd maar wat je zegt kijk even naar de termijn.
Goed dat verzender het wel netjes oppakt en in overleg blijft, dat is al fijn iig.
Succes met de afhandeling!

O ja, bij een claim via PP kun je in eigen woorden beschrijven waar het om gaat en indien nodig vragen ze meer info. Die gaan er echt achteraan en je krijgt gewoon je geld.

1 like

Even gekeken in de PayPal voorwaarden en ik heb 180 dagen de tijd (Art 13.5a) om “een geschil” te openen en moet daarna binnen 20 dagen het geschil omzetten in een claim “Als de verkoper en u niet tot overeenstemming komen […]” (Art 13.5b). Nou dat weet ik op dag 1 al, want ik ben nu al met de verkoper aan het communiceren.

Kortom, ik heb nog wel even de tijd en die tijd wil ik graag deels aan de verkoper geven die als gezegd Deutschen Post achter de vodden zit.

Wel fijn om te horen dat de ‘Aankoopbescherming’ werkt als je het nodig hebt! Ik heb er in alle jaren dat ik Paypal gebruik geen aanspraak op hoeven maken, dus het is wel even spannend. :wink:

2 likes

Van die 180 dagen gaat PostNL nu 8 weken afsnoepen…

Sehr geehrte Kundin, sehr geehrter Kunde,

wir haben Ihren Nachforschungsauftrag erhalten und die erforderlichen Ermittlungen eingeleitet.

Ihre Sendung wurde am 17.07.2018 in das Zielland weitergeleitet. Zur weiteren Bearbeitung wurde Ihr Nachforschungsauftrag an das Bestimmungspostunternehmen weitergeleitet. Gemäß internationaler Vereinbarungen steht den Bestimmungspostunternehmen im internationalen Postverkehr eine Frist von 8 Wochen zur Beantwortung Ihrer Anfrage zu. Wir werden Sie selbstverständlich unverzüglich über das erzielte Ergebnis informieren, sobald wir eine Antwort erhalten.

Sollte diese Sendung zwischenzeitlich noch den Empfänger erreichen oder an Sie zurückkommen, sind wir Ihnen für eine kurze Nachricht dankbar.

Altijd leuk dit soort dingen. Ahum.

1 like

…het zal toch niet? :wink:

Vermoedelijk wel! Deze melding komt nu naar voren in de PostNL-app obv. het Duitse tracknummer. Kennelijk is het eindelijk overgenomen in het Nederlandse systeem (teruggevonden?). Niet te vroeg juigen natuurlijk, het is nog geen 19:15 uur. Kan nog van alles gebeuren! :sunglasses:

5 likes