Kastje, muur... Deutsche Post/PostNL

Hopelijk is het hem inderdaad! Gefeliciteerd, denk ik ?:stuck_out_tongue:

Ik zit precies nu met hetzelfde als jou…kwam met DHL- ecommerce en is al op 2 augustus in Nederland bij NLAMSA aangekomen…vervolgens ben ik gaan bellen met PostNL en het pakketje zou bij de douane liggen en toen kreeg ik netjes een 3S nummer van Postnl alvast, maar na een aantal dagen nog niets te zien in de app…dus nog een keer bellen met Postnl en nu kreeg ik een ander en die zei dat het pakketje vermist is :astonished: … hoe lang is jou pakket nu onderweg?

Ik duim voor je!

Ongeveer een maand. Ik heb nooit een 3S-nummer gekregen. Desgevraagd zei PostNL tegen mij dat ze geen weet hadden van een pakket uit Duitsland. Daarop heeft de verkoper bij Deutschen Post een verzoek tot onderzoek gedaan. Dat loopt nu.

1 like

Oh…dat is best lang ja :astonished: …Ik heb de verkoper al een berichtje gestuurd en die zou contact opnemen met DHL…mijne is nu al 12 dagen in Nederland…zou de douane vakanfie hebben? :thinking: …ik wacht nog even af.

Spannend! Dit komt toch nog goed! Houd ons op de hoogte…!

Ik heb 30 mei een pakje aangetekend naar NL gestuurd, ik heb het sinds eergisteren terug, meestal gaat het goed, soms gaat het volledig fout maar kwijt ben ik nog nooit iets geweest…

Een paar maanden geleden kwam mijn omega terug na het plaatsen van een nieuwe bezel, ik kwam s’avonds thuis en zag het pakje doodleuk op mijn deurdrempel liggen, mijn voordeur is ongeveer 1m van de straat verwijderd… Ze willen allemaal zo snel mogelijk van hun pakjes af, misschien begrijpelijk als je hun workload ziet…

PostNL laat het vaak afweten de laatste tijd. Ik ben nog een Alpinist kwijt in de post, een horlogebandje, de uitnodiging voor het huwelijk van mijn zus en led-fietsverlichting in het laatste jaar. Wat dat betreft heb ik liever DHL. Die bezorgen ook ‘s avonds, zijn goedkoper en beter bereikbaar en zijn (nog) niks kwijtgeraakt. Ze hebben alleen geen tracking app.

En dan zit PostNL maar te klagen dat ze geen winst maken. Ze maken er een zooi van, breng dat eerst op orde.

1 like

Brievenbuspakketje zoekgeraakt, Postnl start een “onderzoek” wat inhoudt dat ze een week wachten in de hoop dat het toch nog ergens tevoorschijn komt om vervolgens een schandalig mailtje te sturen dat waarschijnlijk de ontvanger het pakje gewoon heeft ontvangen en dat waarschijnlijk de batterij van de scanner leeg was tijdens het bezorgen en dan er achteraan de mededeling dat ik sws geen recht heb op enige vergoeding m.a.w. kop houden en door lopen.

Servicelevel Postnl is dramatisch en tijdens de zomermaanden is het fout op fout en raken veel meer pakketten zoek dan buiten de vakantie periode.

Exact dezelfde reden waarom ik geen zaken meer doe met PostNL. Gaat waarschijnlijk nog te goed met ze (of valt allemaal binnen het ingecalculeerde verlies) anders zouden ze er wl wat aan doen lijkt me.

Mijn ervaring is juist tegenovergesteld. Het is voor/bij mij de eerste keer dat het mis gaat met PostNL.

De laatste twee keer dat ik iets heb ontvangen van DHL was het 1) bij de voordeur gelegd terwijl er een handtekening gezet had moeten worden en 2) was de inhoud van het pakket en het pakket zelf enorm beschadigd. Heb bij DHL - want ze hebben inderdaad geen of een slechte track & trace - ook wel eens een paar weken moeten wachten.

Moraal van het verhaal: Soms tref je het, soms is het een regelrechte puinhoop… bij alle pakketdiensten. Hoewel? Met FedEx heb ik 100% goede ervaringen, maar ja; daar betaal je dan ook voor!

Dat is denk ik de spijker op de kop. Het zijn tegenwoordig allemaal ongemotiveerde medewerkers (inhuur?) die zo veel mogelijk pakketjes willen bezorgen op een dag/avond [kwantiteit levert ze geld op, kwaliteit kost ze niks] en dus wachten ze niet meer op je handtekening en worden er fouten gemaakt bij het uitsorteren voor bezorging. Het zijn ook telkens andere mensen die aan de deur komen, geen enkele binding meer met de buurt. Goh, ik begin een ouwe lul te worden met dat nostalgische gemijmer… :sunglasses:

Zeker! :rofl: :wink:

1 like

Nog 45 minuten (of wat langer)!

Haha. Als het mijn vaste bezorger is, zit ik aan het einde van de rit. :wink:

Kreeg trouwens vanmorgen ook een mail uit Duitsland dat PostNL gisteren het pakket inderdaad ineens heeft gevonden. 1+1= …druk vanuit Deutschen Post is opgevoerd et voila, ineens is daar een ‘zoekgeraakt’ pakket. Hoe lang het anders nog had moeten duren? Nou ja, ik ben er blij mee dat het alsnog gaat lukken. Gedoe met geld terugstorten enzo, daar zat ik helemaal niet op te wachten.

2 likes

FedEx, bah. Als je niet thuis bent mag je het ophalen bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt. 100km verderop. Idioten… :smirk:

1 like

Da’s wel een dingetje om rekening mee te houden. :wink: …ik heb FedEx alleen nog maar paar x gebruikt om intercontinentaal te verzenden en dat gaat vlekke(n)loos. Komen het bij je thuis ophalen wanneer jij dat wil en binnen 30 uur ligt het bijvoorbeeld in de US, aan de westkust.

1 like

Heb ook nog contact gehad met PostNL over mijn ‘vermist’ pakketje en deze medewerker kon wel zien dat het pakketje bij de douane ligt maar dat het nog niet ingeklaard is…ze vertelde er ook bij dat de douane er 30 dagen :astonished: over mag doen om een pakketje in te klaren …wtf :face_with_symbols_over_mouth:

WOW! :face_with_raised_eyebrow: En dat in 2018, bizar. Oh enne, ik wil je verder niet zenuwachtig maken maar ook bij de Douane raakt er wel eens wat zoek. Heb ik ook al meegemaakt.

1 like

Dat zal ook wel ja…ben al lang blij dat ze van Postnl kunnen zien dat het pakketje bij de douane ligt :smiley:

1 like

En binnen! :+1:

Voor diegenen die zich al een maand afvragen wat er in dit verloren pakket zit. Een doosje van Sinn Spezialuhren, niks meer… niks minder. Maar wel een doosje wat normaliter niet los te koop is. Vandaar alle moeite. :wink:

6 likes

Mooi dat hij toch binnen is :+1::smiley:

1 like