?

Maar wat maakt die nomos dan een duiker? Ik zie niets maar dan ook niets terug komen in het design wat ook maar iets van een duik horloge weg heeft…
Zomaar wat suggesties, geen stalen bezel, maar wel lekker fris en allen ruim binnen budget.
Citizen NY0118-11A
Hamtun kraken h3 premium
Phantom caleuche white (dochter merk Hamtun)
En wellicht heeft zelos veel te bieden binnen je parameters… Zoals de horizon 39mm, swordfish V2, mako v3
Oh man, als ik 'm uit moet gaan leggen is het geen grapje meer. Ik mag dat ding graag de duukert noemen vanwege de lume, 200m waterdichtheid en de crownguards met schroefkroon. Da’s licht ironisch bedoeld, hetgeen sommige mensen totaal ontgaat.
Wel is het een go-anywhere, do-anything horloge pur sang. Je kunt er zo van de bestuursvergadering mee in de 4x4 springen om dan naar de baai te rijden waar je gaat brandingsurfen. Of zo.
Zolang @Kaan het geintje maar vatte is het prima, lijkt mij. Toch?
Gek genoeg vind ik het daarbij juist weer erg gaaf staan 
Ik heb niet zoveel verstand van duikers, maar ik vind de Longines Legend Diver wel leuk. Heeft geen stalen bezel zoals jouw voorbeelden, maar is wel een mooi horloge. En als je hem iets kekker wilt maken, gooi je er een nato op.
Net als ik, ben je gecharmeerd van de Omega Seamaster 300MC. Misschien dat je deze dan ook wat vindt.
In verschillende kleuren te vinden:
Heerlijk groot juist, hier op 17,5 pols, niet forser dan een 44 Panerai of PloProf…
Ik ben ook gek op kleurtjes 
Nice Bulova!!!
Deze Nomos vond ik wel leuk. Een apart gezicht met speciale lugs. Ik noem m’n Radiomir ook wel eens een duiker, dus ik kan wel volgen.
Als ik ooit de gelegenheid heb om te passen, dan komt het er misschien wel van. Alleen ben ik niet echt gek op dat rood-wit gebeuren.
Staan de duikers van NTH watches al op je radar?
Die is ooit ook als duikhorloge voor de Italiaanse strijdkrachten ontworpen toch? Dat ie niet aan de moderne ISO standaard voor duikers voldoet maakt 'm in mijn ogen niet minder een duiker.
Zo is de JLC Reverso een sporthorloge, want ooit ontworpen om de schokken en klappen van polo te overleven, en is de Cartier Santos een pilotenhorloge, want ooit ontworpen voor een piloot die Santos heette, om tijdens vluchten te navigeren.
Tja. Ik vind historische context niet onbelangrijk bij die classificatie.
Dat klopt helemaal! Ik lig zelf niet echt wakker van classificaties. Als ik het maar zorgeloos kan omdoen en geen schrik moet hebben om mijn pols onder water te steken. Duiken doe ik toch niet echt, dus het maakt niet echt uit