Ken Sato's RXW Comex hommage

Zo, eentje die we niet veel zien. Een beetje een twijfelgeval: vintage of niet?

Een RXW Comex van Ken Sato. Er zijn er maar een paar gemaakt en ze komen hoogstens 1x per jaar te koop. 't Is dat ik deze maand geen horloges meer koop, anders was 'ie al weggeweest!

Er is wel het nodige over Ken Sato te vinden. Allereerst dat hij hommage Panerais maakte. Daar het nodige gezeur mee gehad heeft en ermee gestopt is. Zijn RXW Panerais zijn ondertussen ook al verzamelaars-stukken geworden. Om een hoop gezeur voor te zijn, heeft Sato het wel geregeld dat hij het -voor sommigen- magische woord COMEX op zijn horloges mocht zetten. Dat is wel een slimme zet geweest.

Niet goedkoop voor een hommage, maar wel kwalitatief hoogstaand!

Enfin, hier de link: http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=326610

Menno

En hier een foto van het internet gevist:

Het woord hommage is in deze misbruik van een fraaie term die voor iets anders bedoeld is. Dit is pure nep en inspelen op xxxxxxx moderator edit; ongewenst taalgebruik.

Zo!

hans

Nou, de toon is weer gezet hoor :(.

hcptdg Schreef:

Het woord hommage is in deze misbruik van een
fraaie term die voor iets anders bedoeld is. Dit
is pure nep en inspelen op de horlogegeilheid van
zielepoten.

Zo!

hans

Ik vind de naam Pro-lex not done op zo een model. En ik ben helemaal niet vies van een hommage maar dit gaat te ver.

Ik hoef em niet:X

Erg gewild. Staat al sinds november te koop

Opzich best een grappige naam… prolex…

http://www.depers.nl/entertainment/241070/Femmetje-de-Wind-Garage.html

Gisteravond ging ik met mijn zus eten in Le Garage, het restaurant van Joop Braakhekke. De garage – voor kenners – is een kleine biotoop waar onder- en bovenwereld gemakkelijk samen gedijen. De tafels staan er zo dicht op elkaar dat je min of meer gedwongen wordt het aan te leggen met je buren, wat tot smakelijke taferelen kan leiden.

Op rechts hadden wij twee dames, strakke jeans, nepnagels, gebronsde huid en heel veel blond haar. Een tafeltje verder zaten twee mannen met grote Rolex-horloges om en een exquise smaak voor wijn. ‘Doe maar het duurst, dan is het wel goed.’

Op links hadden we de bekende advocaat P. met vriend en vriend. ‘Mikado noemen we het zelf.’

Na een tijdje moest Blondje naar de wc. Dat was nogal ontwrichtend voor vier tafels die allemaal moesten schuiven. Terwijl ze zich tussen de tafeltjes doorwrong sloeg een van de ‘Prolex’- mannen op haar billen en zei: ‘Lekkere reet’.

okzbow Schreef:

Opzich best een grappige naam… prolex…

http://www.depers.nl/entertainment/241070/Femmetje
-de-Wind-Garage.html

Gisteravond ging ik met mijn zus eten in Le
Garage, het restaurant van Joop Braakhekke. De
garage – voor kenners – is een kleine biotoop waar
onder- en bovenwereld gemakkelijk samen gedijen.
De tafels staan er zo dicht op elkaar dat je min
of meer gedwongen wordt het aan te leggen met je
buren, wat tot smakelijke taferelen kan leiden.

Op rechts hadden wij twee dames, strakke jeans,
nepnagels, gebronsde huid en heel veel blond haar.
Een tafeltje verder zaten twee mannen met grote
Rolex-horloges om en een exquise smaak voor wijn.
‘Doe maar het duurst, dan is het wel goed.’

Op links hadden we de bekende advocaat P. met
vriend en vriend. ‘Mikado noemen we het zelf.’

Na een tijdje moest Blondje naar de wc. Dat was
nogal ontwrichtend voor vier tafels die allemaal
moesten schuiven. Terwijl ze zich tussen de
tafeltjes doorwrong sloeg een van de ‘Prolex’-
mannen op haar billen en zei: ‘Lekkere reet’.

Hadden ze nou een Rolex of een Pro-lex en had ze een lekkere reet?
Ik snap het verhaal niet helemaal.

prolex wordt redelijk vaak gebruikt… iets met proleten en rolex geloof ik?

Ik wil het verhaal niet snappen…

En die Prolex ook niet.

okzbow Schreef:

prolex wordt redelijk vaak gebruikt… iets met
proleten en rolex geloof ik?

Ah OK. De proletenklok. Tja er zijn toch ook wel uitzonderingen.

Ik hou hier niet van.

Maar namaak past op één of andere manier wel in deze tijd, denk ik.
Ik kan er niets aan doen als mensen vinden dat je een toon zet als je hier lelijk op reageert. Maar ik vind het horloge lelijk omdat het niet echt is, maar namaak, een affront voor liefhebbers van echte originele vintage horloges. Of sowieso liefhebbers van dingen die echt zijn en geen namaak.
Er komt genoeg rotzooi voorbij. Zowel op tv als muziek als horloges. Dit horloge is er één van.

… ik heb 'm een PM gestuurd om te zien waar zijn uiterste prijs ligt! Ben ik wel benieuwd naar! Gek genoeg zijn er mensen die zelfs deze hommage nog weer laten modden bij -nota bene- Jack van IWW om 'm nog ouder te laten lijken…

En wat me ook opvalt is het feit dat op andere grote fora (Watchuseek en MWF) lang niet zoveel stof opwaait als hier, wanneer dit horloge getoond wordt. De emoties lopen wel hoog op! Maar ja, horloges zijn emoties.

Misschien heeft het ook te maken met het beeld dat sommigen van Rolex(dragers) hebben. In andere landen roept een Rolex niet zo’n negatief beeld op als hier bij een groep mensen. Maar ja, sinds we van de verzuiling af zijn, zijn we nog steeds heel goed in staat om mensen te labelen en in hokjes te stoppen.(Ga nu fors off-topic)

Menno

Dit is by far het meest afzichtelijke horloge en er zijn al veel afzichtelijke horloges gepost, dat ik ooit op dit forum heb voorbij zien komen. Degene die dit heeft ontworpen zou…[censuur]

Toch wil ik wel even weten is dit nu een model dat ooit echt heeft bestaan? Het lijkt mij een comex vintage rolex met een sinn wijzerplaat en een Milgaus wijzer.
Ik vind het gewoon geen mooi horloge. Een Bill Yao Kingston kan ik wel waarderen maar dit niet.

Ik heb geen moeite met horloges waar een andere naam op staat die op het orgineel lijken. En de fabrikanten van het orgineel ook niet echt.

Dit is wel geinig als horloge, niet meer dan dat.

Liever naakt dan namaak. Een oude gezegde wat nog steeds niet aan kracht heeft ingeboet

lone ryder Schreef:

Liever naakt dan namaak. Een oude gezegde wat nog
steeds niet aan kracht heeft ingeboet

Nou ik sta toch liever warm in een namaakbontjas. :wink:

Zelf vind ik dat de heer Sato fraaiere produkten heeft dan deze. De kwaliteit van dit exemplaar schijnt wel weer verbluffend te zijn. Ik denk dat mensen juist met deze hommages moeite hebben, omdat dit soort bouwers in staat zijn de kwaliteit van het orgineel te overtreffen.

De inspiratiebronnen

Rolex Comex

www.oldwatchshop.com

milgauss vintage (punt secondewijzer)

milgauss nieuw (bliksem secondewijzer)

www.chadthewatchguy.com

milgauss (rode bezeldot)

jake’s rolex watchblog

Rode sub

www.raygorbea.com

sub met explorer dial en chapterring

Sub big crown


volgens mij zijn dit ze allemaal…??