Zelf vind ik dat de heer Sato fraaiere produkten
heeft dan deze. De kwaliteit van dit exemplaar
schijnt wel weer verbluffend te zijn. Ik denk dat
mensen juist met deze hommages moeite hebben,
omdat dit soort bouwers in staat zijn de kwaliteit
van het orgineel te overtreffen.
Lijkt me niet… Authenticiteit is nu eenmaal voor de een belangrijker dan voor de ander.
Ik heb persoonlijk meer respect voor iets of iemand die iets goeds bedenkt dan voor degene die met zulke ideeën aan de haal gaat en het verder perfectioneert.
Comex mag en hoort IMO alleen op een horloge als het mede door Comex is ontwikkeld en in het veld door Comex is gebruikt. Is dit hier het geval?
Als je die Prolex mooi vind moet je hem gewoon kopen
Het is zeker goede kwaliteit.
Ik weet zeker dat hij meer waard wordt dat is nu al het geval met zijn RXW MM20 Marina Militare.
Ik zou niet gezien willen worden met een Prolex, ook al zou de kwaliteit nog beter zijn dan die van Rolex. Het komt een beetje inspiratieloos bij me over.
waarom zijn deze horloges van zulke hoge kwaliteit?
Ik lees hier en daar wat zogenaamde marketing verhalen, en wat enthousiaste kopers… maar echt een objectief verhaal over de materialen, nauwkeurigheid en levensduur etc, heb ik nog niet kunnen vinden.
Voor zover ik het begrepen had is het een hommage zolang de originele naam niet vermeld wordt ? (corrigeer mij maar als ik verkeerd ben)
Ik begrijp niet zo goed waarom dit horloge dan zo’n heftige reacties oproept terwijl de 'hommages van Yao (MKII, bijna alle modellen), Eddie Platts (timefactors, Omega hommages etc) of Noah (Tsunami) enthousiast ontvangen worden, of toch tenminste niet worden neergesabelt zoals deze hommage ?
Kan iemand het mij even uitleggen ?
Bedankt & groeten
Broes
Voor zover ik het begrepen had is het een hommage
zolang de originele naam niet vermeld wordt ?
(corrigeer mij maar als ik verkeerd ben)
Ik begrijp niet zo goed waarom dit horloge dan
zo’n heftige reacties oproept terwijl de 'hommages
van Yao (MKII, bijna alle modellen), Eddie Platts
(timefactors, Omega hommages etc) of Noah
(Tsunami) enthousiast ontvangen worden, of toch
tenminste niet worden neergesabelt zoals deze
hommage ?
Kan iemand het mij even uitleggen ?
Bedankt & groeten
Broes
Ik vind de horloges van bv. Yao ook pure namaak. Ik word er echter wel moe van elke keer te reageren als ik zo’n horloge voorbij zie komen op het forum. Vooral de Parnissen en Alpha horloges blijven met enige regelmaat voorbij komen.
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten.
Ik ben echter een echte liefhebber van Vintage Rolexen, ookal zal ik ze me nooit kunnen veroorloven, behalve de 5513 die ik dan heb kunnen kopen. Ik heb echter liever geen Rolex Vintage, dan een nep vintage van Marktplaats of een namaak met een andere naam.
En omdat ik dus van vintage Rolex hou, kon ik nu even mijn mond niet houden.
Ik vind de horloges van bv. Yao ook pure namaak.
Ik word er echter wel moe van elke keer te
reageren als ik zo’n horloge voorbij zie komen op
het forum. Vooral de Parnissen en Alpha horloges
blijven met enige regelmaat voorbij komen.
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten.
Ik ben echter een echte liefhebber van Vintage
Rolexen, ookal zal ik ze me nooit kunnen
veroorloven, behalve de 5513 die ik dan heb kunnen
kopen. Ik heb echter liever geen Rolex Vintage,
dan een nep vintage van Marktplaats of een namaak
met een andere naam.
En omdat ik dus van vintage Rolex hou, kon ik nu
even mijn mond niet houden.
Same here… Ik ben gek op de vintage duikiconen als de FF/300/sub en heb gekozen voor één van deze 3, nl. de Seamaster 300. Heb dan ook totaal geen behoefte aan imitaties van de anderen.
ik heb een alpha gekocht om te proberen, het planet ocean model
puur om te kijken of hij me idd nog wat deed
wat een rotzooi zeg pffff
als je er een originele naast legt valt het direct op
voor een ieder met wat minder eisen is het weinig geld
zo liep er spontaan een schroefje uit de band na 1x dragen
bij het glas heb ik het gevoel dat ik het elke keer moet poetsen
de band zelf voelt wel degelijk aan
zet trouwens maar eens een "goedkoop"horloge op tijd, dat verschil merk je direct
Hoe komen we van een Ken Sato model (mooi of niet, imho niet, maar goed) opeens op Alpha uit? Alleen omdat Louis weer wil roepen dat zijn waterdichte neppers minder nep zijn dan minder waterdichte neppers?
Ik kan niks zeggen over het kwaliteitsverschil maar wel wat over de horloges van Precista.
Doel van Precista is een hommage te maken aan oudere modellen met de kwaliteit van nu. Ik heb een PRS-50-B en had een PRS-3LE. Beide hebben perfect afgewerkte kasten, solide uurwerken en de band van de PRS-3 was gewoon top. Daar kan een sub misschien nog wel een puntje aan zuigen.