Hoi Martin B.
Ik begon niet over Alpha/Parnis, dat was Marijn.
Verder zal inhoudelijk over mijn post geen enkelijke discussie mogelijk zijn.
Of wel???
Groetjes,
Louis
Hoi Martin B.
Ik begon niet over Alpha/Parnis, dat was Marijn.
Verder zal inhoudelijk over mijn post geen enkelijke discussie mogelijk zijn.
Of wel???
Groetjes,
Louis
Tja, vind hem wel mooi maar de maker probeert door de woorden gauss(in combinatie met de sec.wijzer) en pro-lex toch enigzins een link te leggen met HET merk in de duiker-klasse.
De meningen over 'hommages’in het algemeen zijn nu wel bekend denk ik zo.
Zoals ik al in m’n andere posting( project horloge samenstellen) al opmerkte is dat de kasten over het algemeen voor een duiker(40-42mm) veel overeenkomsten hebben en er weinig voor nodig is om(zij het onbewust) een look-alike te creeren.
Mijn doelstelling(al dan niet haalbaar) is één samen te stellen in de 40-42mm klasse die totaal géén gelijkenis heeft met een ander merk.
Maar das verdomd moeilijk,hoor.
Met deze klok kan je twee kanten op:
als ‘hommage’ schitterend!
esthetisch gezien, nee!
Ieder heeft hier zijn mening over, maar geen reden om deze topic weer tot een
’daar gaan we weer’ te laten eindigen.
gr Ron
@ enigzins … schrijf je
even afgezien van het feit dat het enigszins is ;), is het gewoon een ordinaire combinatie van specifieke uiterlijkheden van verschillende Rolexhorloges. Daarbij is het ook nog eens zo dat wanneer je deze kenmerken combineert je een draak van een horloge oplevert. Een Supernepper wat mij betreft. Het uurwerk zal echt wel redelijk zijn, hoop ik, maar verder is het echt bagger.
:)-D maar bier heelt alle wonden, toch
Och , ik probeerde het nog 'enigzins’verzachtend uit te drukken;)
Het ligt er natuurlijk dik bovenop, dat ziet een ieder.
het is jammer alleen dat het weer zo’n lange topic wordt over iets wat al zoo vaak besproken is.
Als in de eerste 5 of 6 reacties alleen het woord 'bagger’zou verschijnen dan is het ook weer niet goed,dan wordt er ook op gereageerd, toch?
Feit is wel dat dit soort horloges méér emoties losbrengt dan andere;)
gr Ron
Dit is pure satire, volgens mij heeft Ken Sato zich een ongeluk gelachen bij het maken van dit horloge, is hij erin gebleven toen hij ook nog verkocht werd en besterft hij het nu wij (ons zelf wellicht iets te serieus nemende horloge addicts) een ideologische strijd voeren over zij satire
Dit is pure satire, volgens mij heeft Ken Sato
zich een ongeluk gelachenbij het maken van dit
horloge, is hij erin gebleven toen hij ook nog
verkocht werd en besterft hij het nu wij (ons zelf
wellicht iets te serieus nemende horloge addicts)
een ideologische strijd voeren over zij satire
Zou zo maar kunnen als je het mij vraagt Toch blijf ik deze discussies leuk vinden om te volgen.
Nog zo een baggerklok…
Eddy C. Schreef:
Comex mag en hoort IMO alleen op een horloge
als
het mede door Comex is ontwikkeld en in het
veld
door Comex is gebruikt. Is dit hier het geval?Ik weet alleen dat hij toestemming had van Comex.
Of ze ook daadwerkelijk de horloges om hebben
gehad in het water, geen idee.
Het is grote rotzooi, design-wise:
tekst op de wijzerplaat is “geleend” van zowel Rolex duikershorloges, Comex en de Rolex Millgaus. De secondewijzer is tevens geleend van de millgaus.
Al met al is het - zeker ook door het kleurgebruik - een lelijk, ongebalanceerd samenraapsel geworden.
Daarnaast het feit dat het natuurlijk geen echte hommage is, maar gewoon een verzinsel met kenmerken van de meeste populaire “Lexen” (m.u.v. de chrono’s).
Ik vind het moreel totaal verwerpelijk, wat mij betreft pletten met een hele zware wals.
Voordeel als je zoiets koopt is dat je in elk geval zeker bent dat je NIET voor het design hoeft te betalen…
LeenV Schreef:
Dit is pure satire, volgens mij heeft Ken Sato
zich een ongeluk gelachenbij het maken van
dit
horloge, is hij erin gebleven toen hij ook nog
verkocht werd en besterft hij het nu wij (ons
zelf
wellicht iets te serieus nemende horloge
addicts)
een ideologische strijd voeren over zij satire
Zou zo maar kunnen als je het mij vraagt
Toch
blijf ik deze discussies leuk vinden om te volgen.
Leen, je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Die knakker heeft gewoon gedacht eens kijken hoe ver kan ik gaan. Heel ver blijkt nu wel…
Ook ben ik het met Jürgen eens: mooie discussies blijven het. Dit onderwerp raakt nu eenmaal enkele kernzaken van de horlogerie IMO: originaliteit en inventiviteit.
Laat ik nou de laatste tijd een beetje in een identiteits crisis zijn beland.
Maar dankzij dit topic weet ik weer wat ik ben: een pr…
http://i10.photobucket.com/albums/a133/tvreeken/horloges/IMG_1498_800_600.jpg][img]http://i10.photobucket.com/albums/a133/tvreeken/horloges/th_IMG_1498_800_600.jpg[/img
Maar nu even serieus: ik denk dat de tekst ‘Comex’ alleen al toch iets anders suggereerd dan een hommage. En dus ben ik het er niet mee eens, ook al geeft Comex toestemming.
Maar het aan de andere kant kan het heel wel een goede grap van Sato zijn, met name omdat er van zoveel verschillende typen Rolex elementen in dit horloge zitten. En verdikkeme nog met korte voeten ook! Als het maar geen langen tenen zijn:D
toestemming is overigens een groot woord… misschien heeft Comex wel onderzocht of ze er iets aan konden doen, en was dat niet het geval.
buiten het feit of het nu wel zou mogen; vind hem niet mooi en ben ik er ook snel klaar mee
omega rules
Ik zou liever of een goedkope hommage kopen of doorsparen. 1e heb ik al achter de rug… nu de tweede.