Euh, ETA zat ook in heel wat luxe merken.
Het is omdat ETA die niet zomaar meer wou bevoorraden dat ze zelf aan de slag zijn gegaan. Dit is dus een gevolg.
Aha grappig, Zenith dus ook! Terwijl ik Le Locle op Google Maps aan het verkennen was kwam ik wel al service centers / productie tegen van Montblanc en Certina. En dat in een stadje met nog geen 10 duizend inwoners.
Ik denk niet dat Kenissi in horloges van 250 euro terecht gaat komen. Daarom geen opvolger van ETA.
Muah. Het heeft ook te maken met de push naar eigen / premium uurwerken. Anders was alleen sellita prima geweest.
Interessant om te lezen Patrick, bedankt!
Interessant stukje leesvoer voor de zondag, dank voor het schrijven en delen!
Zelf zou ik het jammer vinden als Kenissi uurwerken voor nog meer horloge fabrikanten zou gaan maken, de term in-house zou dan (nog meer) te grabbel worden gegooid.
Informatief stuk Ga zo door
Heel leuk leesvoer Patrick! Ik ben ook heel benieuwd waar dit naartoe gaat, het ziet er allemaal vrij groots uit. Tudor is in ieder geval goed bezig, al maken ze bepaalde keuzes, ook recent in de BB pro waardoor ik niet snel een modern exemplaar zal kopen, op de ‘58 na dan.
Klopt dat dit uurwerk waarschijnlijk niet in om het even welk horloge zal terechtkomen.
Maar ik denk dat als de Swatch Groep niet had besloten het toeleveren te beperken, de andere merken (luxe of niet,) nog steeds hun gangwerken zouden gebruiken (Breitling, IWC, Tag Heuer, …).
Nu het van moeten is…
Ik vermoed dat Selita ook een overgangsmaatregel was, geen ETA maar eigenlijk ook wel.
Selita levert gewoon aan derden. Kenissi gaat echt voor merken en horloges uit een hoger segment… dan de selita/ETA van weleer…
Eta leverde toch ook aan Tudor, aan IWC, aan Breitling, Chanel, Tag Heuer
De merken waar Kenissi nu voor werkt, of vergis ik me ergens?
Vooral dat ETA (en selita) lever(d)en aan allerlei merken… niet enkel de luxere.
Ik vermoed niet dat je een Kenissi gaat tegen komen in een Rodania
Interessant stukje leesvoer; dank voor het delen
Inderdaad een leuk stukje om te lezen, zo worden we weer wat wijzer deze zondag.
Interessant en heel mooi om te lezen, dank je wel.
Ik denk dat Kenissi de nieuwe leverancier voor luxe uurwerken gaat worden . Een ETA uurwerk in een luxe horloge voor meer dan 3000€ is voor mij een grapje
Mooi stuk. Heb het met veel plezier gelezen.
Bedankt voor het delen! Informatief!
Toch was dat jarenlang prima
Andere rotor op en go with the flow
Vanwege dit soort artikelen blijf ik deze website bezoeken. Merci.
Ik sluit mij bovenstaande loftuitingen aan.