KENISSI: TUDOR’s manufacture movements

Ja, het was prima, maar de tijden hebben gewisseld en voor mijn gevoel lijkt het dat ik een motor van Renault in mijn Mercedes heb. Vandaag moet een horloge maker meer op de tafel brengen dan ETA. En de Swatch Group heft zich zelf beperkt. Nu zijn andere speler met op de speelveld

Swatch wou de andere merken aanzetten tot het ontwikkelen van een eigen gangwerk. Ze waren het blijkbaar beu dat al die merken alleen maar marketing verhalen de wereld instuurde. Terwijl de klanten serieuze premium betaalden voor standaard werkjes (ik kijk naar Tag Heuer).

Het is dus gelukt, een verruiming aan gangwerken in de horlogewereld. Wel aan hogere prijzen en het afschermen van de onderhoud en reparaties door eigen ateliers.

Interessant leesvoer, merci!

1 like

Mooi artikel!

Als mensen er nu een willen

Deze is te koop

Erg leuk om te horen! Bedankt iedereen voor de waardering. Het is ook altijd leuk om dit soort dingen uit te zoeken en te schrijven. :clap:

3 likes

Ik denk eigenlijk concurrenten afknijpen.

Super leuk om lezen en iets bij te leren, bedankt voor het delen :+1:

1 like

Leuk stuk :+1: Als dat Kenissi zich richt op de luxe markt dan mogen ze de afwerking wel een boost geven. Dat MT5402 uurwerk lijkt op het eerste gezicht net een goedkope Miyota :grin:

1 like

Dat ben ik met je eens. Dat stoort mij ook wel een beetje. Zelfs een ETA heeft een perlage finishing en gouden letters op het uurwerk.

Zeker nu Tudor op bepaalde modellen ervoor gekozen heeft het uurwerk zichtbaar te maken achter een glazen caseback wordt het wel tijd iets meer aandacht te gaan besteden aan de finishing in plaats van zo ruw af te werken.

1 like

Leuk leesvoer , deank voor het delen👍

1 like

Laat dat nu op best grote schaal het geval zijn, tot in C-klasses aan toe.

2 likes

Bijzonder leesbaar en informatief stuk. Dit soort post maken het hier de moeite waard. Dank!

1 like

Leuk stuk om te lezen, bedankt voor het delen!

@Petteflet jij bent deze hele week mijn vriend!
Hartstikke leuk geschreven en mooi verhaal.

Een kleine aanvulling : eerste inhouse kwam terecht in de NorthFlag. Jij weet dat vast, maar ik las het nergens.

14 likes

Altijd gaaf gevonden die NorthFlag. Beetje ondergewaardeerd model volgens mij en 1e model met in-house kaliber oftewel toekomstig collecters item :grin:

2 likes

Is daar een markt voor? Vanaf een bepaald prijspunt verwacht men een eigen uurwerk. Je ziet steeds meer merken ook overstappen op in house.

Thanks, daar doe ik het voor! :grin: :+1:

Je hebt gelijk! In eerste instantie dacht ik dat zowel de North Vlag als Black Bay tegelijk waren uitgebracht met het in-house uurwerk, maar daar heb ik me in vergist. De Black Bay lijkt later te zijn geüpgrade.

De North Flag is geïntroduceerd te zijn in maart 2015. Maar ik heb wel het idee dat in dezelfde periode de Pelagos ook een in-house uurwerk heeft gekregen. Kan dat?

“Say hello to the Tudor North Flag and caliber MT5621 – the very first in-house manufacture caliber from Tudor.” - Hodinkee

4 likes

Ja. Anders hadden Cartier, breitling en Tag ze niet in verschillende horloges gepropt

Heel leuk om te lezen en dit zo uitgespit voorgeschoteld te krijgen! Thanks :pray:t2:

1 like

Misschien omdat de naamsbekendheid er nog niet is en het nog niet geassocieerd wordt met een knip plak uurwerk :grimacing: