Ook een van de weinige Tudors met een open caseback toch? Deze staat ook op mijn verlanglijstje!
Wellicht. Ze noemen m vats Cartier Caliber 22 oid.
Dat maakt hem wel gaaf ja. Waarschijnlijk was het ook een soort van trots over het in-house uurwerk waardoor Tudor een glazen caseback heeft geplaatst.
Klopt wat je zegt, ik kan met zekerheid 2 noemen: beide in mijn bezit: de NF en de BB58 925.
Maar het kan maar zo zijn dat die massief gouden ook een glaasje heeft.
Weet ik niet dus.
Als ik de bijgesloten berichten lees zal dat absoluut zo zijn.
Misschien is het grote verschil dat het model Pelagos al bestond en dat de NF als een compleet nieuw ontwerp inclusief IHM gelanceerd werd. Never nooit een NF met iets anders binnenin te vinden dus
Mooi stuk heb je er van weten te maken, leest goed weg en weer wat wijzer.
Of een Dacia motor
Yep ,
Maar dat is dan altijd nog weer minder belangrijk dan het feit dat het een ’ actueel genieters item ’ is.
Ik knal nog even mijn mooiste NF hieronder.
Zeker een mooie! Eigenlijk voor op zijn tijd geweest, te vroeg om mee te liften op de hype van de geïntegreerde banden
Leuk stukje hoor
Wat een mooi en leerzaam stuk leesvoer!
Dank je wel.
Erg interessant leesvoer. Dank voor het plaatsen.
Interessant dank je wel !
Interessant verhaal Patrick, zo leer ik weer wat. Zal je wel wat uurtjes gekost hebben om dit alles uit te zoeken. Wat een wereld die horlogerie, uiteindelijk lijkt het wel een snelkookpan v.w.b al die merken.
Leuke topic, dank voor de informatie.
Boeiende lectuur man, bedankt. Ik wist helemaal niet dat dit bedrijf die uurwerkjes maakte. Vraag me overigens af hoe ‘inhouse’ zo’n manufactuur dan eigenlijk is. Of je een uurwerk ergens inkoopt, of je laat het elders voor je bouwen, maakt dat dan zo’n groot verschil? Vroeger kocht Tudor bij ETA in, nu bij Kenissi, maar dat is wel voldoende om het opeens over inhouse manufactuur te hebben? Klinkt toch een beetje als marketing.
Wellicht was het traject best wel verschillend van een regulier inkoopproces en was Tudor best wel involved in het ontwerp process, maar dan nog?
Thanks! Ik vind het zelf ook erg interessant. Het is eigenlijk jammer dat we weinig inzicht hebben in de toekomstplannen van Tudor/Kenissi. Ongetwijfeld dat er hele strategieën zijn bedacht voor verdere groei en productontwikkeling. Zeker als je de stappen ziet die ze de afgelopen jaren hebben genomen.
Ja klopt, dat stukje heb ik uiteindelijk nog geschrapt uit het topic omdat dat best een discussiepunt is. Nu heb ik wel het idee dat “Kenissi” wel echt direct gelinieerd is aan Tudor, ondanks dat Breitling en Chanel een aandeel hebben. Maar tot hoever is het uurwerk in de Tudor Chrono een inhouse uurwerk? Als je weet dat het uurwerk wordt gemaakt door Breitling? Weliswaar op basis van specificaties van Tudor, maar in de fabriek van Breitling.
Nu weet ik niet of Tudor de term “in-house” überhaupt wel gebruikt. Ik heb het idee dat ze zelf alleen spreken over “manufacture”. Dus op die manier halen ze al de wind uit de discussie.
Persoonlijk heb ik er zelf weinig moeite mee. Juist omdat Breitling ook heel veel kennis en historie heeft. Ookal is het merk wel flink veranderd de afgelopen jaren met Georges Kern aan het roer.
Toffe topic, thanks voor het delen
Alsnog dankjewel voor dit interessante, informatieve verhaal!
Volgens mij is de nieuwe term voor deze ontwikkeling proprietary movement, of private label, dus je bent eigenaar van het ontwerp dat je inkoopt bij en laat maken door een externe partij. Waar je ook nog deels partner in kunt zijn.
Zo werkt het ook met Vaucher manufacture ( Parmigiani en Hermes ) dat ook uurwerken bouwt voor een andere merken zoals Baume Mercier en Richard Mille. En Chronode doet dit voor luxe merken zoals Czapek&Cie en Laurent Ferrier.
En binnen Richemont heb je de ValFleurier uurwerk makers die werken voor Montblanc en Panerai en de instap modellen van de diverse andere merken.
Geen in-house meer zoals het vroeger werd uitgelegd maar verder wel een eigen uurwerk design.
Het is tegenwoordig simpelweg te duur om dit zelf op te starten denk ik, of je hebt zelf onvoldoende volume om een fabriek in stand te houden. Het geeft wel veel keuze en dat vind ik een goede zaak, inkoop van eta/sellita/stp/soprod voor het goedkopere segment, alles zelf doen zoals de topmerken, of de middenweg zoals Tudor.