Beste Forumleden,
Na een aantal jaar rondlezen op dit mooie forum is het nu (nadat ik me vorig jaar al heb geregistreerd als forumlid), tijd om mezelf voor te stellen en actiever te gaan deelnemen aan de discussies op dit forum. De Nieuwe Aanwinst van afgelopen zaterdag is een mooie aanleiding voor mijn eerste post.
Nadat ik in 2015 mijn eerste echte horloge kocht, was ik in de veronderstelling dat een man maar 1 mooi horloge nodig heeft en dacht ik voor de rest van mijn leven klaar te zijn na deze aanschaf. Nadat ik afgelopen zaterdag een geweldig tweede horloge aan mijn collectie(tje) heb toegevoegd moet ik daar toch op terugkomen.
Mijn eerste (echte) horloge kocht ik zoals gezegd in 2015. Mijn relatie ging uit, en (de helft van) het geld wat we hadden gespaard voor een bruiloft moest een nieuwe bestemming krijgen. Een vriend van me (die ook actief is op dit forum) was me al langer aan het opwarmen om een mooi horloge aan te schaffen maar vond het tot die tijd maar onzin. Dit was echter een mooi en memorabel moment om toch zo een grote aanschaf te doen. Na een zoektocht van een half jaar waarbij verschillende merken en types de revue passeerden viel mijn oog op een blauwe IWC Portugieser die we toen hebben opgehaald bij Rijmelink Watches in (of in de buurt van) Enschede. Ik weet niet of die nu nog bestaat, maar het was in ieder geval een zeer leuke ervaring. Dit horloge heb ik tot afgelopen zaterdag iedere dag met veel plezier gedragen.
Het mooie aan dit horloge is dat het een super klassiek model is, met toch een sportieve look. Mede door de chronograaf functie als ook door het formaat en de kleurstelling. Tot vorig jaar was dit voor mij het ultieme horloge.
Plaatje voor de sfeer:
Totdat ik vorig jaar besefte dat er toch veel momenten waren waarop ik dit horloge eigenlijk niet kon dragen (of dat eigenlijk toch wel deed maar wat het horloge niet ten goed kwam). Bijvoorbeeld op vakantie liet ik het horloge altijd thuis, omdat ik er niet mee kan zwemmen en het dan op de hotelkamer zou moeten laten liggen wat ik uiteraard liever niet deed.
Zo ontstond het idee om er een toolwatch bij te willen hebben die ik wel op dit soort momenten gewoon kon dragen, en begon de zoektocht naar een nieuwe aanwinst. Al redelijk snel kwam ik (via youtube en verschillende posts hier op t forum) uit bij een Tudor Black Bay 58. Die tevens net als de Portugieser, verkrijgbaar is in het blauw. Wat me in dit horloge het meest aanspreekt is het formaat en de aluminium bezel, die in tegenstelling tot het merk met het kroontje, wat meer onder de radar is en wat minder opvalt bij het dragen.
Lang getwijfeld of ik dan mijn Portugieser zou verkopen/inruilen en de blauwe BB58 als enige horloge behouden, maar na enkele berichten te hebben gelezen hier op t forum van mensen die spijt hadden hun eerste horloge ooit te hebben verkocht toch maar besloten even door te sparen tot dat ik mijn collectie kon uitbreiden in plaats van vervangen.
Nadat ik bijna een jaar lang online zo ongeveer elk filmpje en plaatje van de BB58 had bekeken ben ik vorige week bij
geweest en heb daar het horloge voor het eerst om gehad, waarna ik direct was verkocht. Toevallig stond er in het blauwe gedeelte van dit mooi forum een mint versie van het horloge te koop en heb ik een goede deal kunnen maken met @ZuperMeister.
Afgelopen zaterdag was het zo ver, en kon ik mijn nieuwe aanwinst ophalen.
Na een gezellige kop koffie en wat mooie verzamel anekdotes van een andere horloge liefhebber ging ik als een zeer blij man naar huis met het horloge waar ik al een jaar naar had gekeken online.
Nog een plaatje voor de sfeer:
Nu is het natuurlijk de vraag of en hoe lang deze collectie in stand blijft. Misschien is het daarom verstandiger niet meer te kijken op dit forum, maar daarvoor is het hier eigenlijk veel te leuk!
Dus ondanks dat jullie je er niet van bewust waren wil ik jullie toch bedanken voor jullie hulp bij het maken van mijn keuze (en voor het lezen van deze wat lange introductie post).
Gr. Willem
(ok nog een plaatje van het kersverse stel)