Zojuist even bij de Bijenkorf op de horlogeafdeling rondgekeken terwijl mân vrouw âotherwise occupiedâ was. Op zich vind ik daar doorgaans weinig naar mijn smaak, maar in de Rado display (die ik meestal mijdt ) viel mijn oog op de volgende aardige display die het keramische proces uitlegt.
Eerlijk gezegd wist ik hier vrij weinig van (nooit over nagedacht eigenlijk). De verhaaltjes op de fotoâs spreken hopelijk voor zich. Ik heb me met name verbaasd over het krimpen. Na een gesprek met een vriendelijke verkoper ook nog een keramische Rado om gehad. Toch wel een bijzonder materiaal.
Toevallig gisteren een Dark side of the moon Speedmaster gepast. Volledig keramische kast, lichter dan rvs. Prachtig materiaal. Ook de gesp van de band was keramisch.
Er is ook een grijze en witte versie.
De Speedmaster ceramic vind ik wel erg geslaagd, al ken ik hem alleen van plaatjes. Het valt mij wel op dat keramische horloges bezels altijd gepolijst zijn. Waarom? Mat vind ik ook wel wat hebben. Of weet er toevallig iemand een mat exemplaar?
Ik moet zeggen dat ik een keramisch horloge er wel mooi uit vindt zien, en zal best erg goed bestand zijn tegen beschadigingen en dergelijke.
Maar iets houdt me tegen om het echt aan te schaffen.
Dat heb ik trouwens ook met titanium.
Onderdelen van dit materiaal zoals duikringen e.d. kan ik wel waarderen, misschien dat jullie nog herinneren ben ik nog steeds zoekende naar een klokkie, en heb intussen ook de DSOM overwogen, maar de traditionele versie trekt me veel meer.
Grtn Leen.
Ja dat ding op foto 3 was behoorlijk lomp! Zie je op de foto natuurlijk niet goed. Daardoor viel mijn oog ook op de display. Ik vond dat een heel wonderlijk idee, dat de krimpfactor blijkbaar exact bekend is en daar uiteraard redelijk weinig marge in mag zijn (het moet natuurlijk aansluiten op de bracelet enzo).
Bedankt voor de uitleg! Op wikipedia lees ik: âKeramiek is een materiaal dat noch een metaal noch een polymeer isâ. Vooral het feit dat het geen metaal is doet voor mij vreemd aan. Doet niets af aan de kwaliteit van keramiek, het is meer het idee.