Kerstcadeau voor vriendin

Beste forumleden,

De feestdagen staan weer voor de deur en ditmaal zet ik een cadeau voor mijn vriendin onder de boom wat valt in de categorie sierraden/horloge.

We zijn samen al op pad geweest waardoor ik een goed beeld heb gekregen van haar wensen. Eigenlijk heel simpel: blauwe wijzerplaat, op een stalen band en niet te duur. Wordt gedragen tijdens haar werk op kantoor.

Ik zit in dubio met onderstaande Hamiltons. De eerste vind ik sportiever en heeft een quartz uurwerk, de tweede vind ik wat chiquer en is een automaat. Verschil in prijs om en nabij €150,-. Beide horloges zijn alleen online verkrijgbaar omdat deze modellen al wat ouder zijn, denk ik. Ik kom niet tot een keuze vandaar de vraag aan jullie. Wie maakt mijn keuze makkelijker en waarom?


2 likes

Mooi verhaal. Lekker duidelijk ook. :slight_smile:

Ik neem aan dat je een kerstcadeau voor je vriendin gekocht hebt? Of heb je twee Hammies gekregen? Of wil je er een gaan kopen? Ik zou neigen naar de stick indices en niet naar de 12-6 uitvoering, maar da’s persoonlijk, een balansvraag.

Mocht je nou denken, wat doet ie nou met de spelling:

https://woordenlijst.org/#/?q=kerstcadeau

“kado” is de facto nog geen Nederlands woord.

2 likes

Met deze uitgebreide uitleg verwacht ik dat TS een vriendin hoopt te krijgen voor kerst en zich afvraagt welk horloge hier beter voor geschikt is. :wink:

3 likes

De tekst was nog niet klaar, dank je.

De tekst was nog niet klaar, dank je.

1 like

Doorsparen voor een Rolex.

3 likes

Automaat, want…automaat

1 like

De keuze is geheel persoonlijk. Qua kwaliteit zullen ze redelijk vergelijkbaar zijn. Prijsverschil zit vooral in quartz VS automaat.
Ik vind de stick variant mooier qua kleur en rustiger. Maar het blauw in de Arabische wijzerplaat is specialer.

Gewoon haar laten kiezen is mijn ervaring.

1 like

Vrouwen geven doorgaans niets om Quartz van automaat. In dat geval zou ik voor de onderste gaan, ziet er veel vrouwelijker uit.

1 like

Eerst ikzelf!

Tweede horloge, meer in balans :+1:

1 like

Op basis van de looks, vind ik de tweede mooier. Bijkomend voordeel is dat het een automaat betreft (voor zover de drager er zin in heeft die regelmatig op de goede tijd/datum te zetten in geval van zo nu en dan aaneengesloten niet dragen; hetgeen dan weer gebaseerd is op mijn eigen partner die ook meerdere horloges bezit).

Zelf heb ik reeds een Tissot PR100 voor de kerst voor haar (mijn partner wel te verstaan) aangeschaft. Die ziet er in mijn beleving ongeveer het zelfde uit als de tweede getoonde. Alleen is dat dan een quartz.

1 like

Is dat niet meer voor de bij-vrouw?!

Ik mis het totaalplaatje, zonder foto van de vriendin in kwestie kan ik geen goede keuze maken.

De onderste. Die grote 12 en 6 zijn voor mij altijd afschuwelijk, en als het goed is heeft ze die ook niet nodig om te zien hoe laat het is.
Maar voor dameshorloges voor een vrouw die het niet zoveel uitmaakt, en onder de pak-m-beet 500 euro, zeg ik altijd : Bijenkorf. Lekker passen en vergelijken… 5000 modellen op een rij, in alle kleuren, maten en modellen. Nou weet ik niet wat welke filiaal heeft, maar succes met zoeken :slightly_smiling_face:

2 likes

Of is dat jouw wens ? :astonished:

Nr.1 vind ik persoonlijk de mooiste.

Heeft ze ervaring met automaten? Quartz is wel lekker makkelijk. Er zijn vrouwen die de datum van een automaat rustig gaan verzetten met de wijzers op twaalf uur.:scream_cat:

1 like

Thnx. Nee haar wens. Hogere kosten aan een horloge vind ze niet prettig.

1 like

Geen ervaring. Ik probeer de voor-en tegens haar al duidelijk te maken.

:roll_eyes: Zou ook haar laten kiezen.

1 like

zelf laten kiezen, anders tweede nemen.

1 like