Ketelaars side project

Bovenstaand mes is door mijzelf geanodiseerd.

2 likes

Leuk regenboogje… :slight_smile:

1 like

Mooi project Stefan! Ik ben benieuwd naar het vervolg en denk dat je andere horlogemakers (in spé) er mee inspireert. Zo’n onderstel moet toch te vinden zijn bij de kringloop ofzo. Succes!

1 like

Te laat, ik heb alles al gekocht wat ik nodig had. Buiten dat lijkt me dit toch een handige feature.

Het onderstel is inderdaad niet volledig op maat getekend. In het echt staat dat onderstel als een huis. Verder goede tip van de armsteunen, ik ga dit aanpassen! Bedankt

Onderschat mijn loopweg niet, ik heb er echt hard voor moeten werken om te staan waar ik nu sta. Buiten dat heb ook ik financiële spannende tijden meegemaakt door de enorme investeringen. Het is allemaal niet leuk en aardig hobbyen geweest, vorig jaar was dat elke week 70 tot 80 uur werken. En horloges maken in daar maar een klein percentage van, denk aan ontwikkeling, vernieuwing doorvoeren, tools bedenken en maken, machines maken, leveranciers in orde hebben, marketing strategy opzetten, branding strategie, website bouwen, sociale media, documentatie, voorraad systeem aanleggen, klanten contacten, interviews, boekhouding op orde krijgen, lean manufacturing doorvoeren in de werkplaats enz enz enz

Dit zal niet gebeuren. Ik zal geen titanium als kast gebruiken met de simpele reden dat het te licht is. Ik associeer een degelijk horloge met gewicht.

Zeker! Dat hoeft niet perse veel te kosten. Mijn onderstel komt origineel van een IKEA bureau af. Dit onderstel kan je zowel in de hoogte als breedte aanpassen. Echt ideaal voor horlogemakers werkbanken.

8 likes

Ik onderschat het zeker niet, maar je uitgangspositie was zo, dat je de investeringen kon doen. Dat is bij @Arie_Kabaalstra nogal anders.

Jammer, ik ben nogal happy met de antiallergische eigenschappen van titanium (vrouw is nogal allergisch…) en licht = draagcomfort. De goede kwaliteit titanium is ook sterker dan veel staalsoorten (ik ga hier niet technisch diep op in).

3 likes

Het gaat geen goedkope tafel worden :sweat_smile: Ik heb niet bezuinigd op gadgets… Achja, soms moet je jezelf ook eens verwennen.

  • Kogel scharnier voor de armen,
  • Perslucht
  • Vaccuum
  • Contactdoor+usb die je in de tafel kan laten verdwijnen
  • 1.2m aan Led verlichting boven de werkbank
  • Traagschuim armsteunen bekleed met leer
  • Zwenkarm met microscoop

Omdat ik mijn knieën vaak stoot aan al die kasjes onder de werkbank gaat deze alleen 2 lades krijgen. Dit is iets wat ik op een later stadium pas toe ga voegen.

9 likes


Het begint ergens op te lijken

10 likes

Vergeet de streep aan de voorkant niet, soort riool om de deeltjes van de tafel niet te laten rollen :wink:

8 likes

Die heb ik niet. En die is heeeel belangrijk kan ik vertellen :joy:

4 likes

Goede tip! Die ga ik er in frezen. Als het goed is heb ik ook alles binnen voor het weekend om te beginnen. Nu alleen nog aan lade geleidingen zien te komen…

5 likes

Gewoon een theedoek van 1 euro bij de Action onder het tafelblad nieten en op je schoot leggen bij het werken om vallend klein spul op te vangen. Het kan soms zo simpel en goedkoop…
:slight_smile:
Top ding als je het mij vraagt!

5 likes

Leuk verhaal. Interessant. Zeker horloge gerelateerd. Zeker beter dan sommige discussies die ik op dit forum voorbij zie komen. Graag meer hiervan.

5 likes

23 likes

Alweer klaar?

1 like

Heb je die nog nodig?

Nee, dit is een render :sweat_smile: zondag zal ik een heel eind kunnen komen.

2 likes

Als ik 17 % van jouw volharding had was ik trotser op mezelf dan RLC op zijn wristshots.

Fantastisch inspirerend, leuk om te lezen en onderhoudend. Dank Stefan.

12 likes

Tussen resultaat:

Er moet nog genoeg aan gebeuren, maar dan heb je alvast een idee.

Alle dozen die er onder staan zijn gevuld met onderdelen die nog gemonteerd moeten worden.

23 likes

Wow, ik zie een nieuwe Divisie bij Ketelaars ontstaan…

1 like

Daar hoef je niet bang voor te zijn, dit is eenmalig :sweat_smile:

4 likes