Ketelaars side project

Sow, … wat heb jij een ongezellige keuken! :sunglasses:

4 likes

En een mooi systeem voor de microscoop

9 likes

Dat heet FOCUS! En die heb je als geen ander. Laat je door “moeilijke c.q. onmogelijke” klanten niet van je stuk brengen. Dit hoort bij de fase, waarin je bedrijf zit: de kinderjaren.

2 likes

Hi, ik ben ook over zoiets aan het denken. Vraag, hoe ga je de armsteunen monteren op een dusdanige manier dat ze wel 100% stevig zijn maar toch verstelbaar blijven? Zou het graag willen weten!!!

Nog een vraagje. Ook voor anderen met een werkbank. Op welke hoogte hebben jullie het werkblad? Dank!

1 like

Die van mij is op normale bureau-hoogte maar dat komt omdat mijn werkbank niet in hoogte verstelbaar is. Als hij wél verstelbaar is ligt het er ook een beetje aan hoe lang je bent lijkt mij…:thinking:

1.84 in mijn geval.

De hoogte van het werkblad zit bij mij op borsthoogte. Omdat je met een loep dicht op je object moet zitten, is dit de ideale hoogte. Ik heb eerst aan de eetkamertafel gezeten, maar kreeg na een avondje sleutelen last van mijn rug, omdat ik erg voorover zat. Met een laag krukje was het te doen, maar een echte werktafel is heerlijk.

Je kan deze met wat balkjes onder de poten prima op hoogte brengen.

103 cm staat die nu op en meestal blijft dat gewoon zo maar kan de hoogte veranderen als ik wil.
Groeten Jeroen

2 likes

Op tepel hoogte.

3 likes

Zo staat dat trouwens ook in de handleiding van de Bergeon werkbanken,

“adjust the workbench up to nipple height”

4 likes

Hoe zit dat dan voor oudere horlogemaaksters?

6 likes

Zoiets?
afbeelding

1 like

Ja, tante Julia, ik lijkt al weer veel ouder.
Ik speel piano als u wilt,
Maar haal uw borsten van mijn schouder.

Die hebben meestal een bijpassende kromme nek.


15 likes

Hoe kan ik dit hele topic gemist hebben? Kom hier toch bijna dagelijks

p.s. zo n kogelgewricht lijkt wel erg veel op mijn kunstknie, doe je dat er even bij/naast Stefan, als ik het vriendelijk vraag? :sunglasses:

p.s. je gaat Arie toch niet beconcurreren?

3 likes

Dat is een mooi kogel scharnier. Komt die ergens anders uit of is dit iets wat je zo kan kopen? Hoe heet dit dan? Thanks!

1 like

En als ik een google image search doe krijg ik allemaal naaimachines te zien… :smile:

1 like

Begint een forse werkbank te worden!


9 likes